Side 4 af 7
: 03 feb 2004, 20:44
af Morten VJ
Tør nos er at foretrække på en indsprøjtnings motor da indsugnings manifolden ikke er konstrueret til at holde en benzin/luftblanding som en homogen blanding. DVS at man kan være uheldig at cyl 2 og 3 får nok benzin, og cyl 1 og 4 får for lidt pgaf benzinen bliver udskildt fra luften og lægger sig på cylinder væggene. Favel lille motor.
Nos køler indsugningsluften, men vil hæve temperaturen i forbrændingskammeret og derfor vil motoren blive belastet mere.
MVH
Morten
: 03 feb 2004, 21:45
af ander
Hvis man har tør NOS hvordan for man så sin bil til at give mere benzin når man trykker på knappen
: 03 feb 2004, 21:47
af Morten VJ
Normalt ved at hæve benzin trykket
MVH
morten
: 03 feb 2004, 21:53
af ander
okay og benzintrykket hæver jeg hvordan ???? med en støre pumpe eller hva... og det skal jo også kun hæves når jeg trykker på knappen
: 03 feb 2004, 21:58
af Ringsted
hej, så vidt jeg har forstået så hæves det sammen med kittet, der følger et T stykke med som monteres ved vakumregulatoren
Mvh
Lars Ringsted
: 03 feb 2004, 23:14
af ander
HMM
Jeg var hos autobremsen idag.. de sagde også at våd nos er bedst om man skal holde sig fra tør nos...
Hvad er nemmest at installere og indstille tør eller våd
: 04 feb 2004, 04:47
af lqs
RINGSTED hvordan virker det? med T stykket på regulatoren? MVH. søren
: 04 feb 2004, 09:53
af Morten VJ
Mener at det bliver monteret på returløbet, efter benzintryksregulatoren.
Det styres af en el ventil som sender benzinen igennem en anden slange med et meget lille hul, som derfor hæver trykket og fjerner den org benzintryks regulators funtion.
Fordelen ved dry nos er at i tilfælde at motoren laver et tilbageslag er der ikke en benzin/luftblanding i hele manifolden der venter på at blive antendt, med dertilhørende følgeskader. alt fra luftfilter til topstykke bliver sendt i kredsløb omkring månen.
MVH
Morten
: 04 feb 2004, 11:14
af Gæst
Ved godt det lyder råddent, men er der nogen der har erfaringer med montering af wet NOS på en G3 1.8 monopoint ? Det er det system med 1 enkelt fogger. og de tynde kobberrør mellem foggeren og "magnet-lukkerne".
benzintrykket ligger jo som bekendt helt nede på 0.8 bar ved fuld spjæld.
: 04 feb 2004, 14:09
af ander
hvordan indstiller man så dry NOS???? og jer som udtaaler jeg om DRY NOS køre i selv med det