Side 4 af 4

: 11 apr 2009, 17:41
af Hp Ae86
BANDIT skrev:
klyfax skrev:
Jesper H skrev:
klyfax skrev:
BANDIT skrev:
Hp Ae86 skrev:Corolla Ae86, 4agze motor med størrer remhjul


:?: på motoren eller hva ? Eller var det en talefejl :tooth:


Den er med kompressor, større remhjul er på kompressoren, så den laver mere tryk...


Nej det er større remhjul ved krumtappen. Større remhjul på kompressoren vil give mindre tryk...


HEHE, ja det siger jo sig selv...



Det var os lidt det jeg fiskede efter , :gnaek: Hører da til sjældenhederne at man vælger at skifte remhjulet på motoren frem for kompressoren :coffee:


Kort process, Sc12 (kompressoren) som 4agze køre med standart, er med magnetkobling, lige som en ac kompressor, desuden bliver de kun lavet til krumtappen de remhjul, men vil tror det bliver noget bøvl at lave et mindre remhjul til presseren :)

: 11 apr 2009, 19:44
af BANDIT
Hp Ae86 skrev:
BANDIT skrev:
klyfax skrev:
Jesper H skrev:
klyfax skrev:
BANDIT skrev:
Hp Ae86 skrev:Corolla Ae86, 4agze motor med størrer remhjul


:?: på motoren eller hva ? Eller var det en talefejl :tooth:


Den er med kompressor, større remhjul er på kompressoren, så den laver mere tryk...


Nej det er større remhjul ved krumtappen. Større remhjul på kompressoren vil give mindre tryk...


HEHE, ja det siger jo sig selv...



Det var os lidt det jeg fiskede efter , :gnaek: Hører da til sjældenhederne at man vælger at skifte remhjulet på motoren frem for kompressoren :coffee:


Kort process, Sc12 (kompressoren) som 4agze køre med standart, er med magnetkobling, lige som en ac kompressor, desuden bliver de kun lavet til krumtappen de remhjul, men vil tror det bliver noget bøvl at lave et mindre remhjul til presseren :)


nå okay :rock: så er jeg med

: 11 apr 2009, 20:03
af K-FINN
Min starlet 1,5T(252hk) kører imellem 11-14,3 i gennemsnit over en hel tankfuld.
Det er jeg ganske fint tilfreds med, dog skal jeg ikke låne den hvis den skal op på 14,3, det er kun sket 1 gang :tooth:

: 13 apr 2009, 04:58
af Staalanden
Primera 2,0 eGT med større bananmanifold 2,5" forrør, std kat og mellemrør og 2,5" potte. Fuld abconkur på motor og gear samt v-power 99. Gav 176hk og 199nm. Gik ca 8 km/ved hård kørsel og 14,8 med meget pæn kørsel. Mener den var opgivet til 12 ved blandet kørsel

: 14 apr 2009, 23:02
af -ae86-
AE86 med modificeret turboladet 4agze motor. ca. 340Hk og Fisk NM. ved 1,4 Bars ladetryk.

Jeg bruger rigeligt benzin :) Ved 7000rpm, en AFR på 12,5 og 55 PSI's benzintryk har mine 365ml dysser en DutyCycle på 100% og er makset totalt ud!

Så pt. en 7 - 10km ved "normal" kørsel. og mellem 4 - 6km når den køres som den skal :) :)

Motoren som den står nu:
- 1600cc 4agte
- 8.0 - 1 Kompression
- Lave 145hk's agze stempler
- Total seal stempelringe
- Honet blok
- Slebne ventiler og fræste sæder
- Glacier RACE krumtapslejer og hovedlejer
- Ny 42mm krumtap
- Planslebet topstykke som motorblok
- Krumtap, svinghjul triggerhjul, kobling og trykfod
afbalanceret.
- 2mm COMETIC Ståltoppakning
- ARP Topbolte
- ARP Svinghjulsbolte
- Exedy Stage 2 racerkobling
- Exedy Stage 3 trykfod
- T-vis mellemstykke afmonteret og manifold ændret.
- Modificeret gasspjæld
- Hjemmelavet Turbomanifold
- T3/T4 TOP Kina Turbo
- Frontmonteret intercooler
- 3" Udstødning
- Megasquirt extra motorstyring
- MSD DIS Tænding kombineret med Toyota DLi ignitor
- HKS SSQV Blow off ventil
- 13 Rækkers Oliekøler

: 14 apr 2009, 23:16
af Wildert
I går fik jeg faktisk lidt tal for min Golf 16V til klubrally :-).

Mods: 16V PL motor med hjemmebearbejdet top. Udstødningsknast som indsugningsknast. Dyser fra 306 GTI. 43 mm. spjældhuse fra Corolla 20V på håndlavet manifold. 4-2-1 Raceland banan ud i 2½ hjemmelavet udstødningssystem. MegaSquirt v. 2.2 motorstyring der kører Alpha-N pga. spjældene. Mappet riiimeligt fornuftigt ind også i cruise-området.

Problemet: 4.64:1 slutgearing mod standard 3.62:1 => topfart omkring 160 km/t med ca. 7500 rpm. Med menneskeord: ca. 42-4300 rpm med ca. 100-105 km/t.
Kørte ca. 122 km på ca. 17 liter benzin => 7,2 km/l - og jeg kørte MEGET pænt - landevej og motorvej med henholdsvist ca. 85 km/t og 105 km/t.
Tørstig sag - slår min 3.6-liters BMW M5 :-).

: 15 apr 2009, 12:48
af DCA
BMW 730i R6 1988

Med motronic 5-8 med megasquirt 8-10.

Sidste tankning var 300 motorvej som gav 10 km/l. (Kørte pænt)

: 15 apr 2009, 12:55
af Brisse
Fiat 127 1050cc.
2x 40mm weber
282gr knast.
gearing: omkring 160km/t v. 8200 RPM

6-7Km/l på landevej
ca 2km/l når der køres ræs.

Nissan Stagea

: 15 apr 2009, 16:26
af Supra_Jorn
Nissan Stagea RB25DET - 550 hk/590nm.

Tur til Belgien med knægtene herindefra, et snit på 9.72 km/l., på det tidspunkt havde den 490 hk.

Nissan Stagea RS4 4WD - ca. 300hk og 7,8 km/l ved pæn kørsel.