bemmer skrev:Morten VJ skrev:Linket virker ikke![]()
?
Glem canbus, medmindre styreenheden er specielt kodet til netop din bil. Hvorfor?
Bemmer hvor lang tid gik der så for begge parter?
Da jeg ikke har nogle specefikke årstal.![]()
MVh
Morten
Flemming gik i gang med sin første styring i 94, måske det var efteråret 93, den kom med 6 udgange til COP og 6 til dyserne i 94 og mig bekendt, var MegaSquirt stadig kun en drøm på det tidspunkt og blev ikke til virkelighed før i 2000-01 og det kunne kun styre benzintilførsel på det tidspunkt, der skulle gå yderlig en tre-fire år, inden tændingen kom med.
Bemmer
Hvorfor
Prøv at læse min telefon sammenligning.
Men jeg kan da prøve med en mere specefik forklaring.
Canbus systemet har en fast ramme.
Der er bla. bestemt hastighed, og hvem der skal tale først, og tilslut Så skal der sendes en kviterring.
Der er sågar bestemmelser for antal snoninger pr cm på kommunikations ledningerne.
Det svarer til fast telefon nettet, og det er det der gør at vi kan ringe til kina.
Dvs at start og slut på samtalen er bestemt.
Men selve samtalen er fri, lige som sproget,
og der er den lille komplikation at man får fat i 10 forskellige telefoner på en gang.
Hvis vi nu har fundet ud af hvem der taler, Så skal vi finde ud af hvad han/hun taler om, og det kan være motortemp, eller en besked til gearkassen om at jeg har mindsket momentet så skift gear nu eller noget helt syvende.
Problemet er at alle meddelser skal dekodes, og man skal også vide om motorstyringen skal kvittere for meddelsen, eller sende en anden som svar.
Og hvis man ikke kan tale eller forstå sproget, der er forskelligt fra bilmærke til bilmærke, så har man en monster opgave foran sig.
Dernæst finder jeg sammenligningen imellem en proff styring og en diy.styring meget mærkelig.
Da de henvender sig til 2 helt forskellige Målgrupper.
At diy styringen halter ca. 10 år efter en proff styring kan vel ikke undre nogen, men prisen kan jo også divideres med 10
Men nok om det.
NAak er et prof firma, med kunder der kan og vil betale for deres ydelser.
MVh
Morten