Side 4 af 4
: 14 sep 2004, 15:19
af |sAs|
Det var så også mig der lige skrev tidligere indlæg..
Men kan godt forstå hvis jeg skal have en sviner nu.. Ville også være lidt skuffet hvis det viser sig at den trylle benzin jeg har betalt for slet ikke tryller... Og faktisk bare smidt penge ud af vinduet.. Men igen ikke.. Får som jeg skrev.. Placebo effekten vil nok give en lidt større køreglæde ved sin bil, ved tanken om man har brugt lidt ekstra penge på den... Omend penge ud af vinduet..
MvH
|sAs| Supertuner

: 14 sep 2004, 22:29
af skassa
Dahm,
Det eneste der virker er højere oktan,det hjælper ikke med Shell v-power oktan 95,så kan man ligeså godt køre alm. 95 oktan!!
Hvis man justere styreboksen efter 98 oktan,i forhold til 95 oktan,kan der være ganske mange HK at hente.......Det kan man ikke på v-power i dette land,men it Tyskland er der meget at hente,da V-power er 100 oktan.
På min Impreza ,med stor turbo,kan man på 1,5bars/7000omdr tryk kører 28grader tænding/7000 omdr. på 98oktan
Jeg har lige lavet den første Impreza der ville køre på 95 oktan,på en OE lader kan den kun køre 25grader/7000omdr. og det er endda med kun 1bar/7000omdr.
: 15 sep 2004, 02:56
af Gæst
[quote="|sAs|"]Det var så også mig der lige skrev tidligere indlæg..
Men kan godt forstå hvis jeg skal have en sviner nu.. Ville også være lidt skuffet hvis det viser sig at den trylle benzin jeg har betalt for slet ikke tryller... Og faktisk bare smidt penge ud af vinduet.. Men igen ikke.. Får som jeg skrev.. Placebo effekten vil nok give en lidt større køreglæde ved sin bil, ved tanken om man har brugt lidt ekstra penge på den... Omend penge ud af vinduet..
MvH
|sAs| Supertuner

[/quot
Nå ok...Runis erfaringen (altså at den oktan boost han havde hældt på var abcon)blev først delt med mig ligesom min ven der kører rally, efter begge ting var sket og der var min gearkasse gået i stykker for endnu længere tid siden.
Mht. feks v-power kunne jeg ikke være mere ligeglad med hva adac skriver om den.jeg prøver tingende selv og hvis det virker for mig bruger jeg det.
Som skassa siger er høj oktan det der er bedst at lave flest heste med men det er ikke alle der har lyst til at rakke land og rige rundt for at finde 98 og så er feks. v-power det bedste alternativ fordi der bliver tilført additiver som kan mærkes når mand kører i en tunet bil hvis den vel og mærke er mappet efter det. Feks responsen er mærkbart bedre bla fordi 95 brænder hurtigere og som de faktisk også reklamere for.
Lasse som er ejer af denne hjemmeside og den bedste tuner jeg kender, er en stor fortaler for det nye benzin og hvis han siger god for noget kan mand være sikker på det er testet/virker.
Den eneste grund til at jeg skrev mit indlæg var for at dele mine erfaringer med dem som evt. kunne bruge det til noget ikke for at fortælle hva rækkefølge tingende var sket for det kan jeg slet ikke se hva har med sagen at gøre. desuden synes jeg det dårlig opførsel at kalde folk snotdum hva enten det for sjov eller ej! og hvis tonen ska forsætte sådan kan du jo ved først kommende mulighed kalde mig snotdum/mestertuner når du ser mig i virkeligheden! jeg kører i en sort nissan 200sx s14 eneste sort i dk ikke til at ta fejl af.
: 15 sep 2004, 07:12
af |sAs|
Anonymous skrev:Mht. feks v-power kunne jeg ikke være mere ligeglad med hva adac skriver om den.jeg prøver tingende selv og hvis det virker for mig bruger jeg det.
