Side 4 af 5
: 21 sep 2004, 23:21
af hYe
Har hekset lidt mere i sagen, for hvis dette var rigtigt så kan skulle
motoren jo kunne lave samme ydelse med lidt mindre benzin. Så jeg prøvede og kører motoren lidt mere mager ved cruise hastighed. Det virker jeg kan køre motoren mere mager før den hakker en på normalt 95. På 95 hakker den allerede ved 14.7-14.9 (cruise) og med dynamic kan jeg kører længere op der svinger Wideband sonden dog en del 15.2-16 men ingen hakken.
Men det længere du går pr. liter, modsvarer det den ekstra pris...

: 21 sep 2004, 23:24
af Dagooz
En sikker måde at skubbe evt venlige sjæle væk er ved latterliggørelse... Uden at nævne navne...

Men en hvis Jak okse bør bruge hovedet før han åbner en hvis sprække!
P.S. hvis dit "ubesvarede" spørgsmål var omkring hvorfor nogen modsagde sig selv så kig igen. Det er besvaret.
: 22 sep 2004, 00:23
af JAKE
Ole... skrev:JAKE skrev:Skrumper sammen....hahaha hvor er i dog bare latterlige at høre på så det er underholdende! jeg spurgte om noget og har ikke fået andet end tågesnak og flueknepperi..
Hvad spurgte du om, som du ikke har fået et kompetent svar på???
Tågesnak..??? og det kommer fra en der siger "Optage varmen fra forbrændingen? mindre volumen af udstødninggasser til at drive turboen? HVA SNAKKER DU OM? varmen er da bedst at ha i turboen derfor kører mand uden vand på! hvor forsvinder volumen da hen! kører du med ekstern uds.?"
Hvad mener du med det? Hvilken mand taler du om?? eller er det noget helt andet du ville have skrevet/mente???
Hvad er det for noget med, at køre uden vand????
Varmen er da ikke bedst, at have i turbo´en, men vi vil da gerne have varm luft igennem udstødningshuset!!! jo varmere = mere fylde!!!
At du ikke har fået kneppet andet end fluer, syntes jeg dog du burde holde for dig selv..
Ja "OLE.." det faktisk andre der skrevet de ting du snakker om der! ekstern uds. var en joke for at gøre det klogehoved klar over at der kommer altid er det samme ud. ingen vand på turboen er vel op til en selv hva mand vil, men vil bare til det sige at japansk gt, jun auto, hks exvertermini osv aldrig kører men vand og den kan vi så lade hænge der. resten er ikke noget jeg har sagt og jeg synes ikke det er særligt smart af dig at blande dig i en tråd for komme med sure opstød kom med noget fornuftigt og sagligt så du den første efter lasse...
Dine seksuelle præferencer kan jeg slet ikke se hvad har med sagen at gøre..
: 22 sep 2004, 00:33
af JAKE
Dagooz skrev:En sikker måde at skubbe evt venlige sjæle væk er ved latterliggørelse... Uden at nævne navne...

Men en hvis Jak okse bør bruge hovedet før han åbner en hvis sprække!
P.S. hvis dit "ubesvarede" spørgsmål var omkring hvorfor nogen modsagde sig selv så kig igen. Det er besvaret.
Øhh nej det er det ikke og den eneste venlige sjæl der tillod sig at spørge om noget helt elementært er bare blevet sablet ned lige siden..Janteloven fungerer rigtigt fint herinde. Ikke en har sagt noget fornuftigt til det lasse sagde med alle har travlt med at fortælle mig at jeg ikke ved noget, men hvorfor er der så ingen af jer der har kørt fra mig hvis i er så kloge?. De eneste der er latterlige er fandme dem der har tralvt med mig og blander sig i tråden!
: 22 sep 2004, 01:05
af Yugo Turbo
jeg vil gerne sige noget... jeg har kørt fra dig... ha ha ha
jeg har en lidt sjov påstand til diskutionen... hvis en motor er mappet til max ydelse ved 95 oktan, så vil jeg gerne påstå at den burde gå en anelse dårligere på 98 oktan. det bunder ud i at man på 98 jo kan stille sin tænding lidt tilbage da 98 jo brænder lidt langsommere end 95.
det vil altså sige at hvis motoren er mappet lige på GRÆNSEN til en benzin så vil en anden benzin være en forringelse.
kan nogen modbevise min påstand?
venlig hilsen Lasse
: 22 sep 2004, 01:38
af Gæst
JAKE skrev:Dine seksuelle præferencer kan jeg slet ikke se hvad har med sagen at gøre..
MINE??? det var da dig der skrev at du ikke havede fået andet end flue knepperi

