Turbo V8

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
jens
Mester Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Turbo V8

#41 Indlæg af jens »

Den skal ombygges med anden fjeder og en justerskrue
http://www.viinikellari.com/745/intro.htm havde dem førhen som bytter
3.2 wastegaten er sat til ca 0.5 bar 3.5 udgaven er mindre men den kan vel snydes til 0.7 bar ved at klemme slangen lidt så den kommer til at gå som en alpina b7 der også havde kkk 27 lader. Toppakningen (svinedyr) og stemplerne er iøvrigt andeledes på en turbo + oliekøling af stemplerne. Stemplerne kan ikke skaffes uoriginalt kun ringene.

Jeg har iøvrigt fundet billeder af holset W turboer der er justeringsmuligheder af wastegaten. Fjederen er nok bare meget strammere i forhold til en benzin wastegate
Brugeravatar
jens
Mester Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Turbo V8

#42 Indlæg af jens »

Her er en e21 der går 10.18 i sverige
http://w1.226.telia.com/~u22607545/race1.mpg
Brugeravatar
jens
Mester Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Turbo V8

#43 Indlæg af jens »

Der er en chevy 468 med 2 holset hx60 i det nye power små 2000 hk så diesel turboer virker når den har gået 6.96 :-D
Besvar