1.8t AGU tuning, efter motor havari.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#41 Indlæg af Wildert »

syncroGT skrev:
HenrikGM skrev:
syncroGT skrev:
HenrikGM skrev:
syncroGT skrev:Det er ikke kun dette ene leje som er stået af. har lige fået skilt resten af motoren her i aften. og det er 3 plejl lejer i bunden af plejl stangen som er stået af, og det sidste leje er godt på vej.....!


Ødelagt turbo?


Nej ikke endnu...!
Men vis de kugle leje turboer virkelig er så skrøbelige som folk siger, så står den temlig sikkert også snart af, efter dette motor havari


Det havde været smart hvis olietryksmåleren havde vist noget lige op til det skete.


Ja så viste jeg da hvorfor det havde sket.
Ville være rart vis MS havde et input til olie tryk, og man kunne programere et sted i softwaren at den skulle cutte sprøjt, og gnist, vis olietryk kom under et x antal bar, over 1000rpm f.eks.
Ligesom funktion med den kan cutte, vis boost kommer over et x antal kpa.


Smal sag vel egentligt...
Du kan gøre det med flatshiften og en olietrykskontakt.
Flatshift sætter ind når der er forbindelse til stel gennem en kontakt. En olietrykskontakt giver gennemgang ved manglende tryk. Det var din kontakt - bare vælg olietrykskontakten med passende tryk - der er mange valgmuligheder.

Derefter indstilles flatshiften til at cutte alt fra tomgang og op, hvis der ikke er tryk. Slut-færdig...

Du behøver end ikke en MegaSquirt for det - du kan lave det med et relæ og en olietrykskontakt ;-).
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#42 Indlæg af HenrikGM »

Og hans boks har muligheden for at logge en 0-5volts værdi fra en oletrykstransducer, så man skal såmen bare montere det. Indgangen er der for det samme, og han kan gøre det samme med bensintrykket hvis det er sjovt at se det falde oppe i "den dyre ende"...;-)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
syncroGT
Senior Medlem
Indlæg: 341
Tilmeldt: 19 okt 2006, 21:13
Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland

#43 Indlæg af syncroGT »

HenrikGM skrev:Og hans boks har muligheden for at logge en 0-5volts værdi fra en oletrykstransducer, så man skal såmen bare montere det. Indgangen er der for det samme, og han kan gøre det samme med bensintrykket hvis det er sjovt at se det falde oppe i "den dyre ende"...;-)


Hva heder den indgang siger du :mrgreen:

Er det X6Ekstern X7Ekstern de skal kobles på?
Besvar