Side 39 af 64

: 26 dec 2009, 16:08
af Ravnen
Det må der være nogle amerikanerfolk der må kunne svare på...

: 26 dec 2009, 17:07
af Captain Slow
der er noget grundlæggende galt med outlaw klassen,
vil man have outlaw eller vil man have street ?
man må vælge.
er det street apperance, så er der ikke noget med havelåger ude foran,
heller ikke forklædt som rumfærge.
der er ikke lexan i street apperance
der er ikke noget der stikker op gennem hjelmen.
man kører på "street dæk" altså dot e mærkede eller gade slicks.
hvis lygter skal være der skal de vel også virke
skærme er ikke volds udbyggede

med eller uden vinduesviskere,,,who cares ?

jeg er næsten ked af at indrømme det men jeg er mere enig med Finn end jeg nogensinde har været :coffee:

når nu i siger lygter skal være under hjelmen, er det så forbudt at køre kitcars og eksempelvis hotrods ? som har lygter løst monterede på skærmene.

hvis man vil have de 2 første klasser til at være "gade" klasser,
så må man erkende at der mangler en klasse mellem outlaw og unlimited

hvad er det for en "splynk model" der omtales jeg har ikke set den beskrevet nogen steder, og vil rigtig gerne vide hvad det drejer sig om.
hvis ikke det har noget på sig er det vel på tide at komme videre ?

hvis der er snak om en kørerforening hvor kørerne skal have indflydelse, så er punket street apperance vel til lige så meget debat som alt andet ?

syntes det er simpelt, når det ikke må stikke ud foran, må det heller ikke stille ovenud. eller andre steder, eller hvad

næe, fjern begrebet street apperance og lad bilerne være lovløse som ordet outlaw betyder. så kan man arbejde videre med at finde adskillelsen mellem de 2 øvre klasser,
der er jo bla. noget med en break out tid. man kunne kigge på.

arh,, orker det ikke mere,,, :stop:

: 26 dec 2009, 17:34
af m power
Captain Slow skrev:der er noget grundlæggende galt med outlaw klassen,
vil man have outlaw eller vil man have street ?
man må vælge.
er det street apperance, så er der ikke noget med havelåger ude foran,
heller ikke forklædt som rumfærge.
der er ikke lexan i street apperance
der er ikke noget der stikker op gennem hjelmen.
man kører på "street dæk" altså dot e mærkede eller gade slicks.
hvis lygter skal være der skal de vel også virke
skærme er ikke volds udbyggede

med eller uden vinduesviskere,,,who cares ?

jeg er næsten ked af at indrømme det men jeg er mere enig med Finn end jeg nogensinde har været :coffee:

når nu i siger lygter skal være under hjelmen, er det så forbudt at køre kitcars og eksempelvis hotrods ? som har lygter løst monterede på skærmene.

hvis man vil have de 2 første klasser til at være "gade" klasser,
så må man erkende at der mangler en klasse mellem outlaw og unlimited

hvad er det for en "splynk model" der omtales jeg har ikke set den beskrevet nogen steder, og vil rigtig gerne vide hvad det drejer sig om.
hvis ikke det har noget på sig er det vel på tide at komme videre ?

hvis der er snak om en kørerforening hvor kørerne skal have indflydelse, så er punket street apperance vel til lige så meget debat som alt andet ?

syntes det er simpelt, når det ikke må stikke ud foran, må det heller ikke stille ovenud. eller andre steder, eller hvad

næe, fjern begrebet street apperance og lad bilerne være lovløse som ordet outlaw betyder. så kan man arbejde videre med at finde adskillelsen mellem de 2 øvre klasser,
der er jo bla. noget med en break out tid. man kunne kigge på.

arh,, orker det ikke mere,,, :stop:

det kan jeg sku godt forstå :rock: .

der er lavet et regelsæt, og det skal selfølgelig følges :reading: .

der må ikke stikke noget op gennem hjelmen turbo / udstødning etz etz, og det gælder naturligvis også amerikaner bilerne :coffee: .

eller der er måske nogen der ikke vil træde den klasse over tæerne :up:

der nævnes feks, om papes turbo må stikke op gennem hjælmen, self må den ikke det, om den stikker lidt eller meget op er da underordnet , det må den ikke ifølge regelsættet.

: 26 dec 2009, 17:57
af K-FINN
Måske har jeg ikke HELT tænkt den igennem..

Men noget i retning af, man må gerne skære væk for og gøre plads til div. ting, IC/turbo/luftfilter/kompressor/karbunader.
Men erstatter man det igen, skal det være orginalt udseende, altså ikke modificere på det orginale.

: 26 dec 2009, 18:10
af Heyer
Supra MK4

iden er god nok men hvem kan huske hvordan det orginalt ud

: 26 dec 2009, 18:41
af K-FINN
Man bør kan se, om det er en ombygning.

