Side 5 af 5

: 02 maj 2010, 00:38
af lqs
underskud i den størrelse må være tæt på umulig. det kan der efter min mening ikke have været udgifter for!
lidt mystisk var det at der på stedet blev krævet E godkendt hjelm. mærkeligt var det også at nogen biler angiveligt larmede for meget. mit råd vil være. offentliggør regler/krav. alle er bedre tjent med det.
MVH søren

: 02 maj 2010, 09:48
af Westmus
Captain Slow skrev:402 m nævnes ikke en eneste gang,,,go reklame må man sige ?
Muligtvis fordi der ikke rigtigt var noget at vise på billeder. Regnvejr og ligeud race er jo 2 helt ukombinerbare størrelser. :(

: 02 maj 2010, 10:13
af HenrikGM
lqs skrev:underskud i den størrelse må være tæt på umulig. det kan der efter min mening ikke have været udgifter for!
lidt mystisk var det at der på stedet blev krævet E godkendt hjelm. mærkeligt var det også at nogen biler angiveligt larmede for meget. mit råd vil være. offentliggør regler/krav. alle er bedre tjent med det.
MVH søren
Synes jeg tit hører om nogle ret store underskud fra den side, dog bliver man ved. 100k er meget i underskud. Hvis det er tilfældet, så er der nogle heftige ekstraomkostninger ud over baneleje, de obligsatoriske forsikringer, ambulance, etc. i størrelsesordenen +50k.

: 02 maj 2010, 11:42
af -Pedersen-
Vi var 3 gutter der trodsede regnen og tog et smut derned, da vandel alligevel ikke er så langt væk.

Det virkede som om der var styr på banerne, kørene fik forbud mod at køre hvis en kegle var blevet væltet osv. Desuden så jeg 2 ambulancer derude. Og masser af STAFF der gav dragkøerne besked på at have hjælm på, og lukke deres vinduer.

Og der blev kørt Drag.!
Lidt i 14.00 stoppede regnen, og drift var slut.
Efter en 5 - 10 løb var banen også begyndt at blive tør.
Det var næsten kun dem med FWD, og masser af hk der bøvlede lidt med grebet.
Dog er der jo ikke noget nyt i det :D
På trods jeg er toyota mand fik jeg et lille smil på at en Blå Astra der var peppet så meget på dens sugemotor, at de mange turbo toyotaer havede issues med at følge med det første lange stykke :D

Der kunne godt have været flere biler med, Da der til tider var længere vente tid mellem træknene.. Men igen regn ..

Alt i alt var det bestemt køreturen, og de 50 kr værd :)

: 02 maj 2010, 11:49
af john 406 turbo
100 kilo er mange penge, men det skulle desværre ikke undre mig med den baneleje Vandel forlanger.
Hvis der ikke var flere på 402 meter banen end 25, så kan underskuddet godt være høj desværre.

: 02 maj 2010, 13:04
af lqs

: 02 maj 2010, 14:30
af Hartvig
Som alternativ motorsport entusiast og med et professionelt engagement i 201/402 meter streetrace (hvilket med relation til Holeby og Sindal vel bedst kan defineres som det alternativ, der p.t. lukker hullet mellem ulovligt gaderæs og organiseret dragrace) har jeg den holdning, at vi skal forsøge at bakke op om alle initiativer som flytter sporten ind i velordnede rammer på lukkede baner, uanset om det er streetrace eller drift.

Der hvor vi skal være på stikkerne (- og det ved jeg jo at der er mange som er :wink: ) er i relation til sikkerhed, sikkerhed og sikkerhed. Problemet opstår når grådighed kolliderer med griskhed. Jeg kan stadigvæk huske første Randers race hvor vi benyttede Hoffman beton afspærring for en formue.

Mange har diskuteret omkostningerne til et lovligt gennemført streetrace, men jeg kan af egen erfaring oplyse, at omkostningerne til et lovligt godkendt streetrace med publikum, som gennemføres i henhold til gældende bekendtgørelse typisk ligger i niveauet kr. 60.000,- til kr. 90.000,-.

Så lad os bakke op om de velmente initiativer, og advare når det er de kendte lykkeriddere og fantaster som dukker op i kulissen.

/Hartvig