Side 4 af 8
: 10 feb 2010, 00:05
af Captain Slow
jens skrev:Typisk at man bliver rakket ned fordi jeg siger det ikke er nødvendigt at have 27 overliggende knastaksler og 4 ventiler pr cylinder for at køre stærkt. Jeg siger bare hvordan det er billigst og simpelt. Lig mærke til hvem der skruer og hvem der drikker kaffe mellem runderne det gør dem med simpel stor motor med realistisk litereffekt i let bil. Jeg har aldrig ejet en chevy men de hænger nu en gang på træerne hvilket gør det nemt at skaffe dele selv i lille danmark. lexus motoren vejer iøvrigt mere end en ls1
Har hørt hvad mine kunder har lagt i deres turbo motorer til gadebrug det er ikke småpenge.
well du bad om forslag jeg kom med et, og blev rakket ned pga det,
tillige på yderst fejlagtig vis i forhold til fakta..
i min bog nævnte du dyrt, tungt, og bøvlet
jeg nævnte billigt, let og nemt
ang. hvad der hænger på træerne, faktisk er jeg ret sikker på at der er flere lexus træer end chevy small blok træer
og nej lexus motoren vejer ikke mere end en ls1,,,,den vejer mindre

: 10 feb 2010, 00:32
af Yugo Turbo
JerrilD skrev:Nu behøves det ikke at ligne et glansbillede
Bare den er i forsvarlig stand, eller lave den i forsvarlig stand...

5-10 K for en turbobil med baghjulstræk...
Kig i den blå avis og se hva du kan få.
Jeg vil på forhånd fortælle at 5-10K kun giver dig en bil der er meget tæt på at skulle skrottes, men det kan du jo nok ikke selv se.
Hurtig
Forsvarlig
Billig
Vælg 2.
: 10 feb 2010, 00:51
af Yugo Turbo
jens skrev:Moment vinder dragrace
Gør det nu også det? Jeg synes at errindre at det ikke lige frem var de US baljer med V8 der er løbet med DHB pokalen en hel del år nu...
Det er da sørgeligt at de stadig skruer på gamle karburatorer, frem for bare at sætte noget ordentligt grej på.
og hva sker der lige for at de kører med kompressor? det er da noget men har i garagen, i bilen bruger man da turbo.
: 10 feb 2010, 00:56
af JerrilD
Yugo Turbo skrev:JerrilD skrev:Nu behøves det ikke at ligne et glansbillede
Bare den er i forsvarlig stand, eller lave den i forsvarlig stand...

