Side 5 af 6

: 10 aug 2010, 23:13
af HenrikGM
Enig med lqs. Nu skal du holde jernet varmt, for når de først har skrevet det, så er den sværere at lave om.

Det er ganske besynderligt at letheden i at lave det om igen, og sandsynliggørelse af at du opfører dig ulovligt ved at gøre din bil ulovlig igen skal have en indflydelse er noget interessant, set i lyset af at det i DK er lovlig at drosle sin MC ned i effekt, for lovligt at kunne føre en ellers for motorstærk MC med for lille kørekort, alene ved at montere begrænsning på indsugning. En begrænsning der kan af og påmonteres meget enkelt.

Der er ingen konsistens i det svar, for netop den metode med drosling er lovlig og alment accepteret på Knallerter og MC. Argumentet om letheden af ombygningen må således være tilsvarende på MC og knallert, hvorfor svaret ikke giver meget mening. Det vil til enhver tid være dit ansvar at bilen har den restriktor den nu engang er godkendt med, ligesom det til enhver tid er førers ansvar at droslen i hhv MC eller knallerten er til stede for at køretøjet er lovligt.

Spørg indtil om den pasus de agter at skrive omkring neddrosling gør sig gældende for alle motorer, uanset hvilket køretøj den aktuelle motor er placeret i, herunder også tohjulede køretøjer.
Det vil være svært at forklare hvorfor MC og knallerter skal forfordeles, og det vil være svært at sluge for MC verdenen at de ikke længere kan drosle for store MC ned til lille kørekort.

Meget interessant svar. De har for mig at se skrevet sig selv op i et sjovt hjørne. Prøv at holde gang i snakken.

: 10 aug 2010, 23:22
af lqs
lassetn skrev:flot søren lidt det perspektiv jeg skulle bruge. ringer sku til ham torsdag
jeg ville skrive.. på en måde er det nemmere at holde ham op på hans svar.
MVH søren

: 11 aug 2010, 13:43
af TB206HDI
Hmm turbolader med wastegate, hvad så hvis man monterer en vnt lader?

: 11 aug 2010, 16:05
af tonnilerche
TB206HDI skrev:Hmm turbolader med wastegate, hvad så hvis man monterer en vnt lader?


Den har ikke wastegate? Så er det faktisk bare afsted - men det skal gøres inden de også lukker det hul ...

: 11 aug 2010, 18:13
af -Pedersen-
tonnilerche skrev:
TB206HDI skrev:Hmm turbolader med wastegate, hvad så hvis man monterer en vnt lader?


Den har ikke wastegate? Så er det faktisk bare afsted - men det skal gøres inden de også lukker det hul ...


Hmm
Ord-ret fra fstyr
Hvis bilen eftermonteres med kompressor med wastegate eller med turbolader, vil det i alle tilfælde anses for at have givet en effektforøgelse på mere end 20 %

Der er noget der ikke helt stemmer her.

: 11 aug 2010, 19:11
af VRT
Sådan som jeg læser det, så er "hullet" der kun for kompressor uden wastegate, ikke turbo uden wastegate.

: 11 aug 2010, 19:18
af m power
knalleter/scottere bliver droslet af fabrikanten, men hvem der drosler mc det ved jeg ikke.
men jeg kan da kun forestille mig at fabrikanten er med ind over billedet.

: 11 aug 2010, 21:08
af lqs
både mht knallerter og MCer, tror jeg nærmere der er tale om at importøren drosler. SVEN MOPED tror du har ret, hvis man læser det der står i reglerne er det sådan det er skrevet.
en ting som hastighedbegrænser på lastbil kunne også bringer ind i debatten.
MVH søren

: 11 aug 2010, 21:28
af m power
lqs skrev:både mht knallerter og MCer, tror jeg nærmere der er tale om at importøren drosler. SVEN MOPED tror du har ret, hvis man læser det der står i reglerne er det sådan det er skrevet.
en ting som hastighedbegrænser på lastbil kunne også bringer ind i debatten.
MVH søren

scootere er droslet fra fabrikken, mange af de droslinger der sidder på scootere er slet ikke noget der kan laves af importøren.

.

: 11 aug 2010, 22:22
af BANDIT
Motorcykler kan osse købes droslet, ellers er det den forhandler der sælger cyklen der står for det.

Knallerter/scootere kommer droslet ab fabrik. De kommer direkte fra fabrikken til forhandleren. Sådan er det med kawasaki , bmw , aprillai hvertfald