Side 4 af 5

Re: godkendelse af 242

: 05 nov 2015, 20:15
af Thomas h p
De kan hvertfald ikke nægte dig en b230fk motor.

Sendt fra min D5803 med Tapatalk

Re: godkendelse af 242

: 05 nov 2015, 20:49
af Jakobsen
Ellers køre du bare bilen til tyskland, så kan de vel lave papir ved tüv.. det koster selvfølgelig en del mere, men så er det jo iorden det hele :)

Re: godkendelse af 242

: 05 nov 2015, 22:28
af MadsF
Har også på mail at FK'eren ikke er noget problem.


@ Jacobsen ... Ja, men så har man vel også sagt farvel til minimum 60-70.000 ,- kr - Helt urealistisk :stop: (urealistisk for mig i hvertfalde :) )

Re: godkendelse af 242

: 07 nov 2015, 20:41
af Jakobsen
jeg tror turen til tyskland er ca 20.000kr.. så vidt jeg ved er det i den størrelses orden ca... Men jo det er da mange penge desværre :S

Re: godkendelse af 242

: 08 nov 2015, 08:59
af Thomas h p
Der er også www.autoconsult.dk , dog er han billiger, men der også flere stopklodser ved og bruge ham.

Re: godkendelse af 242

: 07 dec 2016, 17:12
af svan
og ellers skulle jotuning være manden der kan få det godkendt i tysland, men det koster også

svan

Re:

: 07 dec 2016, 17:17
af svan
Runesm skrev:Jeg stod i samme situation da jeg skulle bygge min Saab 90.

Den var så også en 85'er, så jeg skulle dokumentere emission, hvilket jeg godt kunne hvis jeg brugte en komplet 8v turbo motor med original mekanisk indsprøjtning.

Men den motor havde +20% (Fra 100 hk til 145hk) og så var den med turbo jo, som automatisk fælder +20% reglen. - Dvs Ja fra færdselsstyrelsen ang emission, nej fra SKAT omkring afgift.

Så spurgte jeg skat om turboladning af min original motor hvis jeg bibeholdte en helt original motor (Samme stempler, krumtap, blok og topstykke), og bare kørte trykladning på den. Det sagde skat var helt fint - endda fritaget fra +20% reglen uanset effekt fordi det var på original motoren. Men så sagde færdselsstyrelsen nej, fordi den motor jo var helt fremmed land mht forurening da den aldrig var blevet godkendt med, som du siger, mixed parts (Pga tilføjelsen af turbo). Altså, ja fra skat, nej fra færdselsstyrelsen.
Det ville kræve en TÜV måling af emissionen.
Jeg havde homolegeringsattest fra Saab der godkendte (så vidt jeg husker) 220hk i min karosse, så bilen ville være sikker og ikke blive rykket midt over.

Jeg tror de regler er skrevet så modstridende med vilje, for at undgå folk tuner.

Noget tilsvarende fik jeg altså godkendt da jeg konverterede min XR3I til trykladning, jeg dokumenterede at den org motor var bygget om med neddrejning af de org stempler med fotodokumentation, hertil Fords org tillæg til RS turbo hvori forskellene på de 2 motorer er beskrevet, hægtede KE anlægget og møllen på og kørte til syn, godkendt og uden skats indblanden, og her snakker vi fra 105 til 132 hk altså over 20%

svan

Re: Re:

: 08 dec 2016, 12:49
af Thomas h p
svan skrev:
Runesm skrev:Jeg stod i samme situation da jeg skulle bygge min Saab 90.

Den var så også en 85'er, så jeg skulle dokumentere emission, hvilket jeg godt kunne hvis jeg brugte en komplet 8v turbo motor med original mekanisk indsprøjtning.

Men den motor havde +20% (Fra 100 hk til 145hk) og så var den med turbo jo, som automatisk fælder +20% reglen. - Dvs Ja fra færdselsstyrelsen ang emission, nej fra SKAT omkring afgift.

