Side 5 af 7

: 02 jul 2011, 01:09
af lqs
er heller ikke til det der dobbeltmoral. men prøv at læs 827. det er den der bestemmer hvad man lovligt kan lave af løb i danmark. det er i mine øjne dobbeltmoral ikke at forsøge at sætte sig ind i tingene. samtidig med man synes dette eller hint er noget lort.
hvis det er løb der pt bliver kørt i dk er de få... holeby kunne være et bud.
men mulighederne er der, altså for at lave løb uden om dasu.
MVH søren

: 02 jul 2011, 01:41
af Captain Slow
læste det for et års tid siden,

jeg udelod med vilje holeby, da jeg ikke anser det arrangement for at være seriøst,

201 m er ok,
mangel på 60 fods tider er ikke ok,,en lille detalje, som for hulen da kunne løses ?
(viljen til at ændre var der sidst ang. dæk,,så et par skridt mere,,,,så er vi der)

det værste er dog helt klart at det ikke er muligt at varme dæk på en betryggende måde

ræs på uopvarmede dæk,,arh,, så hellere droppe det.

bevares jeg ved det er et krav fra lufthavnen, men personligt mener jeg det kan gøres bedre en en stak fliser i en jernramme, det duer bare ikke

: 03 jul 2011, 15:02
af lqs
uden at vide det.... vil jeg tro at noget af opliningen eller returvejen, ikke er afspærret i et sådan omfang, at der kan køres uden ansvarsforsikring.
det kunne meget nemt (sammen med dasus regelsæt) være grunden til kravet om plader på bilerne.
nogen af deltagerne/tilskuerne der kan bekræfte denne teori?
MVH søren
ps en af mine venner kørte i onsdags 197kmt over stregen i malmø.... tiden var 5,7 det svarer nok til en ren 9 tid på 402m. men det er jo så på en rigtig bane med gummi og lim.

: 03 jul 2011, 15:26
af Captain Slow
ofte er det jo afspærring der er problemet,

ps, den 5,7 tid,, på en go dag så er det faktisk en 8ér, omend en høj 8,9,, men en 8ér er en 8ér

: 03 jul 2011, 16:09
af Gearhead
Retur vejen er offentlig vej der ikke er afspærret for den normale trafik. Så det lyder som et meget godt bud at det kan være grunden til krav om nr plader til arrangementet.

: 03 jul 2011, 19:08
af lqs
af samme grund kan løbsledelsen heller ikke stå posivt at kigge på at nummerpladerne på deltagende biler, er fjernet eller overdækket.
det er jo egentlig simpel logik. dvs intet at jamre over.
MVH søren der ikke har opfundet 827.... men blot læst den.

: 03 jul 2011, 20:36
af HenrikGM
Hvis returvejen ikke er afspærret, så gælder færdselsloven, incl SKATs regler. En ting er banen, men hvis et stykke offentlig vej er indrulleret i returvejen, så er der krav om nummerplader fra myndighedernes side, som enhver anden situation med bilkørsel på off. vej.
Den del er ikke svær at forholde sig til.

Arrangøren er pr BEK827(den har fået et nyt navn) og den tilladelse han får fra politiet, forpligtet til at sanktionere overtrædelser der er gjort bevidst om. Derfor kan arrangøren ikke se blindt til imens folk kører med tapede nummerplader, hvis strækningen indeholder off.vej.
Hvis arrangøren ikke er voksen til denne opgave, så er arrangøren under strafansvar.

Der er vel ikke rigtigt noget at klantre arrangøren for her, er der?

: 03 jul 2011, 20:37
af Captain Slow
hehe JO,

de har valgt det forkerte sted ;-)

: 03 jul 2011, 20:39
af HenrikGM
Captain Slow skrev:hehe JO,

de har valgt det forkerte sted ;-)
Arh, come on!

Måske du har valgt at lægge for få kræfter i at hjælpe med at finde et bedre sted?

: 03 jul 2011, 20:44
af Captain Slow
HenrikGM skrev:
Captain Slow skrev:hehe JO,

de har valgt det forkerte sted ;-)
Arh, come on!

Måske du har valgt at lægge for få kræfter i at hjælpe med at finde et bedre sted?
ved ikke om du overså sarkasmen,, den var indbygget i den medfølgende smiley. :ha:

nok om det,,jeg ser det mere sort hvidt, er forholdene ikke til det, kan man ligeså godt lade være, frem for at gøre noget halvt...jeg ved det kan gradbøjes,
den snævertsynede ville kalde alt ræs i danmark for halvt,,
mener dog der er en nedre grænse.

jeg ser egentligt problemet et andet sted, nemlig at der ikke bliver trukket på samme hammel. sålænge vi ikke kan finde ud af det, kommer vi ingen vegne