Side 6 af 17
: 23 okt 2006, 16:14
af Volvo-Dennis
Så er den ny model manifold indkøbt, så nu skulle det være på plads. Nu skal den bare lige planes og bearbejdes.
Og efter hvad jeg har kunnet læse mig frem til er det kun motorer der har en noget voldsommere effekt, som kører med K knast. Så jeg overvejer kraftigt at anskaffe mig en V knast i stedet. Så hvis der er en som har en V knast på lager er jeg en potentiel køber.
: 23 okt 2006, 17:33
af Volvo-Dennis
Hvilken knast ville være at foretrække hvis man satte B og V op mod hinanden? Vil gerne have den trækker rent op, og ikke dør ud.
: 23 okt 2006, 19:44
af HenrikGM
Volvo-Dennis skrev:Hvilken knast ville være at foretrække hvis man satte B og V op mod hinanden? Vil gerne have den trækker rent op, og ikke dør ud.
Kan du ikke poste de to effektmålinger?
En K-knast i en turbomotor er bestemt ikke kendt for at "dø ud", nærmest tværtimod. Typiskt henter den temmeligt meget over 4k og taber lidt under. Jeg tror du hænger for stor hat på den knastaksel. Det er ikke der problemet ligger...

: 23 okt 2006, 20:25
af Volvo-Dennis
Jo, jeg prøver at se om jeg kan få dem herind.
Jeg kunne nu heller ikke forestille mig at den ville dø ud, men det gør den. Data på turbo'en kan jeg heller ikke skaffe, ikke andet end at det er en turbonectics t3/t4 med keramiske lejer.
Men kan man være "heldig" at det er den skide manifold der er problemet?
For indrømmer gerne at hvis vi er ude i at der skal portes top eller et eller andet drastisk, det er ikke det jeg ønsker. Det er mest mulig effekt på std stumper. Men umiddelbart når man kigger på turboperformanceclub, så virker det for mig også som om at dem som kører med k-knast, trækker noget mere effekt ud af motorerne. Nogle snakker om 450hk.. De motorer som du henrik nævnte med den omtalte knast, hvor meget effekt smed de?
: 23 okt 2006, 21:31
af HenrikGM
Iflg aftale m. Dennis
Jeg tror lige vi skal lade nogle af de øvrige brugere kommentere disse 2 effektkurver....
For god ordens skyld, så er det Dennis´s bil, begge tester kommer fra.
: 23 okt 2006, 21:37
af Volvo-Dennis
Hvad med dig GM, hvad siger du til målingerne?
: 23 okt 2006, 22:04
af Morten VJ
Jeg tror der er snydt med den sidste måling
Og der efter 4000 rpm er blevet monteret en T knast.
Der er helt sikkert noget der holder maskinen tilbage.
Og det kunne være turbine siden på turboen.
Den ser helt sikker ikke normal ud den sidste måling.
Det ser ud som motoren staller ved omkring 240 hk
MVH
Morten
: 23 okt 2006, 22:31
af Havneren
Hjulene har sluppet rullerne der hvor max moment er MÅLT... Hjulspind...
V/h Chr
: 23 okt 2006, 22:54
af HenrikGM
Morten VJ skrev:Jeg tror der er snydt med den sidste måling
Og der efter 4000 rpm er blevet monteret en T knast.
Der er helt sikkert noget der holder maskinen tilbage.
Og det kunne være turbine siden på turboen.
Den ser helt sikker ikke normal ud den sidste måling.
Det ser ud som motoren staller ved omkring 240 hk
MVH
Morten
Det kan godt være der er noget der holder motoren tilbage, men, der er helt sikkert noget galt med den måling....
Hjulspin ligner en forklaring.
: 23 okt 2006, 23:02
af Volvo-Dennis
Der er ikke snydt med knaster eller noget som helst.

Og den blev rullet 6 gange mener jeg med det samme resultat. Og så vidt jeg kunne fornemme var der heller ikke nogle hjul der smuttede på feltet.. men nu er det jo heller ikke lige til at se. Men bilen var jo spændt fast flere steder og en strop bagest trak den nedad i feltet også..
Nu nævner morten det evt kunne være turbo'en, MEN kunne det være den gamle type manifold der er gør det?