: 17 aug 2007, 01:48
Lad os nu lige få nogle ting på det rene inden I går helt i selvsving
@ Havneren
Jeg er ikke medarrangør af racet i Sindal den 22/9, men jeg er som sædvanlig altid fuld af opbakning når der kommer nye spillere på banen, som f.eks. www.402meter.dk folkene. Jeg kan derfor af samme grund ikke påtage mig noget som helst ansvar for eventuelle mangler på hjemmesiden - eller dens indhold i øvrigt - med flere spillere kommer der mere race til glæde for streetrace sporten - deltagerne - tilskuerne - arrangørerne og deres samarbejdspartnere, altså en rigtig WIN-WIN-WIN-WIN-WIN situation
........ så kan jeg altså ikke udtrykke det klarere, og det nytter ikke at forsøge, at gøre mig ansvarlig for din kritik af manglende regler på hjemmesiden.
Og endnu en gang for de døve og blinde - på trods af ovenstående er jeg 100% overbevist om at Sindal vil blive afviklet i henhold til et reglement, som fuldt ud lever op til den standard man kender fra de seriøse streetrace arrangementer - uanset om reglerne udleveres og kvitteres for på dagen eller ligger på hjemmesiden en måned før - længere er den altså ikke.
@RSV
Jeg er ikke enig i ordvalget - jeg "angriber" ikke Køge arrangementet - som du også kan læse ovenfor støtter jeg alt og alle som vil arbejde for en udbredelse af streetrace sporten.
Derimod jeg rejser en subjektiv kritik baseret på det tilgængelige billedmateriale, og baseret på dette udtrykker jeg min personlige holdning til det sikkedsmæssigt forsvarlige i at afvikle streetrace på denne bane citat:
"Ikke alene ser banen meget kort ud, men samtidig er den ved gud udstyret med dræbende lysmaster i hele sin længde, der er store anhængere og containere placeret i umiddelbar nærhed af banen, som samtidig er udstyret med automatisk "katapulter" i begge sider i form af grøfter"
Ingen som er ved deres sansers fulde brug, kan vel påstå at Køge banen blot tilnærmelsesvis har samme sikkerhed og margin, som streetrace afviklet på flyvepladser som f.eks. Holeby, Lindtorp, Vandel, Skive og nu Sindal ?
Om en streetrace bil kører dragtider eller ej - er jo ikke noget jeg kan tage ansvaret for, hvis en deltagers bil bliver godkendt i arrangørenes tekniske kontrol og overholder de lovgivnings- og forsikringsmæssige forudsætninger for deltagelse - så er det da ikke mig som skal agere Peter Betjent ?
Der er ikke noget lovgivningsmæssigt krav om førens personlige udrustning i den bekendtgørelse, som ligger til grund for Politiets godkendelse af streetrace arrangementer - og derfor kan arrangørerne kun anbefale anvendelsen af f.eks. hjelm - hvilket det heldigvis også gør
Naturligvis har DASU ikke rost os specifikt for at vi afvikler streetrace uden brug af hjelm (det behøver man vist ikke en større ledvogter eksamen for at forstå) - Derimod har repræsentanter for DASU's banesportsudvalg rost os for det generelt høje sikkerhedsniveau og beredskab - som er en naturlig del af den seriøse streetrace sport.
Og så lige for sidste gang - Sindal er ikke "mit" arrangement
/Hartvig
@ Havneren
Jeg er ikke medarrangør af racet i Sindal den 22/9, men jeg er som sædvanlig altid fuld af opbakning når der kommer nye spillere på banen, som f.eks. www.402meter.dk folkene. Jeg kan derfor af samme grund ikke påtage mig noget som helst ansvar for eventuelle mangler på hjemmesiden - eller dens indhold i øvrigt - med flere spillere kommer der mere race til glæde for streetrace sporten - deltagerne - tilskuerne - arrangørerne og deres samarbejdspartnere, altså en rigtig WIN-WIN-WIN-WIN-WIN situation
........ så kan jeg altså ikke udtrykke det klarere, og det nytter ikke at forsøge, at gøre mig ansvarlig for din kritik af manglende regler på hjemmesiden.
Og endnu en gang for de døve og blinde - på trods af ovenstående er jeg 100% overbevist om at Sindal vil blive afviklet i henhold til et reglement, som fuldt ud lever op til den standard man kender fra de seriøse streetrace arrangementer - uanset om reglerne udleveres og kvitteres for på dagen eller ligger på hjemmesiden en måned før - længere er den altså ikke.
@RSV
Jeg er ikke enig i ordvalget - jeg "angriber" ikke Køge arrangementet - som du også kan læse ovenfor støtter jeg alt og alle som vil arbejde for en udbredelse af streetrace sporten.
Derimod jeg rejser en subjektiv kritik baseret på det tilgængelige billedmateriale, og baseret på dette udtrykker jeg min personlige holdning til det sikkedsmæssigt forsvarlige i at afvikle streetrace på denne bane citat:
"Ikke alene ser banen meget kort ud, men samtidig er den ved gud udstyret med dræbende lysmaster i hele sin længde, der er store anhængere og containere placeret i umiddelbar nærhed af banen, som samtidig er udstyret med automatisk "katapulter" i begge sider i form af grøfter"
Ingen som er ved deres sansers fulde brug, kan vel påstå at Køge banen blot tilnærmelsesvis har samme sikkerhed og margin, som streetrace afviklet på flyvepladser som f.eks. Holeby, Lindtorp, Vandel, Skive og nu Sindal ?
Om en streetrace bil kører dragtider eller ej - er jo ikke noget jeg kan tage ansvaret for, hvis en deltagers bil bliver godkendt i arrangørenes tekniske kontrol og overholder de lovgivnings- og forsikringsmæssige forudsætninger for deltagelse - så er det da ikke mig som skal agere Peter Betjent ?
Der er ikke noget lovgivningsmæssigt krav om førens personlige udrustning i den bekendtgørelse, som ligger til grund for Politiets godkendelse af streetrace arrangementer - og derfor kan arrangørerne kun anbefale anvendelsen af f.eks. hjelm - hvilket det heldigvis også gør
Naturligvis har DASU ikke rost os specifikt for at vi afvikler streetrace uden brug af hjelm (det behøver man vist ikke en større ledvogter eksamen for at forstå) - Derimod har repræsentanter for DASU's banesportsudvalg rost os for det generelt høje sikkerhedsniveau og beredskab - som er en naturlig del af den seriøse streetrace sport.
Og så lige for sidste gang - Sindal er ikke "mit" arrangement
/Hartvig