Carina turbomotor

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Nick J (Turbo smeden)
Junior Medlem
Indlæg: 95
Tilmeldt: 28 okt 2011, 09:52

#31 Indlæg af Nick J (Turbo smeden) »

hehe ja sandt nok så bliver det kun et 1 til, er det entlig nogle der ved noget om rb25det turboen (45v4) om den kan bruges til sådanne projekt?
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#32 Indlæg af K-FINN »

Ja det er en ganske fin turbo.
Sådan en kørte jeg med på min gamle starket 1,5 12v
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
VAG mekaniker
Senior Medlem
Indlæg: 353
Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Geografisk sted: fyn kerteminde

#33 Indlæg af VAG mekaniker »

Hvad har kobling og gearkasse af kommentarer til den mængde effekt :?:
Det er vel ikke std dele også....

Hvor meget bliver der gjort ved udstødning?
v/h Peter
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#34 Indlæg af K-FINN »

Kobling: Der opstrammer man bare trykfod.
Gearkasser holder fibt, også til meget mere, vi har flere gange kørt med 1,0 gearkasse med over 400 hk.
Alt efter hvor meget effekt og spol på turbo laver man udstødning. 0,5 bar er det fint bare
tilpasse fra turbo lige under motor.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#35 Indlæg af luske »

K-FINN skrev:Kobling:
Gearkasser holder fibt, også til meget mere, vi har flere gange kørt med 1,0 gearkasse med over 400 hk.


:shock: til hvilken slags brug ?? og holder den længere end en tankfuld benz?

fortæl fortæl :wink:

MVH Luske
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#36 Indlæg af K-FINN »

Vores gamle starlet racer kørte med 1.0 gearkasse, den er magen til, om det er gamle 4 trins eller 5 trins fra 1,3.
Når de gik istykker, var det når man rev for vildt, inden man fik koblet ordenligt ud, det kunne være problem, da den ikke helt er designet til 9400rpm, så bøjede vi skiftegafler.
Vi har også 1 gang høstet 3 gear, det var efter 45min testur med justering på vejen, da var gearkassen MEGET varm. Det skete kun den ene gang.

De andre starletter untagen den hvide, som har dk'k hurtigste tid i fwd, kører alle med almindelig gearkasse, de laver over 450hk.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#37 Indlæg af luske »

K-FINN skrev:Vores gamle starlet racer kørte med 1.0 gearkasse, den er magen til, om det er gamle 4 trins eller 5 trins fra 1,3.
Når de gik istykker, var det når man rev for vildt, inden man fik koblet ordenligt ud, det kunne være problem, da den ikke helt er designet til 9400rpm, så bøjede vi skiftegafler.
Vi har også 1 gang høstet 3 gear, det var efter 45min testur med justering på vejen, da var gearkassen MEGET varm. Det skete kun den ene gang.

De andre starletter untagen den hvide, som har dk'k hurtigste tid i fwd, kører alle med almindelig gearkasse, de laver over 450hk.





var godt klar over at yototaerne kunne tage lidt prygl men det du skriver der er er bare nice , spooky men nice :D
gadvide om genboen har skrottet sin gamle starlet ?? jeg får skumle tanker Finn , jeg giver ihvertfald dig skylden den dag jeg står i byretten :tooth:


PS når du skriver "Vores gamle starlet racer" er det så en man burde kende ? har den været i holeby på noget tidspunkt ?


MVH Luske
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#38 Indlæg af K-FINN »

Det er også en skide sjov bil, har haft 2 stk starlet gaderacer, skal snart igang med nummer 3, har motor klar, mangler bare få købt ny vogn til konen, så tager jeg hendes starlet :-)

"Vores" gamle starlet, er den rene turbomotor og jeg lavede for nogle år siden, og vandt bla. DHB med den, mener det var 2005.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#39 Indlæg af luske »

er den rød og plasteret til med sponsorklister ??

MVH Luske
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#40 Indlæg af K-FINN »

luske skrev:er den rød og plasteret til med sponsorklister ??

MVH Luske


Den vi lavede ?, eller den hvide,
Den vi lavede stod der kun www.turbomotor.dk
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Besvar