Side 4 af 6
: 09 jun 2009, 21:18
af John Sahl
Ravnen skrev:vi har allerede klasseindelingerne klar
Må man se dem?
ravnen
: 09 jun 2009, 21:39
af cossiemanden
Tror du alle har den samme opfattelse vedr. din bil og ord som lovlig og synet m.v? nej det tror jeg ikke... og er min bil en gadebil hvis jeg vælger at montere en radio og bagefter køre til bageren i den?
Folk skal være mere end velkomne til at komme og checke min bil, har intet ændret fra fabrikken undtagen selve motorens indvendige stumper, kører enda med kat på.
Men vores to´s biler kan ikke sammenlignes da min er født som den står
Noget andet er at jeg vil med glæde være med til at få sat nogle klasser op, i siger bare til
: 09 jun 2009, 21:49
af Ravnen
John Sahl skrev:Ravnen skrev:vi har allerede klasseindelingerne klar
Må man se dem?
inden længe... vi er nødt til at rette dem til for at gøre det nemmere for DHB at bruge dem.
Overordnet drejer det sig primært at indele klasserne på en logisk måde i forhold til folks ambitionsniveau, grundlæggende så drejer det sig om at der vil komme en Streetklasse med breakout for nummerpladebiler, en Outlawklasse for de hurtigere og mere modificerede biler, uden nummerplade krav, samt en unlimitedklasse for alle rørfront og rørrammebiler ligeledes uden nummerpladekrav...
detaljerne kommer senere...
: 09 jun 2009, 22:22
af cossiemanden
fandt denne meget sjove kommentar fra manden som har vundet dhb lars husballe : "Ja til nogle nye regler, så biler som min skal køre mod biler i samme stil og ikke gadebiler"
: 10 jun 2009, 06:35
af Elnef
For mig lyder det som ca 3 klasser og hvis det er korrekt så rammer man vel ikke så bredt som man gør med de "street klasser" man bruger feks til DHB, Holeby og Sindal idag
Jeg vil nødigt se et snævre sortiment af klasser for så tror jeg at man graver sin egen grav
Men rigtig fint initiavtiv at arbejde for klasser uden nr plade krav i visse klasser
: 10 jun 2009, 06:55
af lqs
møffe skrev:RaceX tilbage.
hvad blev der af dem der stod for racex i sin tid? det var nemt,hurtigt og billigt med sådan en weekend.
den baneansvarlige fra det sidste RaceX har siden arbejdet for BENJAMIN, bla med DHB!
: 10 jun 2009, 07:38
af sune
Vågn nu op folkens.... Hele denne diskution handler om klasser som Ravnen flere gange har skrevet.
Hvad der så er mere tankevækkendeer at alt det arbejde og diskution om klasser har vi været igennem i Dragrace verden. Så hvorfor blive ved med at fast holde denne underlig holdning om at differentiere mellem dragrace og street race.
Den eneste virkelig forskel er i min øjne om der er lim på banen eller ej, men det er en anden diskution.
Så i stedet for at opfinde den dybe tallerken igen hvorfor så ikke kigge lidt på alt det arbejde der er lavet omkring dette. En anden gevinst er jo også at så biver det lettere for folk at kører hos forskellige arrangerører hvis alle kunne blive enige om de samme regle sæt.
Hvis i mangler inspiration kan jeg henvise til SRIF eller NDCD. NDCD's reglsæt/ Klasse indelinger er ud sprunget af SRIF's. Som i sidste ende kommer fra NHRA.
Og Jo der er masser af plads til gadebiler og nummerpladebiler i disse regle sæt, forskellen er bare at der ikke er krav om dem.
: 10 jun 2009, 07:49
af lqs
hej SUNE du er jo tidligt oppe! men vågen? næppe...
SFI/NHRA til moderne biler? det duer bare ikke. der er mange tråde her på denne side, der viser dette klart. det er ikke derfra løsningen kommer.
MVH søren
: 10 jun 2009, 07:51
af lqs
: 10 jun 2009, 08:03
af sune
lqs skrev:hej SUNE du er jo tidligt oppe! men vågen? næppe...
SFI/NHRA til moderne biler? det duer bare ikke. der er mange tråde her på denne side, der viser dette klart. det er ikke derfra løsningen kommer.
MVH søren
Søren, Der kørers masser af forhjuls seiere med hypermoderne biler i USA.
Jeg går ud fra at du henviser til den ælle olde diskution om startkrans afskærming og kadanfangring.
Hvis det er tilfældet, så er der kommet regler, der tillader at folk selv bygge disse hvis det ikke er muligt at finde en SFI komponent.
Så vidt jeg husker blev det med alt tydelighed bevidst, tidligere på året at det ikke bare er pjat med disse sikkerhed komponeter. Der var en forhujlstrækker der sprang startkransen på vandel i foråret, der skete heldigvis ikke nogen person skade.
MEN, alt andet lige så sagde jeg ikke at man skulle kopiere alle de stående regler, men blot at det ville være smart at hente inspiration der, for at måske komme i nærheden af dem, for blandt andet at gøre det letter for kørerne.