mekanisk drosling af volvo b5234t

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#41 Indlæg af HenrikGM »

Enig med lqs. Nu skal du holde jernet varmt, for når de først har skrevet det, så er den sværere at lave om.

Det er ganske besynderligt at letheden i at lave det om igen, og sandsynliggørelse af at du opfører dig ulovligt ved at gøre din bil ulovlig igen skal have en indflydelse er noget interessant, set i lyset af at det i DK er lovlig at drosle sin MC ned i effekt, for lovligt at kunne føre en ellers for motorstærk MC med for lille kørekort, alene ved at montere begrænsning på indsugning. En begrænsning der kan af og påmonteres meget enkelt.

Der er ingen konsistens i det svar, for netop den metode med drosling er lovlig og alment accepteret på Knallerter og MC. Argumentet om letheden af ombygningen må således være tilsvarende på MC og knallert, hvorfor svaret ikke giver meget mening. Det vil til enhver tid være dit ansvar at bilen har den restriktor den nu engang er godkendt med, ligesom det til enhver tid er førers ansvar at droslen i hhv MC eller knallerten er til stede for at køretøjet er lovligt.

Spørg indtil om den pasus de agter at skrive omkring neddrosling gør sig gældende for alle motorer, uanset hvilket køretøj den aktuelle motor er placeret i, herunder også tohjulede køretøjer.
Det vil være svært at forklare hvorfor MC og knallerter skal forfordeles, og det vil være svært at sluge for MC verdenen at de ikke længere kan drosle for store MC ned til lille kørekort.

Meget interessant svar. De har for mig at se skrevet sig selv op i et sjovt hjørne. Prøv at holde gang i snakken.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#42 Indlæg af lqs »

lassetn skrev:flot søren lidt det perspektiv jeg skulle bruge. ringer sku til ham torsdag
jeg ville skrive.. på en måde er det nemmere at holde ham op på hans svar.
MVH søren
TB206HDI
Senior Medlem
Indlæg: 483
Tilmeldt: 19 sep 2009, 19:54

#43 Indlæg af TB206HDI »

Hmm turbolader med wastegate, hvad så hvis man monterer en vnt lader?
Brugeravatar
tonnilerche
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 15 aug 2006, 10:10

#44 Indlæg af tonnilerche »

TB206HDI skrev:Hmm turbolader med wastegate, hvad så hvis man monterer en vnt lader?


Den har ikke wastegate? Så er det faktisk bare afsted - men det skal gøres inden de også lukker det hul ...
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

#45 Indlæg af -Pedersen- »

tonnilerche skrev:
TB206HDI skrev:Hmm turbolader med wastegate, hvad så hvis man monterer en vnt lader?


Den har ikke wastegate? Så er det faktisk bare afsted - men det skal gøres inden de også lukker det hul ...


Hmm
Ord-ret fra fstyr
Hvis bilen eftermonteres med kompressor med wastegate eller med turbolader, vil det i alle tilfælde anses for at have givet en effektforøgelse på mere end 20 %

Der er noget der ikke helt stemmer her.
^ Der tages forbehold for trykfejl. ;)
Brugeravatar
VRT
Senior Medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Geografisk sted: Gun City

#46 Indlæg af VRT »

Sådan som jeg læser det, så er "hullet" der kun for kompressor uden wastegate, ikke turbo uden wastegate.
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#47 Indlæg af m power »

knalleter/scottere bliver droslet af fabrikanten, men hvem der drosler mc det ved jeg ikke.
men jeg kan da kun forestille mig at fabrikanten er med ind over billedet.
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#48 Indlæg af lqs »

både mht knallerter og MCer, tror jeg nærmere der er tale om at importøren drosler. SVEN MOPED tror du har ret, hvis man læser det der står i reglerne er det sådan det er skrevet.
en ting som hastighedbegrænser på lastbil kunne også bringer ind i debatten.
MVH søren
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#49 Indlæg af m power »

lqs skrev:både mht knallerter og MCer, tror jeg nærmere der er tale om at importøren drosler. SVEN MOPED tror du har ret, hvis man læser det der står i reglerne er det sådan det er skrevet.
en ting som hastighedbegrænser på lastbil kunne også bringer ind i debatten.
MVH søren

scootere er droslet fra fabrikken, mange af de droslinger der sidder på scootere er slet ikke noget der kan laves af importøren.
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

.

#50 Indlæg af BANDIT »

Motorcykler kan osse købes droslet, ellers er det den forhandler der sælger cyklen der står for det.

Knallerter/scootere kommer droslet ab fabrik. De kommer direkte fra fabrikken til forhandleren. Sådan er det med kawasaki , bmw , aprillai hvertfald
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Besvar