Side 5 af 17
: 22 okt 2006, 18:13
af HenrikGM
Volvo-Dennis skrev:Modtrykket er perfekt, det er målt... Og udstødningen er 2.5".
Kunne du så fortælle os hvad perfekt er?

: 22 okt 2006, 18:19
af Volvo-Dennis
Under 0,2 bar...
: 22 okt 2006, 19:07
af HenrikGM
Volvo-Dennis skrev:Under 0,2 bar...
Jeg formoder den ikke er målt før turboen, korrekt?
Balancen mellem modtryk på udstødssiden og ladelufttryk kan fortælle dig en del. Bla om hvor tæt din turbo er på max gasflow.
Vi kan udelukke de røde træheste. K-knasten laver over 300hk på en std B21Et på std 530 topstykke, v. 1,4bar(ikke original turbo). rutinemæssigt. B23ET er ikke ringere.
Så du har en prop eet eller andet sted. Hvad er målene på din turbo?
Kompressor: lille/stor diameter, Turbine: lille/stor diameter, plus begge A/R forhold kan være nyttig info.
: 22 okt 2006, 19:39
af Volvo-Dennis
Den er målt nede i udstødningen efter turbo'en.
Det med målene på møllen skal jeg lige finde ud af!
Nu er det sådan at jeg kører med den gamle sko af en udstødningsmanifold. Kan denne være synderen?
: 22 okt 2006, 20:47
af HenrikGM
Volvo-Dennis skrev:Den er målt nede i udstødningen efter turbo'en.
Det med målene på møllen skal jeg lige finde ud af!
Nu er det sådan at jeg kører med den gamle sko af en udstødningsmanifold. Kan denne være synderen?
helt gammel model, ala den fra 240?
: 22 okt 2006, 20:52
af Volvo-Dennis
præcis mester, den helt gamle forhadte..

kan den være synderen?
: 22 okt 2006, 21:12
af HenrikGM
Volvo-Dennis skrev:præcis mester, den helt gamle forhadte..

kan den være synderen?
Den er ihvertfald een af propperne!. Nye type er noget bedre, men skal "fikses" før den passer på en alm T3 flange. De fleste havde mindre hul OEM.
Ellers skulle du lave en manifold selv....
: 22 okt 2006, 21:17
af Volvo-Dennis
Okay, ja det kunne jeg godt forestille mig. Det med at den skal fikses, er det ikke bare at flangen mod turboen skal planes, fordi der er den kant? og skal man så porte den lidt i mundingen ind mod turboen? Er det det du mener?
Men nu siger du at manifolden nok er én af propperne, så den sidste prop der egentligt skulle være, er turbo'en
Det kan godt ske det bare er mig der ikke er helt skarp, men jeg synes det er lidt utroligt at B knasten laver en fin kurve hele vejen op (dog ikke med så voldsomt moment) og ikke mister pusten i den forstand, og så K knasten der virkelig skulle trække igennem så går lidt kold til sidst. For jeg kan ikke forstå at den K'er skulle være så voldsom at der ligefrem dannes en "prop" i udstødningen.. Så voldsom er den K knast jo heller ikke? eller hvad.. Det er jo ikke nogen vanvittig baneknast på over 300 grader

: 22 okt 2006, 21:41
af Morten VJ
Du skal ikke kun porte lidt, men det er rimeligt meget materiale der skal væk, og materialet er hårdt som bare f......
Ja næste prop er turboen, og derefter ustødningen, og såddan vil det køre i ring indtil du har sprunget gearkassen i luften.
Ps kører du stadig med standart LMM og dyser, for her kan der også være et par propper.
MVH
Morten
: 22 okt 2006, 21:50
af Volvo-Dennis
Okay, så må man bare i gang med hårdmetalfræseren..
Ja, den kører stadig med std LMM og dyser osv.. Men de skulle ikke være problemet. Den får det benzin den skal have og der har ikke været snak om at der skulle ændres i LMM'en endnu. Da den blev rullet i dag havde de WB sensoren i og det hele og der var ingen problemer. Første gang den var afsted blev der godt nok fjernet en "flow-begrænsning" i LMM'en, men det var noget rent elektronisk, og det fik de styr på den dag..
Mit næste projekt er "Projekt M90", så det er der også tænkt på. Men nu kører jeg heller ikke gearkassen hårdt med hurtige gearskift osv, for det er den jo ikke ret vild med. Så går da ud fra den holder et stykke tid endnu
