Hvilke Turbomanifold er bedst?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Gæst

#31 Indlæg af Gæst »

Mads B 405 2.0 skrev:Hvad blev i enige om....

lange eller korte rør ?

Også selvfølgelig:

Bløde bøjninger
Power wrap
Stor diameter
Samme længde på alle rør

Ellers nogen ting ?

Jeg tror vi blev enige om at lange rør er bedst for mange hk og hk i høje rpm. Korte rør hænger ofte sammen med standard manifolde, som giver godt moment, men høj varme og stopper for hk ved høje rpm.

Sådan har jeg forstået det, men det ville være godt med en guide :)

Mvh Jakob
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#32 Indlæg af John Sahl »

Olsen skrev:Kan for tælle at det firma som har haft lavet det hedder Pro Car og at der har været 2 andre ligende tilfælde med samme model bil, nemlig Fiat Uno turbo.

Jeg ved så at dette kun er sket fordi ham som havde lovet Pro Car at stille bil til rådighed ved tilpasning aldrig dukkede op, så de blev lavet med en standardmanifold som model, ikke godt og det ved jeg Brian fra Pro Car har taget til sig for eftertiden..

.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
mh
Mester Medlem
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#33 Indlæg af mh »

det her må da været et kanon mani. så efter det i siger drenge korte rør uden så store knæk... til en focus....
Senest rettet af mh 15 maj 2005, 16:14, rettet i alt 1 gang.
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Brisse
Mester Medlem
Geografisk sted: Stevns
Kontakt:

#34 Indlæg af Brisse »

Hmmm... Kig lige på billede "0308tur_focus11_z.jpg"

Kan det passe at den externe wastegate kun sidder på røret fra den ene cylinder?
Det må da betyde at når WG'en åbner, så skal gassen fra de andre 3 cyl. løbe "baglæns" gennem røret til WG'en.
Umiddelbart lyder det da ikke særligt optimalt for mig...
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede
mh
Mester Medlem
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#35 Indlæg af mh »

nej det er rigtigt nok men focus'en lægger 278,7hk....

http://www.turbomagazine.com/tech/0308tur_focus/
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
lqs
Mester Medlem

#36 Indlæg af lqs »

prøv at kigge på hvordan det er lavet på en WRC FOCUS. det er nok en hel del bedre! MVH. søren
rsv

#37 Indlæg af rsv »

Et godt råd er at købe et katalog fra gik turbo der står alt om maninfolde konstant tryk eller puls. og de forklare meget om det ene og det andet tænding kompresion knaster osv + de har opgrade kit, bygsæt/konvertering til sædeles fornuftige priser.

Det er min opslagsbog når der noget jeg er i tvivl om.

MVH RSV
Brian BK
Junior Medlem
Geografisk sted: Thisted

#38 Indlæg af Brian BK »

Hvor får man fat i det katalog. Kan ikke finde det på deres hjemmeside...
Opel Astra Gsi 16v
Opel Kadett Gsi 16v
Toyota Hilux 2 wd, nu med landcruiser motor og 1,8 bar i tryk... Så længe det vare...
Besvar