underskud i den størrelse må være tæt på umulig. det kan der efter min mening ikke have været udgifter for!
lidt mystisk var det at der på stedet blev krævet E godkendt hjelm. mærkeligt var det også at nogen biler angiveligt larmede for meget. mit råd vil være. offentliggør regler/krav. alle er bedre tjent med det.
MVH søren
Race på vandel
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Synes jeg tit hører om nogle ret store underskud fra den side, dog bliver man ved. 100k er meget i underskud. Hvis det er tilfældet, så er der nogle heftige ekstraomkostninger ud over baneleje, de obligsatoriske forsikringer, ambulance, etc. i størrelsesordenen +50k.lqs skrev:underskud i den størrelse må være tæt på umulig. det kan der efter min mening ikke have været udgifter for!
lidt mystisk var det at der på stedet blev krævet E godkendt hjelm. mærkeligt var det også at nogen biler angiveligt larmede for meget. mit råd vil være. offentliggør regler/krav. alle er bedre tjent med det.
MVH søren
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
-Pedersen-
- Senior Medlem
- Indlæg: 470
- Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
- Geografisk sted: I æ corolla.
- Kontakt:
Vi var 3 gutter der trodsede regnen og tog et smut derned, da vandel alligevel ikke er så langt væk.
Det virkede som om der var styr på banerne, kørene fik forbud mod at køre hvis en kegle var blevet væltet osv. Desuden så jeg 2 ambulancer derude. Og masser af STAFF der gav dragkøerne besked på at have hjælm på, og lukke deres vinduer.
Og der blev kørt Drag.!
Lidt i 14.00 stoppede regnen, og drift var slut.
Efter en 5 - 10 løb var banen også begyndt at blive tør.
Det var næsten kun dem med FWD, og masser af hk der bøvlede lidt med grebet.
Dog er der jo ikke noget nyt i det
På trods jeg er toyota mand fik jeg et lille smil på at en Blå Astra der var peppet så meget på dens sugemotor, at de mange turbo toyotaer havede issues med at følge med det første lange stykke
Der kunne godt have været flere biler med, Da der til tider var længere vente tid mellem træknene.. Men igen regn ..
Alt i alt var det bestemt køreturen, og de 50 kr værd
Det virkede som om der var styr på banerne, kørene fik forbud mod at køre hvis en kegle var blevet væltet osv. Desuden så jeg 2 ambulancer derude. Og masser af STAFF der gav dragkøerne besked på at have hjælm på, og lukke deres vinduer.
Og der blev kørt Drag.!
Lidt i 14.00 stoppede regnen, og drift var slut.
Efter en 5 - 10 løb var banen også begyndt at blive tør.
Det var næsten kun dem med FWD, og masser af hk der bøvlede lidt med grebet.
Dog er der jo ikke noget nyt i det
På trods jeg er toyota mand fik jeg et lille smil på at en Blå Astra der var peppet så meget på dens sugemotor, at de mange turbo toyotaer havede issues med at følge med det første lange stykke
Der kunne godt have været flere biler med, Da der til tider var længere vente tid mellem træknene.. Men igen regn ..
Alt i alt var det bestemt køreturen, og de 50 kr værd
-
john 406 turbo
- Medlem
- Indlæg: 110
- Tilmeldt: 30 mar 2005, 17:41
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
- Hartvig
- Mester Medlem
- Indlæg: 678
- Tilmeldt: 23 feb 2006, 20:32
- Geografisk sted: Nordjylland
- Kontakt:
Som alternativ motorsport entusiast og med et professionelt engagement i 201/402 meter streetrace (hvilket med relation til Holeby og Sindal vel bedst kan defineres som det alternativ, der p.t. lukker hullet mellem ulovligt gaderæs og organiseret dragrace) har jeg den holdning, at vi skal forsøge at bakke op om alle initiativer som flytter sporten ind i velordnede rammer på lukkede baner, uanset om det er streetrace eller drift.
Der hvor vi skal være på stikkerne (- og det ved jeg jo at der er mange som er
) er i relation til sikkerhed, sikkerhed og sikkerhed. Problemet opstår når grådighed kolliderer med griskhed. Jeg kan stadigvæk huske første Randers race hvor vi benyttede Hoffman beton afspærring for en formue.
Mange har diskuteret omkostningerne til et lovligt gennemført streetrace, men jeg kan af egen erfaring oplyse, at omkostningerne til et lovligt godkendt streetrace med publikum, som gennemføres i henhold til gældende bekendtgørelse typisk ligger i niveauet kr. 60.000,- til kr. 90.000,-.
Så lad os bakke op om de velmente initiativer, og advare når det er de kendte lykkeriddere og fantaster som dukker op i kulissen.
/Hartvig
Der hvor vi skal være på stikkerne (- og det ved jeg jo at der er mange som er
Mange har diskuteret omkostningerne til et lovligt gennemført streetrace, men jeg kan af egen erfaring oplyse, at omkostningerne til et lovligt godkendt streetrace med publikum, som gennemføres i henhold til gældende bekendtgørelse typisk ligger i niveauet kr. 60.000,- til kr. 90.000,-.
Så lad os bakke op om de velmente initiativer, og advare når det er de kendte lykkeriddere og fantaster som dukker op i kulissen.
/Hartvig
ADtrailer Lej en LED storskærm !