Stabilitet af log i MS.

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Blob
Senior Medlem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Geografisk sted: Randers

#31 Indlæg af Blob »

Tak for opdateringen Henrik.

Jo det er da en kendt knast.

Ja jeg tror heller ikke at det har noget at gøre med min AE.

Men jeg mangler en kontraventil på benzinpumpe, så denne vil jeg have ordnet førend jeg bruger tid på justering.
Jeg ved ikke hvor stor betydning kontraventilen har, men når den nu sidder på pumpen fra ny, er der nok en årsag.
Jeg ved ikke om trykket kan stå og pulse, hvis man ikke har kontraventilen.

Jep mit triggersignal fungerer fint. Jeg lavede det om som vi snakkede om, og har efterfølgende prøvet trigger log i TS, ligesom du gjorde.
Men mit triggerhjul er muligvis ikke centeret 100%, så derfor får jeg nu drejet en pas-ring, og montere et nyt triggerhjul. Således at jeg er sikker på at signalet er så stabilt som muligt. Blot for at være sikker på at det hele er så godt som overhovedet muligt.

Tak for forslaget med at nedsætte følsomheden i WBén. Det vil jeg prøve, hvis det viser sig at der fortsat er meget flimmer.
Vedhæftede filer
Web Cam.jpg
Web Cam.jpg (142.64 KiB) Vist 2701 gange
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#32 Indlæg af Morten VJ »

Henrik
Jeg mener ganske bestemt at jeg anbefalede imellem 14 og 16,5-1
I dellast!
Og det var kun en reflektion over en meget fed blanding der blev brugt.

Start med den fede blanding, og prøv at magre ud hvis motoren kan klare det!

Blob
Krontra ventilen har kun en funktion.
At forhindre bensinen i at koge når motoren er meget varm, og stoppet.
Et kjet anlæg kan under ingen omstændigheder tåle damp lommer.
Hvis der kommer en så kan det gøre at motoren starter meget langsomt, og går meget ujævnt indtil luften er forsvundet.
Jeg erstattede min kontraventil med et rør, for mange år siden.
Og har ikke haft problemer, da jeg altid lader pumpen prime færdig inden startforsøg!

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
Blob
Senior Medlem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 15 mar 2008, 16:30
Geografisk sted: Randers

#33 Indlæg af Blob »

Jeg sad lige og studsede over en ting.
Kontraventilen som hører med til min Bosch 910 pumpe ser udmidelbart kun ud til at have en lysning på ca. 3mm.

Det synes jeg da virker som meget lille. Giver det ikke et meget stort trykfald? Samt tilsvarende stor belastning af pumpen?

Okay pumpen er jo fabrikeret sådan, så det er jo nok som det skal være. Jeg blev bare overrasket.
Men denne pumpe skulle jo nok kunne levere nok til mit mål om 200hk.
Besvar