Side 5 af 5

Re: Turbo V8

: 08 okt 2002, 22:44
af jens
Den skal ombygges med anden fjeder og en justerskrue
http://www.viinikellari.com/745/intro.htm havde dem førhen som bytter
3.2 wastegaten er sat til ca 0.5 bar 3.5 udgaven er mindre men den kan vel snydes til 0.7 bar ved at klemme slangen lidt så den kommer til at gå som en alpina b7 der også havde kkk 27 lader. Toppakningen (svinedyr) og stemplerne er iøvrigt andeledes på en turbo + oliekøling af stemplerne. Stemplerne kan ikke skaffes uoriginalt kun ringene.

Jeg har iøvrigt fundet billeder af holset W turboer der er justeringsmuligheder af wastegaten. Fjederen er nok bare meget strammere i forhold til en benzin wastegate

Re: Turbo V8

: 08 okt 2002, 22:51
af jens
Her er en e21 der går 10.18 i sverige
http://w1.226.telia.com/~u22607545/race1.mpg

Re: Turbo V8

: 11 okt 2002, 14:38
af jens
Der er en chevy 468 med 2 holset hx60 i det nye power små 2000 hk så diesel turboer virker når den har gået 6.96 :-D