Så spurgte jeg skat om turboladning af min original motor hvis jeg bibeholdte en helt original motor (Samme stempler, krumtap, blok og topstykke), og bare kørte trykladning på den. Det sagde skat var helt fint - endda fritaget fra +20% reglen uanset effekt fordi det var på original motoren. Men så sagde færdselsstyrelsen nej, fordi den motor jo var helt fremmed land mht forurening da den aldrig var blevet godkendt med, som du siger, mixed parts (Pga tilføjelsen af turbo). Altså, ja fra skat, nej fra færdselsstyrelsen.
Det ville kræve en TÜV måling af emissionen.
Jeg havde homolegeringsattest fra Saab der godkendte (så vidt jeg husker) 220hk i min karosse, så bilen ville være sikker og ikke blive rykket midt over.

Jeg tror de regler er skrevet så modstridende med vilje, for at undgå folk tuner.

Noget tilsvarende fik jeg altså godkendt da jeg konverterede min XR3I til trykladning, jeg dokumenterede at den org motor var bygget om med neddrejning af de org stempler med fotodokumentation, hertil Fords org tillæg til RS turbo hvori forskellene på de 2 motorer er beskrevet, hægtede KE anlægget og møllen på og kørte til syn, godkendt og uden skats indblanden, og her snakker vi fra 105 til 132 hk altså over 20%

svan
Mærkeligt, alt over 20% kommer Skat normalt automatisk ind over. Men tror ikke halvdelen af de synsfolk kender reglerne selv.

Re: Re:

: 10 dec 2016, 16:32
af svan
Thomas h p skrev:
svan skrev:
Runesm skrev:Jeg stod i samme situation da jeg skulle bygge min Saab 90.

Den var så også en 85'er, så jeg skulle dokumentere emission, hvilket jeg godt kunne hvis jeg brugte en komplet 8v turbo motor med original mekanisk indsprøjtning.

Men den motor havde +20% (Fra 100 hk til 145hk) og så var den med turbo jo, som automatisk fælder +20% reglen. - Dvs Ja fra færdselsstyrelsen ang emission, nej fra SKAT omkring afgift.

Så spurgte jeg skat om turboladning af min original motor hvis jeg bibeholdte en helt original motor (Samme stempler, krumtap, blok og topstykke), og bare kørte trykladning på den. Det sagde skat var helt fint - endda fritaget fra +20% reglen uanset effekt fordi det var på original motoren. Men så sagde færdselsstyrelsen nej, fordi den motor jo var helt fremmed land mht forurening da den aldrig var blevet godkendt med, som du siger, mixed parts (Pga tilføjelsen af turbo). Altså, ja fra skat, nej fra færdselsstyrelsen.
Det ville kræve en TÜV måling af emissionen.
Jeg havde homolegeringsattest fra Saab der godkendte (så vidt jeg husker) 220hk i min karosse, så bilen ville være sikker og ikke blive rykket midt over.

Jeg tror de regler er skrevet så modstridende med vilje, for at undgå folk tuner.

Noget tilsvarende fik jeg altså godkendt da jeg konverterede min XR3I til trykladning, jeg dokumenterede at den org motor var bygget om med neddrejning af de org stempler med fotodokumentation, hertil Fords org tillæg til RS turbo hvori forskellene på de 2 motorer er beskrevet, hægtede KE anlægget og møllen på og kørte til syn, godkendt og uden skats indblanden, og her snakker vi fra 105 til 132 hk altså over 20%

svan
Mærkeligt, alt over 20% kommer Skat normalt automatisk ind over. Men tror ikke halvdelen af de synsfolk kender reglerne selv.
det er kun ved motorskifte, dette var tuning af den org motor, det er uden afgiftpligt men du skal kunne dokumentere forurening og bilens egnethed, og da jeg havde brugt org fødesystem fra RS og bremserne var identiske så var det ikke noget problem.

svan

Re: Re:

: 11 dec 2016, 16:02
af Runesm
svan skrev:det er kun ved motorskifte, dette var tuning af den org motor, det er uden afgiftpligt men du skal kunne dokumentere forurening og bilens egnethed, og da jeg havde brugt org fødesystem fra RS og bremserne var identiske så var det ikke noget problem.

svan
Det burde ikke gå, da det brændstofsystem ikke er godkendt på den motorombygning. Jeg blev stoppet på samme måde at bygge på, skat ville godt ta' den ombygning, men færdselsstyrelsen ville ikke, da det var en modificeret motor, så kunne forureningen ikke godtages med brændstofanlæg fra en anden bil.