Men ikke der jeg tror problemmet bliver. Tror at de holder fast i ordet street apperence

: 26 dec 2009, 19:30
af m power
man skal jo huske på at der jo nok er en del (lovlige gadebiler) med plader på som vælger at stille op i outlaw uden plader på.

dels pga:
bremse tider i street klassen
told og skat / politi lurer jo nok igen til dhb 2010

så det er jo som sådan en outlaw street klasse :coffee:

: 26 dec 2009, 19:34
af Yugo Turbo
Captain Slow skrev:der er noget grundlæggende galt med outlaw klassen,
vil man have outlaw eller vil man have street ?
man må vælge.
er det street apperance, så er der ikke noget med havelåger ude foran,
heller ikke forklædt som rumfærge.
der er ikke lexan i street apperance
der er ikke noget der stikker op gennem hjelmen.
man kører på "street dæk" altså dot e mærkede eller gade slicks.
hvis lygter skal være der skal de vel også virke
skærme er ikke volds udbyggede

med eller uden vinduesviskere,,,who cares ?

jeg er næsten ked af at indrømme det men jeg er mere enig med Finn end jeg nogensinde har været :coffee:

når nu i siger lygter skal være under hjelmen, er det så forbudt at køre kitcars og eksempelvis hotrods ? som har lygter løst monterede på skærmene.

hvis man vil have de 2 første klasser til at være "gade" klasser,
så må man erkende at der mangler en klasse mellem outlaw og unlimited

hvad er det for en "splynk model" der omtales jeg har ikke set den beskrevet nogen steder, og vil rigtig gerne vide hvad det drejer sig om.
hvis ikke det har noget på sig er det vel på tide at komme videre ?

hvis der er snak om en kørerforening hvor kørerne skal have indflydelse, så er punket street apperance vel til lige så meget debat som alt andet ?

syntes det er simpelt, når det ikke må stikke ud foran, må det heller ikke stille ovenud. eller andre steder, eller hvad

næe, fjern begrebet street apperance og lad bilerne være lovløse som ordet outlaw betyder. så kan man arbejde videre med at finde adskillelsen mellem de 2 øvre klasser,
der er jo bla. noget med en break out tid. man kunne kigge på.

arh,, orker det ikke mere,,, :stop:
Street appearance betyder i store træk at den ser gadeagtig ud. at lexanen er popnittet på eller om det er trukket i, i gummilister, mener jeg ikke man bør tage hensyn til. Lexan er splintfrit = hvis nogen ryger på skjoldet, så vil man hellere ha store lexanstykker end små glasstumper over hele banen. Kørerforeningen skal ha indflydelse på definitionen, men ikke på at fjerne grundpillerne under reglementet. der er ingen der er tjent med at bygge bilerne om hvert år. og med den udvikling der har været de seneste par år, så skal der et udførligt reglement til, for at fremme lighed mellem deltagere. der var stort påstyr da per landede med en rør-supra. men det generer vel ikke dig splynk, du vil gerne køre mod ham i et 100% regl forladt DHB eller hvordan skal jeg efterhånden opfatte dig? :?

begrebet street appearance bliver på ingen måde fjernet, da den dækker bredt over noget vi blot må ha nærmere defineret. Outlaw er ligeledes den rigtige betegnelse, da de biler der vil deltage her, typisk er biler der er mangfoldige årsager ikke vil kunne synes på normal vis, i en vilkårlig synshal.

Splynk-modellen er nok ca det her:
"hellere bruge 1000 timer på at skyde efter reglementet, end bruge 50 timer på at passe bilen ind til reglementet"

De to første klasser er ikke gadeklasser. det er kun street der er det. outlaw er noget der har vokset sig for vildt til at køre på gaden, set med statslige / forsikringsmæssige og synsmæssige øjne. Grunden til at man har ønsket at have en klasse mellem street og unlimited er for at opildne folk til at kunne udvikle sig selv og bilen og dermed have en klasse for de forskellige biltyper under ræs udvikling.

dæktypen folk vælger at benytte i outlaw, kan være af wrinklewall typen, hvis føreren ønsker det. dette gøres for at opnå en højere grad af sikkerhed i takt med de stigende effekter der kommer i klasser der ikke er deciderede gadebiler. Der skulle jo også gerne være lidt gulerod i at bygge bilen om. og derfor får man "lov" til mere og mere efterhånden som man stiger op i klasserne. det burde også være simpel logik for de fleste. Derfor skal bilen være som original ude som inde i street, have street appearance på ydersiden i outlaw og der er meget få regler i unlimited. en logisk og rimelig "trappe-stigning" for alle. Dog er der sat en begrænsning på dækstørrelse af wrinklewall dæk i outlaw. dette er igen for at give folk den gulerod at når de kommer i unlimited, så kan de vælge endnu bredere dæk, hvis det passer dem

vinduesviskere, who cares... ja det har du ret i og derfor kan de fjernes i outlaw og unlimited, da vi alligevel ikke kører, hvis der falder regn.

naturligvis er det ikke forbudt at deltage i kitcars med mere. men er lygterne placeret på skærmene, jamen så skal de jo sidde der, ingen ønsker at deltageren flytter lygterne. John elnefs buggy, med lygterne på skærmen er et fint eksempel

: 26 dec 2009, 19:40
af Yugo Turbo
m power skrev:man skal jo huske på at der jo nok er en del (lovlige gadebiler) med plader på som vælger at stille op i outlaw uden plader på.
Lovlige? det tror jeg næppe de er. Det er meget få lovlige biler der ægte kan køre under 12 sekunder på vandel.

@ m power
hvilke ægte gade biler kan du nævne mig som vil kunne køre 12 sekunder rent, eller hurtigere? eller som blot er opgivet til at kunne gøre det? og hvor mange på den liste, vil du tro der står tilmeldt på startstregen til DHB 2010?

: 26 dec 2009, 19:44
af Yugo Turbo
men som jeg kan se det så burde vi have tilføjet følgende punkt under Outlaw:

"motorkomponenter ikke må rage uafskærmet ud fra karossen" på denne måde slipper man for at forvirre tropperne