Side 50 af 64

: 04 apr 2010, 13:17
af Yugo Turbo
lqs skrev:dvs at LASSE tror at reglerne ikke vil blive krævet overholdt? eller hvordan skal dette svar forstås LASSE?
toyota ejeren skriver om at hans "godkendte" afbryder tager og lukker for plus fra BATTERIET.... ja godt så. gad vide hvad det vil betyde mht en motor der kører... vel at mærke en motor med generator?
MVH søren
hej søde søren, jeg holder mig til at skrive med små bogstaver, da du jo har brugt alle de store... :coffee:

før jeg besvarer yderligere spørgsmål fra din hånd, ønsker jeg at du svarer på de spørgsmål der tidligere er stillet til din person i denne debat.

som en start mangler jeg stadig en mail fra dig, der uddyber hvilke punkter du mener er tvetydige, samt din rettelse af de selvsamme punkter, således at de er mere forståelige

og jeg mangler også et svar på hvad du har du af denne diskussion. jeg ved at du med 99,9% sikkerhed ikke stiller til start ved dhb, som deltager, så hvad er det du ønsker at opnå, med dine spydige bemærkninger?

: 04 apr 2010, 13:30
af Captain Slow
"uro magere" :idea:

syntes det er betænkeligt at hvis man ikke "fortolker" reglerne som de er "udtænk", men bare retter sig efter det skrevne ord, så skal man have den label klistret på sig :damn:

men,, vil det sige man vil kunne vinde og modtage præimie selvom man eks. vis bryder breakout for for en sikkerheds feature, på trods af at køretøjet ikke overholder reglementet for den øvre klasse ?

hvor går grænsen ?


:stop:

: 04 apr 2010, 13:50
af Wildert
Captain Slow skrev:"uro magere" :idea:

syntes det er betænkeligt at hvis man ikke "fortolker" reglerne som de er "udtænk", men bare retter sig efter det skrevne ord, så skal man have den label klistret på sig :damn:

men,, vil det sige man vil kunne vinde og modtage præimie selvom man eks. vis bryder breakout for for en sikkerheds feature, på trods af at køretøjet ikke overholder reglementet for den øvre klasse ?

hvor går grænsen ?

:stop:
Det er helt normal praksis i andre motorsportsgrene at man får en anmærkning (i rally er det i vognbogen), og det skal være udbedret til næste løb - derefter kører man så ellers som det plejer.

Man kan i grove tilfælde blive nægtet start, eller frataget placeringer.

Det er med andre ord fuldstændigt som Ravnen beskriver det - og altså intet nyt under solen ift. streetrace-reglementet, DHB osv.

Hvem der afgør om det er et groft tilfælde: Ja, det er jo i sidste instans løbets dommer. Sådan er det... lev med det - der vil altid være subjektive vurderinger.

: 04 apr 2010, 13:53
af Captain Slow
:-) ok

jeg lever med det, jeg er ikke at finde i toppen af feltet :tooth:

syntes dog stadig at præidikatet "uromagere" er mere end almindelig uheldigt

: 04 apr 2010, 14:19
af snupa
Ok tak Ravnen. Det lyder godt, så kører jeg med den som den er.

Et andet spørgsmål:
Afmærkningerne, er det nogen klistermærker der bliver udleveret, eller er det nogen vi skal printe ud herhjemmefra og sætte fast med noget tape?

: 04 apr 2010, 15:16
af Yugo Turbo
snupa skrev:Et andet spørgsmål: Afmærkningerne, er det nogen klistermærker der bliver udleveret, eller er det nogen vi skal printe ud herhjemmefra og sætte fast med noget tape?
De mærker der skal sidde på bilen, hvis den kører med lattergas/ethanol med mere, vil blive påsat af teknisk kontrol, så der skal du ikke selv gøre yderligere. :wink:

: 04 apr 2010, 15:18
af Captain Slow
tror han maner mærker for hoved afbryder. osv

du kan købe dem mange steder, blaa. Gunnar Aaskov motorsport

: 04 apr 2010, 15:38
af Ravnen
Der er ikke noget i vejen for at man selv monterer mærke for Hovedstrømsafbryder og NOS, sålænge det er de rigtige mærker og de bliver monteret som beskrevet og som Splynk skriver så er Gunnar en mulighed, NOS skiltet ved jeg ikke hvor man kan købe, måske Summit el. lign (af samme årsag vil dette blive udleveret af teknisk kontrol)

Mht. mærkning af brændstof så vil teknisk kontrol stå for dette...

: 04 apr 2010, 15:40
af snupa
Ok, så det er kun mærket til hovedstrømafbryderen jeg selv skal sætte på. Tak for svarene.

: 04 apr 2010, 15:55
af Ravnen
Captain Slow skrev:"uro magere" :idea:

syntes det er betænkeligt at hvis man ikke "fortolker" reglerne som de er "udtænk", men bare retter sig efter det skrevne ord, så skal man have den label klistret på sig :damn:

men,, vil det sige man vil kunne vinde og modtage præimie selvom man eks. vis bryder breakout for for en sikkerheds feature, på trods af at køretøjet ikke overholder reglementet for den øvre klasse ?

hvor går grænsen ?

:stop:
Som jeg skriver vil manglende bur og H-seler være et sted hvor grænsen ville gå, ydermere vil en vinder, som eksempel, med en tid under 10 sek UDEN den obligatoriske hovedstrømsafbryder faktisk kunne komme til at aflevere sin førsteplads ved en nedlagt protest...