Det var ment som en joke! ligesom du tilsyndladende jokede med ekstern udstødning! Men hvis du ikke kan tåle at andre tager gas på dig, skulle du måske lade værd med at gasse andre! men måske et

ville ha været i sin ret i min sætning om dit flue knepning, men så må du få den her
Du mener jeg kommer med sure opstød??? Hvilke??? Jeg stillede nogle spørsmål ang. dit indlæg hvilket jeg ikke helt forstod dem har jeg så tildels fået svar svar på nu

foreksempel det med at køre uden vand!!! den kunne jeg slet ikke forstå, jeg vidste jo ikke du mente vandkøling af turboen!!!
Mvh Ole
Mvh. Ole
: 22 sep 2004, 10:31
af Dagooz
Jeg er her fordi det er interessant og ikke for at arrangere gadeløb... BTW jeg kører Uno med 70 ponyer... Stik den

: 22 sep 2004, 21:03
af Morten VJ
JAKE skrev:Morten VJ skrev:JAKE skrev:lqs skrev:tror V-POWER benzinen har samme oktan tal her i DK. som i TYSKLAND =100!! det LASSE skriver om hurtigere spoll op tid og hurtig forbrænding modsiger i mine øjne hinanden! MVH. søren
Nå men så må du jo lige forklare hvorfor de to ting nødvendigvis modsiger hinanden...?
Så skulle den danske v-power 95 være en 100 oktan?
V-power = 100 oktan forklaring udbedes, da det har jeg ikke oplevet
Det burde være rimeligt simpelt. En hurtig forbrænding er overstået noget før at udstødnings ventilen åbner, end en langsom.
Dermed har motoren mere tid til at optage varmen fra forbrændingen, og dette betyder mindre volumen af udstødnings gasser til at drive turboen, og derfor burde turboen reagere langsommere.
Hvis man leder efter en hurtig forbrænding sa skal man prøve 92 oktan, istedet for 98 oktan, da 92 oktan er lettere at selvantænde (tændingsbanken)

Optage varmen fra forbrændingen? mindre volumen af udstødninggasser til at drive turboen? HVA SNAKKER DU OM? varmen er da bedst at ha i turboen derfor kører mand uden vand på! hvor forsvinder volumen da hen! kører du med ekstern uds.?
Sent svar, og der er mange andre besvarelser på dette spørgsmål.
Men fakta er at varm luft fylder mere end kold luft, og det har noget med forbrændingshastigeheden, at gøre. Ja jeg kører med en ekstern udstødning, og det hedder en udstødningsmanifold.
Derudover ville jeg meget gerne have en vandkølet turbo, da denne ikke har nogen indvirken på udstødnings gassens temperatur.
Jeg går ud frra at du kører uden intercooler ud fra dine teorier om luft ind 0 luft ud , og temperaturen på luften ikke har indflydelse på volumen, og dermed massen.
Motoren lever af massen, og turboens turbine side lever af volumen.
Lav selv dine konklusioner.
Morten
: 27 sep 2004, 19:42
af Gæst
jeg syntes jake blev lidt stille

: 27 sep 2004, 19:42
af Gæst
jeg syntes jake bleb lidt stille
