nyt Projekt

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Gæst

#41 Indlæg af Gæst »

ups jeg fik brugt [URL] istedet for sorry :oops:

A new Mini Cooper named the RSP (Rover Special Products) was briefly relaunched in 1990 to 1991, with slightly lower performance than the 1960s Cooper. It proved so popular that the new Cooper-marked Mini went into full production in late 1991. From 1992, Coopers were fitted with a [u]fuel-injected version of the 1275 cc engine
, and in 1997 a multi-point fuel injected engine was introduced, along with a front mounted radiator and various safety improvements.

In 1994 under Bernd Pischetsrieder, a nephew of Issigonis, BMW took control of the Rover Group, which included the Mini, fitting an airbag to comply with European legislation. By 2000, Rover was still suffering massive losses, and BMW decided to dispose of most of the company: MG and Rover went to Phoenix, a new British consortium; and Land Rover went to Ford. BMW kept the Mini brand name and now sells a completely new Mini, technically unrelated to the old car.
Gæst

#42 Indlæg af Gæst »

http://www.ozcooper.com.au/injected_min1.htm

hvis man kikker godt efter kan man lige se at motoren er en gammel 1275cc
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#43 Indlæg af HenrikGM »

Anonymous skrev:
HenrikGM skrev:2kanaler på 4cyl er lidt noget pis


passer ikke de siamesiske porte lever faktisk et bedre flow en man tror da de 2 cyl hjælper hinanden med at oprette mere konstant højt flow.
benzininsprøjtning er set lavet på dette topstykke, ab fabrik men så vidt jeg erindre er det kun singelpoint, andetssted på nettet, kan ikke finde adressen, er der et projekt med multipoint på dette topstykke, men han havde problemer med "charge robbing" så 2 af hans cylindre fik for fed blanding og de andre 2 fik for lidt blanding, det er såvidt jeg kan se ikke noget du løser med 2 dyser i hver kanal (med mindre du tænker på et meget præcist styret sequencielt styret setup og ikke semi/batch).

:


Jeg mener netop charge robbing.

Og, jo, det kan nemligt løses med batch fire på 2x2 dyser, der hver sprøjter 2x pr. cyklus. Så er du ude over chargerobbing, da der i samme kanal bliver skudt 4x, fordelt på de to omgange. Hvis dette skulle vise sig at være utilstrækkeligt, så KAN det lade sig gøre at skyde hver dyse 4x og på batch fire, og så nærmer vi os kontinuerlig sprøjt, ala monopoint.

Men klart, monopoint er da ENDNU nemmere.

Jeg vil give dig ret i at et andet topstykke var at foretrække.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#44 Indlæg af Slavteren »

jeg har for nyligt hørt at en dansker er i stand til at støbe noget crossflow top til dem. men prisen lå hvist på den gale side af 20kg... :(
noget med en der havde købt hele domi's resterende reservedels lager for en del år siden eller sådan noget. hvis historien har noget på sig burde han være til at opspore. kunne jo også være at han lå inde med et brugt eller lign.
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Gæst

#45 Indlæg af Gæst »

var det ikke noget med en dansk gut der havde fundet et gammelt 7 portet topstykke og lavet nogle tegninger af det og sat det i produktion igen (der findes vist flere der har lavet 7 portet og enda et 8 portet topstykke i england)

og ja prisen gør at dette kun er for folk med for mange penge

jeg fandt den hjemmeside jeg i tidernes morgen har læst, jeg har ikke fået læst den igen endnu så jeg ved ikke om min hukommelse har spillet mig et pus.
her er den:

[url]
http://www.planet.eon.net/~chichm/efi/efi.htm[/url]

han bruger forresten en DTA boks
Gæst

#46 Indlæg af Gæst »

har lige kikket foregående side igennem og han har droppet projektet med det siamesed 2 port topstykke og istedet valgt dette 8 port topstykke

http://business.fortunecity.com/lerner/445/head.htm

........First off let me say that the DTA ECU is fantastic. It’s easy to use, does just what it is designed to and does it very well. If you are planning on injecting an engine other than one with a siamese port head, I would strongly recommend a DTA. If you are expecting plug-and-play you’ll be disappointed but perseverance will pay off. On the downside, their manual and help files are written by a techie who assumes you know how everything is supposed to work so if you have a problem it’s entirely up to you to figure it out. The Email support I got from DTA in England wasn’t terrific, OK if truth be told, it was always curt, not very helpful and occasionally rude. Which is better than the response I got from their Canadian agent who seemed completely disinterested in dealing with customers. That is, when he bothered to answer the phone at all.

DTA market their system as being applicable to BMC A series engines. They took an extremely simplistic approach to the problems presented by the siamese port head, stating that all that’s required is "run it in 2-stroke mode and Bob’s yer uncle". If the siamese cylinder cycles were 360 crank degrees apart that would work just fine, but, unfortunately for us, they are only 180 degrees apart and draw through the port asymmetrically. DTA have never set up an A series engine and do not know anyone who has, so claiming it would work was a bit of a stretch. Between April and June 2002 I spent an unreasonable amount of time conducting tests to search out the operating envelope for this engine, continually updating DTA on my progress. Unfortunately they didn’t take too much of an interest in my work and offered few suggestions on how to resolve problems. It was clear that they did not understand the problem, or just didn’t care enough to think about the data I was sending them. Pitty.

Without fundamental changes to the DTA ECU it will not work for siamese port engines. Since DTA were unwilling to make the modifications I suggested, they offered to take their system back for a full refund.
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#47 Indlæg af Morten VJ »

Her er et par links.
Den første er en sugemotor, med et andet system
Det ander er mere ms relateret.

http://www.emeraldm3d.com/em_projects_Aseries.html

http://www.msefi.com/viewtopic.php?t=77 ... eries+mini

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
cooper mini
Junior Medlem
Indlæg: 97
Tilmeldt: 18 mar 2005, 14:02
Geografisk sted: Syd Fyn
Kontakt:

#48 Indlæg af cooper mini »

prisen for den top i snakker om er 18342,54 kr +300 i fragt og post gebyr.
http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=35502

lidt langt ud over hvad jeg har. den bil jeg har. har kostet det samme og leve og indkør af 47 m3 stumper. eller jeg kunde bygge 3 stk op.

Ang han den danske ved jeg ikke men efter nordisk morris minor er der aldrig bevet solgt sådan en top i dk. det nåede kun til det expermentele stadie.
Gæst

#49 Indlæg af Gæst »

nej prisen allene gør at dette ikke er vejen

angående det 7 portede topstykke, så er det blevet brugt til race herhjemme
cooper mini
Junior Medlem
Indlæg: 97
Tilmeldt: 18 mar 2005, 14:02
Geografisk sted: Syd Fyn
Kontakt:

#50 Indlæg af cooper mini »

Anonymous skrev:nej prisen allene gør at dette ikke er vejen

angående det 7 portede topstykke, så er det blevet brugt til race herhjemme


ja men købt i udlandet.

og henrikGM jeg kunne ikke få fat i de to føler de vidste ikke hvad det var med mindre jeg havde et nr. på dem har du det
Besvar