Side 4 af 7

: 17 jan 2014, 20:12
af Nielsen aka BadAssRodShop
Ha ha, det er næsten aldrig den hurtigste bil på papiret som vinder, det tror jeg mange kan skrive under på...... Og ikke vil stille op fordi man tror man ikke har en chance.... hmmm Hvorfor stå op om morgenen, man skal alligevel i seng igen om aftenen...... mærkelig holdning......

For mig er DHB en pisse hyggelig weekend med en smule ræs.... møder en flok mennesker som man ikke møder til løb og deler en fælles interesse for biler

: 17 jan 2014, 23:17
af ad2
Det er meget trist at læse finaler m.m fjernes !!!!!
Jeg har været fast deltager i 5 år aldrig haft en bil god nok til finalen. Men jeg vil nu hellere kører en dag mindre end at miste finalerne!!!!
En trist udvikling at ændre tingene så meget uden at kende duften i bageriet. :-(:-(:-(:-(

: 18 jan 2014, 16:42
af john 406 turbo
ad2 skrev:Det er meget trist at læse finaler m.m fjernes !!!!!
Jeg har været fast deltager i 5 år aldrig haft en bil god nok til finalen. Men jeg vil nu hellere kører en dag mindre end at miste finalerne!!!!
En trist udvikling at ændre tingene så meget uden at kende duften i bageriet. :-(:-(:-(:-(


Hvad begrunder du med teksten" uden at kende duften i bageriet"?

: 18 jan 2014, 19:43
af efterz
john 406 turbo skrev:Hvad begrunder du med teksten" uden at kende duften i bageriet"?


Jeg gætter på han mener at Bilgalleri er nye i "bageriet"

Jeg har delte holdninger til denne ændring.

På den ene side er det positivt, især for alle de biler som ikke har nogen chance for at komme i stigerne, da disse får mere køretid henover hele weekenden. Derudover er det vel også positivt at tilskuere ikke skal have lange pauser i løbet af søndag, når der omstilles fra tidtagning til finalekørsel.

På den anden side er det negativt at man fjerner en kæmpestor del af konkurrence-elementet. Tidligere gjaldt det ikke kun om at have en hurtig bil, men også om at kunne beherske en start, og komme perfekt ud af hullerne under press. Chancen for at under-dog vinder, er elimineret, som f.eks. da Gert vandt for et par år siden, det var da pisse fedt at se ham slå de store drenge, på gode reaktionstider og en stabil bil.
Derudover er det også negativt, at tilskuerne ikke har de 2-3 timers prime-time søndag eftermiddag, hvor det kun er de hurtige biler, og den store spænding der hersker. Helt ærlig, på en typisk DHB lørdag er man som tilskuer jo ikke helt oppe og ringe, da der er så mange "langsomme/kedelige" biler der også kører. Skal hele søndag være ligeledes?

: 18 jan 2014, 20:25
af ad2
Jeg mener at man da på ingen måde har spurgt bredt ud bland kørene før end man blot ændre en masse....
:roll:

Her syntes man ej heller om ideen om ingen finaler....
http://www.dragracingclubdenmark.dk/pitbull

: 19 jan 2014, 11:48
af john 406 turbo
ad2 skrev:Jeg mener at man da på ingen måde har spurgt bredt ud bland kørene før end man blot ændre en masse....
:roll:

Her syntes man ej heller om ideen om ingen finaler....
http://www.dragracingclubdenmark.dk/pitbull


Gør DASU da det?

: 19 jan 2014, 13:11
af HenrikGM
efterz skrev:
john 406 turbo skrev:Hvad begrunder du med teksten" uden at kende duften i bageriet"?


Jeg gætter på han mener at Bilgalleri er nye i "bageriet"

Jeg har delte holdninger til denne ændring.

På den ene side er det positivt, især for alle de biler som ikke har nogen chance for at komme i stigerne, da disse får mere køretid henover hele weekenden. Derudover er det vel også positivt at tilskuere ikke skal have lange pauser i løbet af søndag, når der omstilles fra tidtagning til finalekørsel.

På den anden side er det negativt at man fjerner en kæmpestor del af konkurrence-elementet. Tidligere gjaldt det ikke kun om at have en hurtig bil, men også om at kunne beherske en start, og komme perfekt ud af hullerne under press. Chancen for at under-dog vinder, er elimineret, som f.eks. da Gert vandt for et par år siden, det var da pisse fedt at se ham slå de store drenge, på gode reaktionstider og en stabil bil.
Derudover er det også negativt, at tilskuerne ikke har de 2-3 timers prime-time søndag eftermiddag, hvor det kun er de hurtige biler, og den store spænding der hersker. Helt ærlig, på en typisk DHB lørdag er man som tilskuer jo ikke helt oppe og ringe, da der er så mange "langsomme/kedelige" biler der også kører. Skal hele søndag være ligeledes?


Fint opstillet.

Det kan i bund og grund koges ned til om man vil prioritere træningstid fra 1200-1600 søndag, eller om man vil afvikle finalerne der.

: 19 jan 2014, 13:58
af John Sahl
Jeg er så en af dem der plejer at være til stede om søndagen, netop for at se finalerne, og jeg ved med 100% sikkerhed, at køres der ikke finaler, så kommer jeg ikke for at se det. Jeg ved at der er andre der har det lige som jeg.

Det lyder som et kæmpe selvmål.

: 19 jan 2014, 14:21
af morten jønsson
John Sahl skrev:Jeg er så en af dem der plejer at være til stede om søndagen, netop for at se finalerne, og jeg ved med 100% sikkerhed, at køres der ikke finaler, så kommer jeg ikke for at se det. Jeg ved at der er andre der har det lige som jeg.
Det lyder som et kæmpe selvmål.


Man kunne vel også frygte at de fleste deltagere også smutter hjem før tid af samme grund.
99% af kørerne har jo ikke noget at være der for til slut.
Og hvis det sker - hvad er der så til publikum?
Har man mon tænkt over det?
Hvorfor ikke vente med at køre showkørsel til søndag eftermiddag - lade kørerne køre røven ud af bukserne hele lørdag og søndag formiddag. Stoppe kørsel med tidtagning kl 10.00 / 11.00 søndag formiddag. Så køres der show uden tidtagning et par timer eller noget, og så er man klar til afvikling af finaler. Kørerne får mere tid til kørsel lørdag og søndag formiddag pga at der ikke er nogen showbiler der "stjæler" deres tid, og dem i tidtagningen har tid til at rode med stiger.
Ud over dette kunne man vælge en ansvarlig fra hver klasse til at hjælpe med stigerne og se om alt er som det skal være.

Det vigtigste til DHB er vel publikum - men måske kan man lave en løsning som også tilgodeser kørerne? :up:

: 19 jan 2014, 19:46
af ad2
john 406 turbo skrev:
ad2 skrev:Jeg mener at man da på ingen måde har spurgt bredt ud bland kørene før end man blot ændre en masse....
:roll:

Her syntes man ej heller om ideen om ingen finaler....
http://www.dragracingclubdenmark.dk/pitbull


Gør DASU da det?

DASU har jo intet med DHB at gøre normalt så kan ikke se hvad det har med noget at gøre....

og få da NSAD til at stå for regler hvis det skal volde så mange problemer....