Side 4 af 5
: 19 mar 2011, 17:22
af FiatNørden?
Fik skiftet tændrør, olie + filter og lufter på damen polo 6n

skal bestille noget undervognsværk i næste md da de to bagerste er færdige

: 19 mar 2011, 20:40
af TB206HDI
Fik (måske) luset en fejl ud på min 106'er. Efter jeg skiftede manifold, spjældhus og komplet filteropsætning ville den ikke helt gå i tomgang som jeg gerne ville have den til. Jeg havde drejet spjæld positions sensoren 180 grader for at det originale ledningsnet kunne nå, men det virkede ikke. Drejede det 180 grader retur og forlængede ledningerne - og efter en _kort_ prøvetur ser det ud til at det spiller.
Fik HDI'en tilbage fra mekaniker, da jeg slet ikke havde tid til at skrue i den selv lige nu. :/ Fik ny tandrem, vandpumpe, kilerem, 200 cellers katalysator, udstødning, Innovate LC-1, skiftet olie + filter samt lavet en forsikringsskade højre bagskærm + kofanger, samt lakeret alle bander.
Nu skal jeg bare selv lige hooke LC-1'eren op til min boardcomputer.
: 19 mar 2011, 20:41
af JerrilD
Har været ude og male alufælge !

: 25 mar 2011, 23:40
af grydesvamp
lc-1 + xd-16 blev i dag monteret på min crosser da den ikke gik helt optimalt. og det afslørede også en for mager blanding og for lave værdier ved acc tilskud. så nu er det hele justeret og den trækker som bare fanden.. Det rigtige grej er altså bare guld værd.
Så nu er jeg klar til markræs med en folk andre tosser i morgen middag

: 26 mar 2011, 06:40
af møffe
fik skiftet til sommerhjul pga et sprunget karkasse i et vinterhjul. og samtidig skiftet bremser da de åbenbart bare ikke ville dø. syntes da selv at 3år og 150516km burde være nok til at æde et sæt skiver og klodser. ikke engang den omgang på nürnburgring var nok sidste år.
: 26 mar 2011, 06:51
af Wildert
Mokker stadig med instrumenter og kontakter. Omend det mest er foran computeren med hovedet nede i et ledningsdiagram. De nye universelle kontakter er ikke lige nødvendigvis helt kompatible med hvordan det er strikket sammen i en VW fra fabrikken.
: 26 mar 2011, 17:01
af Runesm
Makket trailer. Har lidt på fornemmeren den bliver dyr.
En '95 Variant 2700kg's alt-muligt trailer med hydraulik-tip (med 174cm plads mellem siderne - der kan vidst snildt lige stå en automobil).
Den har fået skiftet gasdæmper til påløbsbremse og strammet bremserne en anelse op. Er der nogen herinde der ved, om den må blokere kortvarigt med tom trailer hvis man klodser bremserne på trækkebilen?
Og tror også jeg skal have lappet lidt ankerplade ser det ud til.
: 26 mar 2011, 18:43
af needspeed
Runesm skrev:Makket trailer. Har lidt på fornemmeren den bliver dyr.
En '95 Variant 2700kg's alt-muligt trailer med hydraulik-tip (med 174cm plads mellem siderne - der kan vidst snildt lige stå en automobil).
Den har fået skiftet gasdæmper til påløbsbremse og strammet bremserne en anelse op. Er der nogen herinde der ved, om den må blokere kortvarigt med tom trailer hvis man klodser bremserne på trækkebilen?
Og tror også jeg skal have lappet lidt ankerplade ser det ud til.
Den må den gerne kunne blokere bremserne kortvarigt unden vægt. Har lige synet en hestetrailer og der skulle jeg gøre det på synspladsen.
: 27 mar 2011, 09:28
af Wildert
Uuuuh... jeg glemte helt: Jeg har hængt mit whiteboard op

.
Som IT-konsulent er jeg jo halvvejs afhængig af whiteboards hos kunder osv., så jeg måtte da naturligvis have et i min garage til huskelister, hurtige tegninger, etc.
: 27 mar 2011, 17:55
af Runesm
needspeed skrev:Runesm skrev:Makket trailer. Har lidt på fornemmeren den bliver dyr.
En '95 Variant 2700kg's alt-muligt trailer med hydraulik-tip (med 174cm plads mellem siderne - der kan vidst snildt lige stå en automobil).
Den har fået skiftet gasdæmper til påløbsbremse og strammet bremserne en anelse op. Er der nogen herinde der ved, om den må blokere kortvarigt med tom trailer hvis man klodser bremserne på trækkebilen?
Og tror også jeg skal have lappet lidt ankerplade ser det ud til.
Den må den gerne kunne blokere bremserne kortvarigt unden vægt. Har lige synet en hestetrailer og der skulle jeg gøre det på synspladsen.
Åh - det lyder dejligt!
Men ellers er dagen idag gået med at få motoren tilbage i rugbrøddet for 2. gang, da indsugningsmanifolden vi havde fået på motoren var til en bobbel som kører uden bremsekraftforstærker. Så er der blevet lagt lidt hånd på ledningsnettet på motoren, og motoren blev forsøgt tørnet.
Det ser ud til at starteren ikke stikker dybt nok, og at det måske er fordi motoren har et automatik-svinghjul.
Det kedelige er så, at vi fik motoren helt komplet, og ny, med svinghjul og kobling - så nu skal vi lige se hvad vi så gør, om det ville komme til at virke med en automatik-starter.