Der er kommet mange kommentarer til VEMS og jeg vil kommentere nogle af dem.
SMD: for. Er meget nemmere at producere ca. 5 min. Pr. print
Holder beder til vibrationer
Printer fylder kun 1/3 del
Imod. Er svære at reparere på og komponenterne de fås ikke i brugsen.
At du Henrik ikke kan skifte en modstand eller kondensator i SMD komponenter tror jeg simpelt hen ikke på, med alle de print du har lavet er du en rimelig garvet ”lodder” og hvis jeg kan skifte en SMD ic så kan du dæleme også skifte en modstand hvis har ”viljen” til det er jeg ganske sikker på….Det er altså ikke det helt store problem og/eller det vil tage den lokale radiomand ca. 10 min i tilfælde af i får lavet en forkert lednings tilslutning.
SMD er kommet for at blive og i kan lige så godt spidse loddekolben for selv MS er kommet 4 år efter VEMS i SMD teknik.
[
Hugget "tjener mønten" og "opfinder” ja kært barn har mange navn men jeg håber i har forstået hvordan tingene hænger sammen og at det var vems gruppen der forærede bunker af software til Bruce og Lance for ellers havde i ikke kunnet bruge MS til det i gør pt og helt ærligt kan det ikke være fuldstændigt lige meget med det software/coder hovedsagen er sku de virker om så det er Autronic MS eller VEMS.
Jo VW har da lavet styringer men øøøøh har aldrig set noget ligene
[
Hvis vi ”skal” som mange gør, se lidt på forskellen MS VEMS.
Standart set op for de to styringer færdig samlet.
MS. Grund print
Flyback print
Retrofit
Taco out
Relæ print
Wide band
Pris. I alt ca. 7021 dkr.
[img]http://www.au2stereo.dk/msn/køb_ms.jpg[/img]
Vems: Grund print
Wide band
Pris. I alt 3787,50 dkr.
MS priserne er hentet fra en forhandler side og VEMS priser fra VEMS siden og rolig nu jeg kan have taget fejl (der er nogle stik og følere mm med til denne pris) af hvad der skal bruges af diverse print og dimser for at svare til VEMS men jeg er sikker på at der er nogle her der ved det.
Opsætning og muligheder af VEMS
1: hvis man køber en færdig samlet styring har den alle udbygninger og kan derfor EKS. Vis monteres direkte på en VW 1,8T med næsten samme virkemåde som org.
2: hvis man ikke har brug for at køre sekventielt, boost, coil on plug, og alt det andet fine isenkram så kan man sige lige præcis hvad man ønsker styringen skal kunne og dermed få en noget billigere færdig samlet enhed plug and play der også er nem at sætte op for ikke øvede.
3: man køber grund printet (1854 kr.) og som arbejdet skrider frem købes de sidste komponenter (fet. mm) hos den lokale elektronik forhandler.
Jeg tror at der er mange MS brugere der sagtens vil kunne hjælpe med vems hvis de vil og det kunne gavne os alle så min opfordring er ned med stridsøksen og på med loddekolben.
Peter