Side 4 af 5

: 04 apr 2011, 20:36
af Mads B (dk)
Mads B (dk) skrev:pineable rings for at vippe bagbroen for at få mere squat..... s14 bagbro for at få endnu mere squat

squat = røven sætter sig


nu vi er ved 402meter..... hvilke dæk i 225-245 er bedst til streetklassen ???


link til pineappel rings
http://www.whiteline.com.au/instruction/203a_KCA349.pdf

: 04 apr 2011, 20:56
af Westmus
Mads B (dk) skrev:Westmus må kunne svare på om de er E mærkede ??

Gjorde lige den indsats faktisk at tage et kik på mine og der er ikke noget der ligner det "E4" mærke jeg finde på andre dæk i garagen. Det kan der jo så selvfølgelig være kommet på nyere udgaver end dem jeg har til at ligge. Men der står DOT = gadedæk. :D

Men om der står E eller DOT på dækket burde da være hip som hap, det er i begge tilfælde bare et tegn på at dækkene er godkendt til offentlig vej og E er en nyere opfundet europæisk mærkning og DOT den amerikanske. DOT er en mærket for "United States Department of Transportation".

: 05 apr 2011, 08:13
af dykkerdahl
http://www.whiteline.com.au/instruction/203a_KCA349.pdf

Mads B
jeg har læst den monterings guide før, dog forstår jeg ikke helt hvordan de små endringer kan på virke squat, eller give anti-squat.

: 05 apr 2011, 17:01
af Westmus
dykkerdahl skrev:........ dog forstår jeg ikke helt hvordan de små endringer kan på virke squat, eller give anti-squat.

Et øjeblik på google gav link til denne lange tråd som vist er rimeligt on-topic: www.nissanroadracing.com/showthread.php?t=2296




...lige bortset fra at jeg efter et hurtigt lyn kik opfatter det som at de da vist er på min side omkring sammenhængen mellem squat og bid! :tooth:

: 05 apr 2011, 20:36
af Mads B (dk)
efter hvad jeg lige har kunnet læse har en s13'er ca 150% anti squat hvilket er for meget

En s14'er har ca 60% anti squat hvilket er for lidt.

Ham der ligesom skriver mest om teorien mener at 110-120stykker skulle være optimalt

Nu mangler vi bare at vide hvilken anti squat % man får når man montere pineappelrings på s13 for at få mere squat ?

Eller hvad hvilken man får hvis man montere dem på s14 for at få mindre squat ?

: 05 apr 2011, 21:03
af Mads B (dk)
fra tråden om regler tildhb sidste år

Ravnen skrev:
martin306xsi skrev:
Jesper H skrev:I street klassen, må man der kører på ET Street så? Er det en dragredial type dæk? http://www.mickeythompsontires.com/stri ... m=ETStreet

I reglerne står der:
• DOT- og/eller E-mærkede gadedæk er obligatorisk.
• Frontrunners og dæk af dragradial-typen er ikke tilladt.


ET street er jo DOT godkendt, så ingen problemer.


Den har du så fået galt i halsen, bemærk at der også står Frontrunners og dæk af dragradial typen ikke er tilladt. Dette punkt overtrumfer altså det første punkt. Dog vil jeg sige at der ikke må være nogle måder at folk kan komme til at misforstå disse punkter og da dette åbentbart er tilfældet så må vi kigge på formuleringerene igen.

@ Jesper H, de dæk du kan køre på er DOT eller E mærkede gadeslicks som eks. Yokohama A048 og Toyo Proxes R888. eller disse:
http://www.mickeythompsontires.com/stri ... etRadialII


De dæk Ravne forslår er kun DOT mærkede og af radial typen...... altså ikke noget med både DOT og E mærke samtidig

: 05 apr 2011, 23:37
af dykkerdahl
Mads B
Jeg er ret sikker på at et dæk skal være e-mærket for at det kan bruges på vej.

: 11 apr 2011, 22:58
af dykkerdahl
Mads B (dk) skrev:efter hvad jeg lige har kunnet læse har en s13'er ca 150% anti squat hvilket er for meget
En s14'er har ca 60% anti squat hvilket er for lidt.
Ham der ligesom skriver mest om teorien mener at 110-120stykker skulle være optimalt
Nu mangler vi bare at vide hvilken anti squat % man får når man montere pineappelrings på s13 for at få mere squat ?
Eller hvad hvilken man får hvis man montere dem på s14 for at få mindre squat ?


Jeg har søgt lidt på emnet og været ud og måle lidt på bilen og underrammen. Jeg mener ikke det er så slemt som Gigapunk skriver.

Jeg vil dog lige sige at jeg ikke har prøvet at måle anti squat før og jeg brugte kun lige 10min på det i dag ude på vejen med en tommestok.
Det der har stor betydning er hvor tyngdepunktet på bilen sidder set fra siden.
Jeg ved fra min vejning at det er ca 52/48 eller ca 130cm fra bagakslen.
Højden er svær at finde men skulle ofte ligge lige over trækakslen.

Hvis vi siger at tyngdepunktet på min s13 sidder 30 cm over jorden så vil den med en hurtig måling have ca 100% i anti squat.
Hvis den er 20 cm over jorden vil anti squat lande på 150%

Det er muligt at en S13 er meget følsom over for endringer i opsætning i forhold til anti squat fordi at armene er så korte og at man bare ved at sinke den 1cm på bagfjederen også sænker anti squat med 5%
1 cm pineappelrings under rammen foran vil give op til 10% mindre anti squat.

Men igen det er afgørende hvor højt tyngdepunktet bliver fastsat, jo højre tyngdepunktet jo laver anti squat og jo mere vægt på baghjulet vil du få under start..... ?

Jeg vil i weekenden fortage en præcis opmåling af anti squat på bilen og så tage et billede....

: 12 apr 2011, 09:14
af Captain Slow
Westmus skrev:Hvis nogen har lyst til at "teste" inden de hiver den stor pung skal frem, har jeg 2 stk BF drag radialer 235/60-15 med 50% mønster til at flyde i garagen, de kan afhentes for 150,- stykket.


er de solgt, ellers henter jeg dem gerne ?

: 12 apr 2011, 09:35
af Mads B (dk)
De skulle gerne komme med posten i løbet af ugen :-)