Side 5 af 5

: 02 maj 2006, 20:01
af HenrikGM
LionTamer skrev:[
Har ikke nogen desideret max pris på dette projekt, men det er da klart at jeg ikke vil betale mere end bilen er værd... :lol:



Så er spørgsmålet så om bilen kan bære prisen på en kompressor der kan levere luft til 400hk på fornuftig vis ;-)

De er ikke helt billige jo....

: 02 maj 2006, 20:05
af Havneren
Hehe... Ja... Kompresser er dyrt i indkøb. Dobbent pris af turbo, hvis vi snakker ny pris...

V/h Chr

: 02 maj 2006, 20:30
af LionTamer
Hvis jeg bare får nogle navne på sådan nogle kompressorer, som kan levere kraft til min 3.0... Så kan jeg nemlig lede efter nogle brugte i første omgang.. Ellers bliver det en splinter ny, der ryger på dyret... :D

Hvor stort ladetryk skal sådan en kompressor køre med for at jeg opnår 400 hk med MS, kompressor, custom indsugning, custom banan og komplet udstødning i 3" rustfrit?

: 02 maj 2006, 20:47
af Havneren
Hvor mange hk har sådan en motor standart?

Vi tro du skal omkring 1,5bar.

Nu ved jeg ikke ret meget om kompressore, men noget som Vortrex eller måske en halvstor rotrex er nok noget at det rigtige til sådan en bil. Jeg er ikke engang sikker på jeg har stavet det rigtigt.

Sådan en ny svend kommer nok til at koste dig 25 - 30.000

V/h Chr

: 02 maj 2006, 20:59
af Zorak
Havneren skrev:Hvor mange hk har sådan en motor standart?

Vi tro du skal omkring 1,5bar.

Nu ved jeg ikke ret meget om kompressore, men noget som Vortrex eller måske en halvstor rotrex er nok noget at det rigtige til sådan en bil. Jeg er ikke engang sikker på jeg har stavet det rigtigt.

Sådan en ny svend kommer nok til at koste dig 25 - 30.000

V/h Chr


Min kollega har en BMW M3 cab med en Rotrex kompressor, en af de største efter hans udsagn.. Den laver 460 hk med sænket komp. på en 3,0 liters 6 cylinder.. Og han har da snakket om at med det hele i motorrummet (smedestempler, dyser osv) har løbet op i 100000 kr.. Så det bliver hurtigt dyrt.. Men der er så også helt vildt knald i den! :shock:

: 02 maj 2006, 21:21
af lqs
med en centrifugalkompressor får du IKKE mere bundtræk..... lidt mere i midten og meget mere på toppen! måske ikke lige det man søger i en tung gammel bil? men til gengæld er det på den måde skånsomt mod kobling mm.... MVH. søren

: 02 maj 2006, 21:23
af Havneren
Ja... Men han har jo så bygget en helt ny motor også og med dyre stempler. Han har sikkert også ofret en formue på motorstyring og på at få den kørt ind + alle de blå scilikoneslanger? Et projekt er jo ikke dyere end man gør det til, men sådan en kompressor løsning er nødvendigvis ikke den billigste fremgangsmåde - Men omvendt - Hvis man gør en god handel brugt... Tja...

: 02 maj 2006, 21:26
af Havneren
lqs skrev:med en centrifugalkompressor får du IKKE mere bundtræk..... lidt mere i midten og meget mere på toppen! måske ikke lige det man søger i en tung gammel bil? men til gengæld er det på den måde skånsomt mod kobling mm.... MVH. søren


Nå ja... Han ville jo have bundtræk også. Jaaaaa... Pludseligt kan det blive svært både at få den gode topydelse (400hk) og bundtræk samtidig.

Har jeg ikke tidligere snakket om to forskellige størrelser turboer i denne tråd? Hvad er det de kan hive ud af sådan et standart turbo sætup på en supra? Er det ikke omkring de 400 - 450hk? Det var næste omlagt. Hvad kan man finde sådan et originalt turbo sæt til? 6000kr?

V/h Chr