Side 5 af 5

: 20 dec 2009, 02:47
af ae86
Har en gammel artikel om Audi R8 Le Mans 3,6L Twin turbo V8 FSI motor hvor CR kun er opgivet til >11

: 20 dec 2009, 03:02
af ae86
beyer skrev:ang motor , roder jeg med 2,0l nu ... ( var træt af at skifte krumtap og plejlstænger hvert år på 1,6 èren .. ) motoren er en " ren 2,0l " dvs kun blok stammer fra 5S ( en del stærkere og kun 1mm større i boring ) de 630hk de laver på 4AG motoren, er så tæt på spræng punktet at det hele tiden går i stykker , den nye 2,0 jeg har lavet har enorm overskud , og jeg skal ikke konsentrer mig om den holder eller ikke gør , og jeg kan bruge tid på undervogn og alt det andet ....


5s er 2.2L ... så jeg går udfra at du bruger en krumtap fra en 3s så det bliver en 2L der er overboret 1mm

Jeg går også udfra at du har valgt at skifte 5S´es F top ud med en G top fra 3S

Men hvorfor mener du at 5s bunden skulle være stærkere end 3s bunden ??

: 20 dec 2009, 03:58
af luske
EDIT/SLETTET : nevermind , kan se det ikke gav mening nu da jeg er lidt mere vågen :coffee:






MVH Luske

: 16 okt 2011, 19:37
af quark
Beyer> En 5s er kendt som en 2.2 mere præcist en 2164ccm, så en 2l er det vel næppe. stroket på en 5s er længere en 3s.

: 16 okt 2011, 21:51
af Jesper H
quark skrev:Beyer> En 5s er kendt som en 2.2 mere præcist en 2164ccm, så en 2l er det vel næppe. stroket på en 5s er længere en 3s.


Han bruger også 3sgte krumtappen :wink: