Side 5 af 5

Re: Intake Manifold Design, R 5GTT Alpine.

: 17 feb 2015, 16:55
af Kuno
HenrikGM skrev:Ring arealet er vel hen ved 4000mm2, og dit ventilareal plus det ringareal den åbner v max løft er hvor stort?

Går ud fra det er ventilhul i toppen som skal bruges til denne beregning? Ø34mm. Selve ventilen er Ø38,7mm. udv.
dvs A= 2*3,14*17*12 => A=1281mm2
Så her har vi en stor faktor 3 i forskel. Vil det sige at hastigheden er 3 gange så langsom her vs ventil?

Re: Intake Manifold Design, R 5GTT Alpine.

: 07 mar 2015, 12:35
af dykkerdahl
Lige et sidespring med en lidt anden udformning. Tanken var vist at luften ikke skulle ændre retning so I et normalt plenum og bla bla udnytte luftens fart og inerti... sidst i videoen kan det dog ses at den ikke virker ved andet end helt åbent spjæld, det kunne dog være interessant og se om det kunne forbedres med et 20 cm rør mellem spjæld og merge collector, så man stadig har luft hastigheden men giver luften plads til at udligne turbolensen efter spjældet..

Men det jeg enligt ville vise var de tanker han gør sig omkring dysse vinkler og afstanden til ventilerne for bedre tid til køling og atomisering når benzinen ikke rammer en vægt.
http://youtu.be/27Ue2_tkHR8