5-10 K for en turbobil med baghjulstræk...
Kig i den blå avis og se hva du kan få.
Jeg vil på forhånd fortælle at 5-10K kun giver dig en bil der er meget tæt på at skulle skrottes, men det kan du jo nok ikke selv se.
Hurtig
Forsvarlig
Billig
Vælg 2.
Synes da man kan finde nogle ok biler i sverige for under 10000kr....
Hvis du altså læser tråden igennem igen?
: 10 feb 2010, 01:15
af Yugo Turbo
jeg har læst tråden.
og du får stadig ikke ret meget bil til 402 meter for de penge.
hva hjælper det at købe en volvo (kampvogn) ja de kan komme til at køre hurtigt, men der skal meget effekt til.
et hint kunne jo være at kigge på hvad andre kører i. Der er nok ikke ret mange der er interesserede i at det er så dyrt som muligt at køre 402 meter
: 10 feb 2010, 08:14
af jens
Lexus motor vejer 470 pund ls1 vejer 438 pund. Supra gearkasser er ikke så stærke som t56. Iøvrigt kan ingen af disse gearkasser skifte hurtigt nok til dragracing. Volvo motoren er stærk men bilen den sidder i er lige så tung som en amerikaner bil. De biler der går hurtigt med volvo motor har rørchassis eller så sidder de i en gammel opel alternativt amazon/544. En af mine venner kører rally
i en 240 med 255 hk og det går ikke stærkere end hans gamle ascona b med enem motor og iøvrigt kan han sagtens ødelægge en volvo motor er sket 2 gange. Dog har den kunnet repareres for små 20000 hver gang. Jeg har iøvrigt bygget indsprøjtning på en v8 det er ikke så billigt som i påstår
sx benzinpumpe 2500 fra opgivet projekt intet standard er stort nok.
megasquirt boks 3300 diverse sensorer, stik + ledninger 1000 kr
dyser nye 43 lbs høj impedans 4300 heller intet standard duer da de er lav impedans
indsugning hjemmebygget med 8 cnc fræste 55 mm hus pris bytte med en masse arbejde som jeg sikkert kunne have tjent 10000-15000 ved at lave andet
8 kn filtre koster vel 2000 + 800 kr for rustfrie 45 graders bøjninger til tragte.
Hertil kommer filtre nye rør og svejsning af en 70 liter alutank egnet til efi
Motoren cadillac 500 har til gengæld kostet 15000 kr at lave så den er billigere end indsprøjtningen så kan ikke lige se hvordan man kan lave hele biler til 30000 kr når mine kunder bruger 40000 bare for at lave en 400 hk bmw motor.[/img]
: 10 feb 2010, 08:20
af HenrikGM
Yugo Turbo skrev:hva hjælper det at købe en volvo (kampvogn) ja de kan komme til at køre hurtigt, men der skal meget effekt til.
Hvis du havde gjort det samme med en 240, som du har gjort med din uno, så ville den 240 veje ind lige omkring 1000kg, køreklar.
Kampvogn? Firkantet, ja, men er det nu også ligeså tungt som alle andre amerikanerslæder, eller for den sags skyld en kampvogn?
: 10 feb 2010, 09:19
af Yugo Turbo
Kampvogn var en reference til vægten... intet andet
Men 1000 kg påstår du, hva vejer den std da? for du får det til at lyde som om den kører med meget tunge døre, klapper og kofangere... og MEGET tykt glas i som vinduer.
: 10 feb 2010, 09:39
af Captain Slow
jens skrev:Lexus motor vejer 470 pund ls1 vejer 438 pund. Supra gearkasser er ikke så stærke som t56. Iøvrigt kan ingen af disse gearkasser skifte hurtigt nok til dragracing. Volvo motoren er stærk men bilen den sidder i er lige så tung som en amerikaner bil. De biler der går hurtigt med volvo motor har rørchassis eller så sidder de i en gammel opel alternativt amazon/544. En af mine venner kører rally
i en 240 med 255 hk og det går ikke stærkere end hans gamle ascona b med enem motor og iøvrigt kan han sagtens ødelægge en volvo motor er sket 2 gange. Dog har den kunnet repareres for små 20000 hver gang. Jeg har iøvrigt bygget indsprøjtning på en v8 det er ikke så billigt som i påstår
sx benzinpumpe 2500 fra opgivet projekt intet standard er stort nok.
megasquirt boks 3300 diverse sensorer, stik + ledninger 1000 kr
dyser nye 43 lbs høj impedans 4300 heller intet standard duer da de er lav impedans
indsugning hjemmebygget med 8 cnc fræste 55 mm hus pris bytte med en masse arbejde som jeg sikkert kunne have tjent 10000-15000 ved at lave andet
8 kn filtre koster vel 2000 + 800 kr for rustfrie 45 graders bøjninger til tragte.
Hertil kommer filtre nye rør og svejsning af en 70 liter alutank egnet til efi
Motoren cadillac 500 har til gengæld kostet 15000 kr at lave så den er billigere end indsprøjtningen så kan ikke lige se hvordan man kan lave hele biler til 30000 kr når mine kunder bruger 40000 bare for at lave en 400 hk bmw motor.[/img]
jamen når nu du er så skide klog hvorfor spørger du så os ?
du har jo tydeligvis din helt egen "ide" om hvad der duer og ikke duer, og især hvad det koster, og irettesætter bare dem der efterkommer dit spørgsmål med svar
de vægte du komme med på 1u er iøvrigt helt hen i vejret
: 10 feb 2010, 09:42
af Yugo Turbo
det var ikke Jens der spurgte, det var JerrilD
