Side 5 af 6
: 19 apr 2004, 23:04
af HenrikGM
Ja, der findes en hel sammenligning et sted, hvor man har gjort sig den anstrengelse at montere 8 forskellige knaster i en B230/530 med prog.efi og justeret sig gråhåret på alle 8 aksler, med forskellige avanceringer osv.
Sad lige og troede jeg havde linket i foretrukne, men det er desværre ikke tilfældet, og nu kan jeg naturligvist(

) ikke finde det igen...GRR
Mener at kunne huske den var fundet via amerikanske turbobricks for, vel...en 2-3 år siden. Prøv at søge lidt i deres arkiv, måske du er heldig.
Jeg
: 19 apr 2004, 23:38
af Vmax drengen
kører med 8,9:1 med 11bars kompresions tryk.
Den kører med 276 graders knaster. og jeg lader max 0,8 bar. med en T3/T4 hybrid turbo.
Til Henrik GM
: 20 apr 2004, 01:26
af Morten Lunde
hej.
Ang. det med knasten:
Ham jeg købte motoren af (Jes hebsgaard, ved ikke om du kender ham, men er en af bagmændene bag volvo240.dk) sagde at "A"knasten faktisk altid var den foretrukne af kendere.
Bare der ikke sker noget med motoren kunne jeg fint finde på at smide VX'eren i, da den er lidt vildere end A'eren.
Ang K-jetten:
Vil alternativet være at montere LH-jetronic fra en F-motor, hvis man nu synes at der skal mere end 220 HK til, og er det lige til at trylle over i stedet???
Motoren er original B21ET m. eftermonteret "405"-top og original intercooler. Problemet med "405" på B21ET er jo at der ikke er plads til koldstarts-føleren (eller hvad den hedder) så den er vringlet omkring kølerslangen til termostaten. Men der har jeg fået at vide løsningen på det kan være indsugningsmanifold fra en B23E f.eks. hvor toppen vidstnok også er fra.
Mvh Morten.
: 20 apr 2004, 07:28
af Morten VJ
Ljetronic er ren plug and play næsten, men er svær at få over 150 hk med standart F komponenter.
Kræver som min større dyser, og en programmerbar boks. Den næste begrænsning er gearkassen, Der begynder at brokke sig ved for meget moment.
A/VX knast faren i dette med k anlæg er at der kan opstå benzin mangel pga. den bedre fyldning af cyl ved højere omdrejninger. Man kan eventuelt tage koldsstarts dysen i brug, og få lidt ekstra benzin, men der er et problem med at manifolden ikke er konstrueret til at fordele en benzin/luftblanding.
MVH
Morten
Re: Til Henrik GM
: 20 apr 2004, 09:09
af HenrikGM
Volvo-Morten skrev:
Ang K-jetten:
Vil alternativet være at montere LH-jetronic fra en F-motor, hvis man nu synes at der skal mere end 220 HK til, og er det lige til at trylle over i stedet???
Motoren er original B21ET m. eftermonteret "405"-top og original intercooler. Problemet med "405" på B21ET er jo at der ikke er plads til koldstarts-føleren (eller hvad den hedder) så den er vringlet omkring kølerslangen til termostaten. Men der har jeg fået at vide løsningen på det kan være indsugningsmanifold fra en B23E f.eks. hvor toppen vidstnok også er fra.
Mvh Morten.
Nej, LH er ikke en opgradering ifht K-jet, hvis vi snakker plugnplay.
Det er enten K-jet, ellers skal man tage hele skridtet og få noget der kan justeres.
B21ET kom såmen std med 405toppen så du har vist ikke kigget godt nok efter på dit topstykke;-)
Der er plads i toppen til det hele, du skal bare selv bore hullet og lave gevindet.
Du har sat en sugemotor405 på en B21ET bund?
240Turbo havde BCP160top i første udgave, dernæst fik den BCP398top, og BCP405 top, og sidste aftapning, fik SCP405toppen.
Se på datomærkningen af blok og top....hvad siger den?
: 21 apr 2004, 00:49
af 0-100
Vmax drengen
Kan du ikke fortælle hvordan motoren fungere med denne knast.
De knaster som normalt anbefales til turbo brug ligger med en
duration svingende mellem 250-265 grader.
Hilsen D
: 22 apr 2004, 07:50
af Carsten 205 GTI 1,9 T
0-100 skrev:Transitfar !!!
Nye dieselbiler er irriterende kvikke, men jeg kan altså bare ikke rigtig mobilisere en interesse for disse biler.
Udover at at sætte en power boks eller en anden chip på, er der jo ikke så meget man ellers selv kan rode med.
De lyder også mystisk, som en bensbil med permenent tændingsbanken.
Håber ikke at du bliver så ophidset at du sletter din profil igen -

hehe
Hilsen D
Jo, der kan skam laves meget, udover en boks, eller chip. Tag et kig forbi her
http://www.ls-diesel.dk, under projekt biler, og peugeot 206, eller herinde
http://www.efterz.com/bil.asp?car=18
: 22 apr 2004, 20:31
af 0-100
Hej Carsten 205 GTI 1,9
Cool !!! 207 diesel hypper video.
Oki!. Man kan åbenbart tune mere end ændret boks/chipning.
Der er gjort noget den bil det må man sige, når man går igennem
alt, hvad han har lavet ved den bil - spændende læsning.
Mennnn!!!
Hvis en benzinbil kørte med samme ladetryk på 1.6 Bar.
faaaaaaarvel lille dieselbil!!!!.
PS!
Når sådan en hårdt pumpet lampeoliegnasker skal yde max.
sender den åbenbart røgsignaler til bagvedkørende ved gearskift!.
Det ser sku sjovt ud.
Hilsen D
: 24 apr 2004, 22:31
af Bror Fusk
seriøst hvad er det du har så meget imod diesel for???? de kan sq komme til at arbejde pænt jævnt og hvis du så også kigger på brændstof økonomien for 2 ens biler men dog med hver sin motor og laver dem småtjeppe så de tager en 1/4 mile på samme tidl. hvem tror du så der kører længst literen og hvem betaler samtidig mindst for brændstoffet????
: 24 apr 2004, 23:08
af Transitfar
Bror Fusk skrev:seriøst hvad er det du har så meget imod diesel for???? de kan sq komme til at arbejde pænt jævnt og hvis du så også kigger på brændstof økonomien for 2 ens biler men dog med hver sin motor og laver dem småtjeppe så de tager en 1/4 mile på samme tidl. hvem tror du så der kører længst literen og hvem betaler samtidig mindst for brændstoffet????
Og hvem er så den bedste skatteborger??
