Side 4 af 5

: 18 jul 2009, 11:47
af Hojannes
a) bøjet en plejl, så der gik en flis af blokken og olie blev skovlet ud af krumtappen, men det tog nogle minutter.
Ville jeg ikke tydeligt kunne mærke høre dette?

b) smeltet et stempel, så der pludselig var et kæmpe blow-by via krumtapudluftningen. Bilen dækket af hvid røg fra udstødning.
Ville Jeg ikke kunne mærke den mistet trækkraft der?

c) krumtapudluftning tilstoppet, så der ikke var luftveje ud - kun blokeret af olie, så den blev skudt ud i stedet. (fra udluftning og returløb fra catch-tank til bundkar) Kan give 1 liter olie på en enkelt dragracing-start hvis omdrejninger er høje (launch-kontakt svigtede = 7.400 rpm v gearskift) og ladetryk 2 Bar.
Jeg har kun Oliespild, fra den ene side kun på den side af turboen med olie ind og ud....
Det er lidt svært at sige om olien er løbet stille og roligt ud eller om den har smidt det hele på NO time, bilen har jo plader under hele bunden så olien kan ligge der og så glide af imens jeg holder, men olie lampen lyste ikke.... Der er kun Olie underneden af motoren og mest omkring afgangen fra turboen... men stadig svært at se... kileremmen går lige ved så det har sprøjtet ud på den og så har den smidt det rundt i rummet..

: 18 jul 2009, 12:31
af Mads B (dk)
hvor står der den smider olie når den holder stille ?

: 18 jul 2009, 12:44
af TTA
Hojannes skrev:Det skete ved en frisk overhaling på motorvejen, og havde givet den godt gas inden....

Og nope ingen mislyde, kort forinden havde jeg "lugtet" varme bremser men kørte bag ved en gammel volvo, så troede det var den der lugtede... :( hvem ved måske det var den.

Men jeg kan se at den har tabt alt olien (det er løbet af imens jeg har holdt stille) og havde smidt en streg olie ca 100meter efter mig....

Olielampen har iøvrigt ikke lyst på noget tidspunkt, den tænder ved tænding og slukker ved start (har self ikke prøvet nu jeg ingen olie har på.. så skulle den gerne forblive tændt ;) )
det skriver han lige her... har du tjekket olie retur fra turboen..

: 18 jul 2009, 13:26
af Mads B (dk)
ahh ;-)

: 18 jul 2009, 14:46
af Hojannes
Ja har tjekket, men kan ikke rigtigt se om det er der det kommer fra, røret er intakt, men kan ikke se om det er helt oppe ved turboen evt... eller om "flex" delen af røret er istykker... Men som skrevet må jeg prøve at vaske det af - og starte den op igen, så kan jeg også høre om den går på alle cylindre.

: 20 jul 2009, 13:11
af Hojannes
Jeg fandt så ikke ud af fejlen, fik ved et tilfælde opdaget at der er motorforsikring via mit forsikringsselvskab, så den ryger på opel med det samme...

: 20 jul 2009, 20:34
af JPP
Sådan en forsikring har jeg ikke lige hørt om .. det var da klasse!

Husk at få information om årsag og fejlen uanset og beret herom....

: 20 jul 2009, 21:50
af Hojannes
Det er bare lækkert at være svensker.... op til 100.000 dækker forsikringen motor haveri..

: 20 jul 2009, 22:28
af HenrikGM
Hojannes skrev:Det er bare lækkert at være svensker.... op til 100.000 dækker forsikringen motor haveri..


Dækker de også en tunet motor?

: 20 jul 2009, 23:18
af MortenSkals
Sikkert ikke en tunet motor. . . men finder du jo nok ud af :D