Side 4 af 9

: 29 mar 2010, 17:50
af wukshady
Det er der nok noget om... Ved dog at Volvo og Iveco kører/ har kørt med Garrett ladere på motorer omkring de 12 liter

: 07 jun 2010, 23:19
af dykkerdahl
JakobM skrev:
Mads B (dk) skrev:Det eneste man lige mangler er nogle kompressor maps :-)


De er på vej... :)


:up:
Er der kommet nogle maps?

: 08 jun 2010, 16:38
af TB206HDI
ingen vnt turboer?

Hvis man skal sammenligne en MP turbo med en Mitsubishi TF035 fra en BMW 320d - hvilken skal det så være? MP nævner at deres WG turboer er næsten så effektive som en VNT lader.

: 08 jun 2010, 23:03
af Kuno
Dette kunne måske være en alternativ VNT'er?

http://www.full-race.com/catalog/produc ... i4qts8d9k1

: 09 jun 2010, 00:15
af JPP
De er ved at være igennem. Seneste melding er at første sending maps skulle komme om 2-3 uger

Indtil da er der kommet engelsk video præsentation af MP... http://www.youtube.com/watch?v=JfIISzQJGT0

Billede

: 10 jun 2010, 22:59
af dykkerdahl
Tak JakobM
Hvad med det map du har på det billede.... Er det fra en MP. turbo?

Har du fået nogle tilbagemeldinger fra de MP. turbo'er som er kommet ud at køre i Danmark?

Kunne være rigtig sjovt at se en dyno udskrift.....

: 12 jun 2010, 15:15
af JPP
dykkerdahl skrev:Tak JakobM
Hvad med det map du har på det billede.... Er det fra en MP. turbo?

Ja, det er et eksempel på et map fra MP turbo. Det er sådan de ser ud. Som sagt de skulle gerne lande ind snart...

dykkerdahl skrev:Har du fået nogle tilbagemeldinger fra de MP. turbo'er som er kommet ud at køre i Danmark?

Kunne være rigtig sjovt at se en dyno udskrift.....


Der er flere spændende biler der kører MP. F.eks. Kenn Egtved's BMW på drift. Han var foran på point mod vinderen (Rasmus) til DHB) indtil gearkassen bukkede under for momentet. Hans ønske var 500hk. Han kører denne turbo http://www.powerpage.dk/node/56 og landede ved 5300 omdr. de 551hk og længere nede 825nm. Det er på .70 T3 turbinehus og single entry manifold og 1.5 bar. Han kører forholdsvis lave omdrejninger (stroket 2.5 til 3.0). Der kan med fordel monteres TS og knast til flere rpm og køre lavere ladetryk/moment, men totalt samlet mere effekt (hk). Det er med samme turbo (evt. med større A/R).
Da Kompressor/antisurge sidder åben i motorhjelmen er lyden meget karakteristisk fra turboen (inducer på 69,1mm). Lyder voldsomt når den kommer ned af langsiden.

Video: http://www.youtube.com/watch?v=F7GamJVM ... re=related
Link http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... =#comments

Billede

Anden eksempel er skyline også drift. Denne turbo http://www.powerpage.dk/node/59, Twin Scroll, fuld ladetryk ved 3000 omdr. ud til 8000 omdr. (begrænser).

Andet eksempel er Supra på denne turbo midlertidig http://www.powerpage.dk/node/57 Positiv tilbagemelding på spoolup og performance. Jeg husker/har ikke tallene her. Der køres single entry -> senere TS. Der er ønske om hybrid med samme turbineside men en 76,5/103,5mm på kompressorsiden. Med Twin Scroll bliver der mulighed for at køre stort A/R på lille hjul sammen med stor kompressorside. Kompressorsiden på denne hybrid er til sammenligning lidt større end Garrett GT4202 (1000hk).

Derudover flere spændende igangværende projekter med TS på både helt små og store motorvolumer. Blandt de lidt mere anderledes projekter den helt store bandit turbo http://www.powerpage.dk/node/53 med det lille hus A/R 1.05 (dog 1.22 som backup) til MEGET speciel PSA XU motor som udgangspunkt og 8v.... Personen her har fået fræset komplet custom alu-blok top fra bundet til dobbelte knaster og stadig 8v (skråtstillede ventiler og STOR diamater). Stroket til 2.2L (specialfremstillet krumbasse). Turboen er i serie med kompressor. Gearkassen....to-trins...uden kobling (ign-cut ved gearskift). Race fuel. Den kører man ikke til brugsen med. Og kører heller ikke til DHB.

Generelt for alle siges der turboerne ser større ud i virkeligheden mellem hænderne end på billederne.

Der kan evt. komme eksempler på dyno udskrifter senere med log på de interessante parametre. Dog mest brugbare som eksempler på den enkelte bil/motorsammensætning.

: 12 jun 2010, 17:54
af syncroGT
Har du lidt mere info om den motor :)

: 12 jun 2010, 18:09
af dykkerdahl
Tak Jakob..... Rigtig god info. og godt at du kommer med info. om manifolden da den jo ikke er helt uden betydning.....
Meget meget mere af den slags......

Fra Bg.
551hk og 825nm ved 1,5 bar. Kører med 490hk ved 1,2 bar når den drifter.

1.2bar-1.5bar og kun 61Hk
Er her tale om en flaskehals et sted, du nævner knaster.
Ellers fint med 825Nm.

Blandt de lidt mere anderledes projekter den helt store bandit turbo http://www.powerpage.dk/node/53 med det lille hus A/R 1.05 (dog 1.22 som backup) til PSA XU motor (86x86 2.0L)


Nej! Den høre vist ikke til i en helt almindelig 406.....

Ja, det er et eksempel på et map fra MP turbo. Det er sådan de ser ud. Som sagt de skulle gerne lande ind snart...


Er det denne her...?
http://www.powerpage.dk/node/58

: 12 jun 2010, 19:09
af JPP
syncroGT skrev:Har du lidt mere info om den motor :)


Mjaa, men jeg vil hellere forsøge at få manden til at fortælle den selv. Arbejder på at få ham herind...