godkendelse af 242

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
svan
Senior Medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43

Re: Re:

#41 Indlæg af svan »

Runesm skrev:
svan skrev:det er kun ved motorskifte, dette var tuning af den org motor, det er uden afgiftpligt men du skal kunne dokumentere forurening og bilens egnethed, og da jeg havde brugt org fødesystem fra RS og bremserne var identiske så var det ikke noget problem.

svan
Det burde ikke gå, da det brændstofsystem ikke er godkendt på den motorombygning. Jeg blev stoppet på samme måde at bygge på, skat ville godt ta' den ombygning, men færdselsstyrelsen ville ikke, da det var en modificeret motor, så kunne forureningen ikke godtages med brændstofanlæg fra en anden bil.
men det gjorde det, det fremgår også meget tydeligt i værkstedshåndbogen på Ford'en, at forskellen på motorerne er forhøjningen på stemplet (som drejes væk) og undersmøringen af stemplet, jeg tror endda det står formuleret at basismotoren i princippet er en XR3I så den kunne ikke modargumenteres

svan
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

Re: godkendelse af 242

#42 Indlæg af Runesm »

Det er jo så håndgribelige fakta man kan bruge :)
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Besvar