Hvilken biltype er bedst egnet til tuning???

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Christopher

Re: Hvilken biltype er bedst egnet til tuning???

#32 Indlæg af Christopher »

:-P :-P :-P :-P :-P :-P
Claus Gundersen
Senior Medlem
Kontakt:

#33 Indlæg af Claus Gundersen »

MrCooler, nej det er bestemt ikke umuligt. Nu er jeg ikke selv helt 100% inde i de regler omkring import af biler. Men der bla anskaffes en crashtest, men den burde kunne overføres fra et andet EU land, som feks sverige eller england. Ud over det, har told&skat aldrig haft en Skyline til vurdering, og derfor kan der være svært at forhåndsberegne den afgift du skal af med. Så har vi den danske syns hal, som helt sikkert vil gå bilen grundigt igennem, da de aldrig har set sådan en i danmark før. Der er rigtig mange små detaljer, men det kan sagtens lade sig gøre at på plader på. Det tager måske bare lidt længere tid :-|
Men jeg synes stadig at Skyline er den mest ultimative tuningsbil, der er ingen andre i mine øjne der kan måle sig med den.
En gang turbo, altid turbo !
Brugeravatar
jens
Mester Medlem
Geografisk sted: Vestsjælland

#34 Indlæg af jens »

Kan skyline findes i andet end højre styret? Alle dem man ser i bladene er højrestyret fordi de er solgt i england eller australien. Sågar dem jeg har set fra japan var højrestyret. 1000 hk kan slet ikke styres uden 4 slicks
sniffer

#35 Indlæg af sniffer »

Hej...
Nej den er kun lavet højer styret ...
Og med 1000 hk er det nok et fedt om den kører på slicks ..
Man skal nok ikke gi den skoen hvis men er bange for at køre lidt sjovt ....
a4t

#36 Indlæg af a4t »

de laves også venstre styret efter ønske i england....
sniffer

#37 Indlæg af sniffer »

En lille film
MrCooler

#38 Indlæg af MrCooler »

Ok, men importering kan ske ved de nye EU-regler...
Man skal blot have den stående i et EU-land i 6 måneder, derefter kan man uden den "store" afgift importere den til Danmark..
Så det er klart en mulighed.. Jeg er ikke helt inde i reglerne. Så jeg ved ikke helt om man selv også skal bo der i 6 måneder.. Eller der er en måde at omgå reglen på...!:-D
chrisitan

#39 Indlæg af chrisitan »

att. MrCooler

Hvis det bare var så nemt at importere som du beskriver så havde jeg mange lækre biler stående.

I virkeligheden er sagen den at Danmark er på vej til at blive indklaget for EU domstolen pga at Danmark opkræver den skyhøje registreringsafgift på de biler som folk der har været bosiddende i et andet EU land medbringer til Danmark som en del af deres flyttegods.

Hvis indklageren får medhold - hvilket nok er tvivlsomt - så vil det være muligt, såfremt du har været bosiddende i et andet EU land mindst et halvt år, at medbringe din bil til Danmark afgiftsfrit.

Dette er kun den rent afgiftsmæssige side af sagen - Derudover kommer så den tekniske side af sagen - altså om bilen kan synes i DK.

mvh
Christian
jsp

#40 Indlæg af jsp »

Prøv at gå ind på dahlbäck racing hjemmeside.

Så kan du se at man nemt kan få 400-550hk ud af en 1.8turbo motor fra VAG.
Det står også priser på deres hjemmeside og alt de laver er TÜV godkendt.

Også for 200.000,-
Besvar