Nos vådt eller tørt

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#31 Indlæg af Morten VJ »

Tør nos er at foretrække på en indsprøjtnings motor da indsugnings manifolden ikke er konstrueret til at holde en benzin/luftblanding som en homogen blanding. DVS at man kan være uheldig at cyl 2 og 3 får nok benzin, og cyl 1 og 4 får for lidt pgaf benzinen bliver udskildt fra luften og lægger sig på cylinder væggene. Favel lille motor.
Nos køler indsugningsluften, men vil hæve temperaturen i forbrændingskammeret og derfor vil motoren blive belastet mere.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
ander

#32 Indlæg af ander »

Hvis man har tør NOS hvordan for man så sin bil til at give mere benzin når man trykker på knappen
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#33 Indlæg af Morten VJ »

Normalt ved at hæve benzin trykket

MVH

morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
ander

#34 Indlæg af ander »

okay og benzintrykket hæver jeg hvordan ???? med en støre pumpe eller hva... og det skal jo også kun hæves når jeg trykker på knappen
Ringsted
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 02 feb 2004, 20:29

#35 Indlæg af Ringsted »

hej, så vidt jeg har forstået så hæves det sammen med kittet, der følger et T stykke med som monteres ved vakumregulatoren

Mvh
Lars Ringsted
ander

#36 Indlæg af ander »

HMM

Jeg var hos autobremsen idag.. de sagde også at våd nos er bedst om man skal holde sig fra tør nos...

Hvad er nemmest at installere og indstille tør eller våd
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#37 Indlæg af lqs »

RINGSTED hvordan virker det? med T stykket på regulatoren? MVH. søren
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#38 Indlæg af Morten VJ »

Mener at det bliver monteret på returløbet, efter benzintryksregulatoren.
Det styres af en el ventil som sender benzinen igennem en anden slange med et meget lille hul, som derfor hæver trykket og fjerner den org benzintryks regulators funtion.

Fordelen ved dry nos er at i tilfælde at motoren laver et tilbageslag er der ikke en benzin/luftblanding i hele manifolden der venter på at blive antendt, med dertilhørende følgeskader. alt fra luftfilter til topstykke bliver sendt i kredsløb omkring månen.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Gæst

#39 Indlæg af Gæst »

Ved godt det lyder råddent, men er der nogen der har erfaringer med montering af wet NOS på en G3 1.8 monopoint ? Det er det system med 1 enkelt fogger. og de tynde kobberrør mellem foggeren og "magnet-lukkerne".

benzintrykket ligger jo som bekendt helt nede på 0.8 bar ved fuld spjæld.
ander

#40 Indlæg af ander »

hvordan indstiller man så dry NOS???? og jer som udtaaler jeg om DRY NOS køre i selv med det
Besvar