Bløde bøjninger Power wrap Stor diameter Samme længde på alle rør
Ellers nogen ting ?
Jeg tror vi blev enige om at lange rør er bedst for mange hk og hk i høje rpm. Korte rør hænger ofte sammen med standard manifolde, som giver godt moment, men høj varme og stopper for hk ved høje rpm.
Sådan har jeg forstået det, men det ville være godt med en guide
Olsen skrev:Kan for tælle at det firma som har haft lavet det hedder Pro Car og at der har været 2 andre ligende tilfælde med samme model bil, nemlig Fiat Uno turbo.
Jeg ved så at dette kun er sket fordi ham som havde lovet Pro Car at stille bil til rådighed ved tilpasning aldrig dukkede op, så de blev lavet med en standardmanifold som model, ikke godt og det ved jeg Brian fra Pro Car har taget til sig for eftertiden..
Hmmm... Kig lige på billede "0308tur_focus11_z.jpg"
Kan det passe at den externe wastegate kun sidder på røret fra den ene cylinder?
Det må da betyde at når WG'en åbner, så skal gassen fra de andre 3 cyl. løbe "baglæns" gennem røret til WG'en.
Umiddelbart lyder det da ikke særligt optimalt for mig...
Et godt råd er at købe et katalog fra gik turbo der står alt om maninfolde konstant tryk eller puls. og de forklare meget om det ene og det andet tænding kompresion knaster osv + de har opgrade kit, bygsæt/konvertering til sædeles fornuftige priser.
Det er min opslagsbog når der noget jeg er i tvivl om.