Effektmåling på den rigtige måde.
Redaktør: Moderatorer
-
natmekanikeren
- Medlem
- Indlæg: 217
- Tilmeldt: 24 aug 2006, 21:25
Der er sku da ikke brændt nogen lejer af på mit rullefelt,
men der var derimod en stribe olie eller fedt der kom sprøjtendene ud på på feltet, et eller andet sted fra bilen, så derfor var det jo nok en god ide at stoppe med at rulle mere, hvor mislyden kom fra ved jeg ikke,men feltet har rullet masser af biler siden da , stadig med de samme lejer og uden nogen mislyde
Iøvrigt vil jeg ikke trække +1800 hk,med masser personer tæt på,næste gang er det måske ikke olie ,men en trækaksel-.kardan-sprunget dæk eller exploderet gerkasse,der kommer flyvendene ud under bilen(og ja det har jeg prøvet på andre powerbiler)
Grænsen for nogenlunde valide målinger ligger nok omkring 1000 hk-og jeg gider ikke en endeløs diskussion om målenøjagtighed , sådan en motor skal nok op i en bænk hvis den skal måles
hvor de 1842 hk kommer fra aner jeg intet om ,ved dog at den har været på et andet felt,men det kan KDW nok meget nemmere redegøre for nu hvor han er kommet på banen
Mvh Otto
men der var derimod en stribe olie eller fedt der kom sprøjtendene ud på på feltet, et eller andet sted fra bilen, så derfor var det jo nok en god ide at stoppe med at rulle mere, hvor mislyden kom fra ved jeg ikke,men feltet har rullet masser af biler siden da , stadig med de samme lejer og uden nogen mislyde
Iøvrigt vil jeg ikke trække +1800 hk,med masser personer tæt på,næste gang er det måske ikke olie ,men en trækaksel-.kardan-sprunget dæk eller exploderet gerkasse,der kommer flyvendene ud under bilen(og ja det har jeg prøvet på andre powerbiler)
Grænsen for nogenlunde valide målinger ligger nok omkring 1000 hk-og jeg gider ikke en endeløs diskussion om målenøjagtighed , sådan en motor skal nok op i en bænk hvis den skal måles
hvor de 1842 hk kommer fra aner jeg intet om ,ved dog at den har været på et andet felt,men det kan KDW nok meget nemmere redegøre for nu hvor han er kommet på banen
Mvh Otto
-
KDW
- Junior Medlem
- Indlæg: 54
- Tilmeldt: 20 sep 2010, 17:11
Jeg har rullet den på et Dynojet 224, lånt af George Linning ved Renntech i Tyskland.
Den er målt på et Dynojet for at kunne sammenlignes med målinger i USA da jeg gør en del i US forums, og en stor del af de folk som har været involveret i mit projekt kommer fra USA.
Alle målinger er SAE og ved et ladetryk på 52 psi og et 225 hk shot nitrous, på VP Import benzin.
3 målinger inden for 2 timer som alle ligger indenfor 154x - 156x WHP.
Feltet har i øvrigt kun en rulle og der var ingen hjulspin.
Den er målt på et Dynojet for at kunne sammenlignes med målinger i USA da jeg gør en del i US forums, og en stor del af de folk som har været involveret i mit projekt kommer fra USA.
Alle målinger er SAE og ved et ladetryk på 52 psi og et 225 hk shot nitrous, på VP Import benzin.
3 målinger inden for 2 timer som alle ligger indenfor 154x - 156x WHP.
Feltet har i øvrigt kun en rulle og der var ingen hjulspin.
-
Jesper H
- Senior Medlem
- Indlæg: 450
- Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
- Geografisk sted: Sønderjylland
lqs skrev:hvor er de 18xx heste så målt?
ikke at de 1550whp ikke er imponerende nok.... er ham i tyskland en der måler mange så kraftige biler?
er der bremse på hans felt? evt en hjemmeside?
MVH søren
Tror du ikke det er de 1550 whp han har omregnet til motorheste?
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
-
KDW
- Junior Medlem
- Indlæg: 54
- Tilmeldt: 20 sep 2010, 17:11
lqs det er ikke meningen at det her skal ende ud i en længere debat og mudderkast. Hvis du har et problem med at tro på hvad min bil yder så fred være med det. Du er velkommen som tilskuer næste gang jeg skal rulle, K-FINN skal nok invitere dig hvis jeg ikke skriver herinde
Som der er nævnt flere steder på nettet og allerede pointeret her også, så er den målt til 1565 WHP som betyder hjul hk. Den effekt er efterfølgende omregnet via softwaren ved det gængse effekttab for en V160 drivlinie, som er ca. 15 %. De 1842 hk er altså på motor, ikke på hjul.
Her er hjemmeside med specifikationer for feltet, dog er det felt vi har brugt et par år gammelt så jeg ved ikke om det lever 100 % op til alle specs.
http://www.dynojet.com/automotive_dyno/224x_dyno/default.aspx
Som der er nævnt flere steder på nettet og allerede pointeret her også, så er den målt til 1565 WHP som betyder hjul hk. Den effekt er efterfølgende omregnet via softwaren ved det gængse effekttab for en V160 drivlinie, som er ca. 15 %. De 1842 hk er altså på motor, ikke på hjul.
Her er hjemmeside med specifikationer for feltet, dog er det felt vi har brugt et par år gammelt så jeg ved ikke om det lever 100 % op til alle specs.
http://www.dynojet.com/automotive_dyno/224x_dyno/default.aspx