Side 4 af 5
: 09 dec 2012, 18:27
af Nick J (Turbo smeden)
hehe ja sandt nok så bliver det kun et 1 til, er det entlig nogle der ved noget om rb25det turboen (45v4) om den kan bruges til sådanne projekt?
: 09 dec 2012, 18:40
af K-FINN
Ja det er en ganske fin turbo.
Sådan en kørte jeg med på min gamle starket 1,5 12v
: 10 dec 2012, 23:07
af VAG mekaniker
Hvad har kobling og gearkasse af kommentarer til den mængde effekt
Det er vel ikke std dele også....
Hvor meget bliver der gjort ved udstødning?
: 11 dec 2012, 06:15
af K-FINN
Kobling: Der opstrammer man bare trykfod.
Gearkasser holder fibt, også til meget mere, vi har flere gange kørt med 1,0 gearkasse med over 400 hk.
Alt efter hvor meget effekt og spol på turbo laver man udstødning. 0,5 bar er det fint bare
tilpasse fra turbo lige under motor.
: 11 dec 2012, 19:53
af luske
K-FINN skrev:Kobling:
Gearkasser holder fibt, også til meget mere, vi har flere gange kørt med 1,0 gearkasse med over 400 hk.

til hvilken slags brug ?? og holder den længere end en tankfuld benz?
fortæl fortæl
MVH Luske
: 12 dec 2012, 18:00
af K-FINN
Vores gamle starlet racer kørte med 1.0 gearkasse, den er magen til, om det er gamle 4 trins eller 5 trins fra 1,3.
Når de gik istykker, var det når man rev for vildt, inden man fik koblet ordenligt ud, det kunne være problem, da den ikke helt er designet til 9400rpm, så bøjede vi skiftegafler.
Vi har også 1 gang høstet 3 gear, det var efter 45min testur med justering på vejen, da var gearkassen MEGET varm. Det skete kun den ene gang.
De andre starletter untagen den hvide, som har dk'k hurtigste tid i fwd, kører alle med almindelig gearkasse, de laver over 450hk.
: 12 dec 2012, 18:16
af luske
K-FINN skrev:Vores gamle starlet racer kørte med 1.0 gearkasse, den er magen til, om det er gamle 4 trins eller 5 trins fra 1,3.
Når de gik istykker, var det når man rev for vildt, inden man fik koblet ordenligt ud, det kunne være problem, da den ikke helt er designet til 9400rpm, så bøjede vi skiftegafler.
Vi har også 1 gang høstet 3 gear, det var efter 45min testur med justering på vejen, da var gearkassen MEGET varm. Det skete kun den ene gang.
De andre starletter untagen den hvide, som har dk'k hurtigste tid i fwd, kører alle med almindelig gearkasse, de laver over 450hk.
var godt klar over at yototaerne kunne tage lidt prygl men det du skriver der er er bare nice , spooky men nice
gadvide om genboen har skrottet sin gamle starlet ?? jeg får skumle tanker Finn , jeg giver ihvertfald dig skylden den dag jeg står i byretten
PS når du skriver "Vores gamle starlet racer" er det så en man burde kende ? har den været i holeby på noget tidspunkt ?
MVH Luske
: 12 dec 2012, 18:27
af K-FINN
Det er også en skide sjov bil, har haft 2 stk starlet gaderacer, skal snart igang med nummer 3, har motor klar, mangler bare få købt ny vogn til konen, så tager jeg hendes starlet
"Vores" gamle starlet, er den rene turbomotor og jeg lavede for nogle år siden, og vandt bla. DHB med den, mener det var 2005.
: 12 dec 2012, 19:37
af luske
er den rød og plasteret til med sponsorklister ??
MVH Luske
: 12 dec 2012, 19:41
af K-FINN
luske skrev:er den rød og plasteret til med sponsorklister ??
MVH Luske
Den vi lavede ?, eller den hvide,
Den vi lavede stod der kun
www.turbomotor.dk på