HenrikGM skrev:Den kortslagede vil have det problem at den har mindre tid at fylde cylinderen i ...
Hvordan kommer du frem til at den kortslagede har kortere tid til at fylde cylinderen når knasten er låst med omdrejningerne og den kortslagede har lavere stempelhastighed??
nu kan man jo påvirke stemper hastigheden temeligt meget med plejstangens længde kontra slag..
hvilket gør at man jo ud over knastider skal tage dette med i det store regskab.. men det er nok ikke nået til danmark endnu..
nu snakker jeg ikke om en gennemsnitlig / midelhastighed..
men hvis man nu mod forventninger laver en kortslaget med kort plejstang. vil man have kraftig acceleration nær tdc og bdc i forhold til en med en stor R:S ratio..
og i henhold til det indlæg som jeg qoutede var det et spørgsmål om tid..
nu er "fyldningstiden" jo ikke det samme som knastider..
ved at ændre på hvor hurtig stempler accelere i forhold til knastider kan man jo opnå/forringe hvor meget volume motoren er i stand til at forbruge og dette vil ændre sig uanset hva toppen flower med div. løft..
hvis man kunne påstå at luftens hastighed i manifold var konstant over hele rpm range ville dette ikke ha indflydelse, nu er der jo en del pulser i den som kan udjevnes bedre.. eller udnyttes..
ja den længere plejlstang har en tendens til at skabe tændingsbanken..
netop fordi at stemplet ikke accelere hurtigt i nærheden af tdc, som giver en bedre udnyttelse af den energi der frigives ved forbrændingen..
men nu ser jeg kun tændingsbanken som et symtom for at de ydre komponenter ikke er i orden.. og med det mener jeg jagten på hk er på grundlag af ladetryk eller kompforhold..
og ikke flow ogfluiddynamics..