: 29 nov 2013, 18:46
Det nok svært og lave en rigtig tommelfinger regl. min nye volvo 2,3 16v turbo motor lavede 400hk med 1bar. Den gamle volvo 2,3 8v turbo motor lavede 275hk ved 1bar. begge født med lige omkring 156-159hk 
Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
http://powerforum.dk/
Thomas h p skrev:Det nok svært og lave en rigtig tommelfinger regl. min nye volvo 2,3 16v turbo motor lavede 400hk med 1bar. Den gamle volvo 2,3 8v turbo motor lavede 275hk ved 1bar. begge født med lige omkring 156-159hk
K-FINN skrev:Thomas h p skrev:Det nok svært og lave en rigtig tommelfinger regl. min nye volvo 2,3 16v turbo motor lavede 400hk med 1bar. Den gamle volvo 2,3 8v turbo motor lavede 275hk ved 1bar. begge født med lige omkring 156-159hk
Ja det viser at det er en ekstrem sløv motor, min orginal 90hk, laver det samme ved 1 bar
HenrikGM skrev:K-FINN skrev:Thomas h p skrev:Det nok svært og lave en rigtig tommelfinger regl. min nye volvo 2,3 16v turbo motor lavede 400hk med 1bar. Den gamle volvo 2,3 8v turbo motor lavede 275hk ved 1bar. begge født med lige omkring 156-159hk
Ja det viser at det er en ekstrem sløv motor, min orginal 90hk, laver det samme ved 1 bar
Jaja det er godt med dig Finn.
![]()
Thomas sammenligner pærer og bananer her så det går lidt ud over sammenligningsgrundlaget.
Chase skrev:Så det store spørgsmål er i bund og grund , kan man hente mere end dobbelt hk ved at fordobble ladetryk i forhold til standart motor
Håber spørgsmål giver mening
Ja, (0,6 bar)Chase skrev:Jakob det var et super svar, jeg havde ellers opgivet tråden![]()
Men det vil sige alt andet lige ved samme rpm overstiger man ikke x op dataen feks 100 suge hk under sug vil være 160 hk under 1,6 bars tryk ved samme omd tal
Chase skrev:Hvad vil et typisk x tal være på en nymodens motor sådan ca når man taler de der 5-6000 rpm