Som skassa siger er høj oktan det der er bedst at lave flest heste med men det er ikke alle der har lyst til at rakke land og rige rundt for at finde 98 og så er feks. v-power det bedste alternativ fordi der bliver tilført additiver som kan mærkes når mand kører i en tunet bil hvis den vel og mærke er mappet efter det. Feks responsen er mærkbart bedre bla fordi 95 brænder hurtigere og som de faktisk også reklamere for.
Lasse som er ejer af denne hjemmeside og den bedste tuner jeg kender, er en stor fortaler for det nye benzin og hvis han siger god for noget kan mand være sikker på det er testet/virker.
Den eneste grund til at jeg skrev mit indlæg var for at dele mine erfaringer med dem som evt. kunne bruge det til noget ikke for at fortælle hva rækkefølge tingende var sket for det kan jeg slet ikke se hva har med sagen at gøre. desuden synes jeg det dårlig opførsel at kalde folk snotdum hva enten det for sjov eller ej! og hvis tonen ska forsætte sådan kan du jo ved først kommende mulighed kalde mig snotdum/mestertuner når du ser mig i virkeligheden! jeg kører i en sort nissan 200sx s14 eneste sort i dk ikke til at ta fejl af.
Jake.. Det var ironisk ment da jeg skrev du var snotdum, og slet ikke ment på den måde som jeg tror du har taget det.. Men not også lige et dumt ord at bruge.. så undskyld...
Jeg synes det er fint hvis folk bruger vpower og kan mærke det virker.. Man som der står i bunden af testen, så er de adjektiver de reklamere med i Reklamerne, været tilsat i over 4år i "normal" benzin... Men et eller andet sted er det vel lidt ligesom folk der kalder et kn filter tun på deres bil.. (og et kn filter hjlæper garanteret på en højt tunet bil, men dog ikke på Frank's rallye 106 uden andet end det filter.. )
Jake håber du vil tage imod min undskyldning.
MvH
|sAs|
: 16 sep 2004, 17:36
af JAKE
|sAs| skrev:Anonymous skrev:Mht. feks v-power kunne jeg ikke være mere ligeglad med hva adac skriver om den.jeg prøver tingende selv og hvis det virker for mig bruger jeg det.
Som skassa siger er høj oktan det der er bedst at lave flest heste med men det er ikke alle der har lyst til at rakke land og rige rundt for at finde 98 og så er feks. v-power det bedste alternativ fordi der bliver tilført additiver som kan mærkes når mand kører i en tunet bil hvis den vel og mærke er mappet efter det. Feks responsen er mærkbart bedre bla fordi 95 brænder hurtigere og som de faktisk også reklamere for.
Lasse som er ejer af denne hjemmeside og den bedste tuner jeg kender, er en stor fortaler for det nye benzin og hvis han siger god for noget kan mand være sikker på det er testet/virker.
Den eneste grund til at jeg skrev mit indlæg var for at dele mine erfaringer med dem som evt. kunne bruge det til noget ikke for at fortælle hva rækkefølge tingende var sket for det kan jeg slet ikke se hva har med sagen at gøre. desuden synes jeg det dårlig opførsel at kalde folk snotdum hva enten det for sjov eller ej! og hvis tonen ska forsætte sådan kan du jo ved først kommende mulighed kalde mig snotdum/mestertuner når du ser mig i virkeligheden! jeg kører i en sort nissan 200sx s14 eneste sort i dk ikke til at ta fejl af.
Jake.. Det var ironisk ment da jeg skrev du var snotdum, og slet ikke ment på den måde som jeg tror du har taget det.. Men not også lige et dumt ord at bruge.. så undskyld...
Jeg synes det er fint hvis folk bruger vpower og kan mærke det virker.. Man som der står i bunden af testen, så er de adjektiver de reklamere med i Reklamerne, været tilsat i over 4år i "normal" benzin... Men et eller andet sted er det vel lidt ligesom folk der kalder et kn filter tun på deres bil.. (og et kn filter hjlæper garanteret på en højt tunet bil, men dog ikke på Frank's rallye 106 uden andet end det filter.. )
Jake håber du vil tage imod min undskyldning.
MvH
|sAs|
Selvfølig, no hard feelings...
