Hvad kører jeres tunede biler literen?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Hp Ae86
Medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 23 aug 2007, 21:45
Geografisk sted: Viborg

#31 Indlæg af Hp Ae86 »

BANDIT skrev:
klyfax skrev:
Jesper H skrev:
klyfax skrev:
BANDIT skrev:
Hp Ae86 skrev:Corolla Ae86, 4agze motor med størrer remhjul


:?: på motoren eller hva ? Eller var det en talefejl :tooth:


Den er med kompressor, større remhjul er på kompressoren, så den laver mere tryk...


Nej det er større remhjul ved krumtappen. Større remhjul på kompressoren vil give mindre tryk...


HEHE, ja det siger jo sig selv...



Det var os lidt det jeg fiskede efter , :gnaek: Hører da til sjældenhederne at man vælger at skifte remhjulet på motoren frem for kompressoren :coffee:


Kort process, Sc12 (kompressoren) som 4agze køre med standart, er med magnetkobling, lige som en ac kompressor, desuden bliver de kun lavet til krumtappen de remhjul, men vil tror det bliver noget bøvl at lave et mindre remhjul til presseren :)
Daydrive : Corolla Levin (Ae86) 4agte
2 Drive : Starlet (Kp60) 2k
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

#32 Indlæg af BANDIT »

Hp Ae86 skrev:
BANDIT skrev:
klyfax skrev:
Jesper H skrev:
klyfax skrev:
BANDIT skrev:
Hp Ae86 skrev:Corolla Ae86, 4agze motor med størrer remhjul


:?: på motoren eller hva ? Eller var det en talefejl :tooth:


Den er med kompressor, større remhjul er på kompressoren, så den laver mere tryk...


Nej det er større remhjul ved krumtappen. Større remhjul på kompressoren vil give mindre tryk...


HEHE, ja det siger jo sig selv...



Det var os lidt det jeg fiskede efter , :gnaek: Hører da til sjældenhederne at man vælger at skifte remhjulet på motoren frem for kompressoren :coffee:


Kort process, Sc12 (kompressoren) som 4agze køre med standart, er med magnetkobling, lige som en ac kompressor, desuden bliver de kun lavet til krumtappen de remhjul, men vil tror det bliver noget bøvl at lave et mindre remhjul til presseren :)


nå okay :rock: så er jeg med
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#33 Indlæg af K-FINN »

Min starlet 1,5T(252hk) kører imellem 11-14,3 i gennemsnit over en hel tankfuld.
Det er jeg ganske fint tilfreds med, dog skal jeg ikke låne den hvis den skal op på 14,3, det er kun sket 1 gang :tooth:
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Staalanden
Mester Medlem
Indlæg: 591
Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
Geografisk sted: Slagelse

#34 Indlæg af Staalanden »

Primera 2,0 eGT med større bananmanifold 2,5" forrør, std kat og mellemrør og 2,5" potte. Fuld abconkur på motor og gear samt v-power 99. Gav 176hk og 199nm. Gik ca 8 km/ved hård kørsel og 14,8 med meget pæn kørsel. Mener den var opgivet til 12 ved blandet kørsel
Nissan Sunny GTI-R

I took an IQ test and the results were negative.
-ae86-
Junior Medlem
Indlæg: 81
Tilmeldt: 17 feb 2007, 12:50
Kontakt:

#35 Indlæg af -ae86- »

AE86 med modificeret turboladet 4agze motor. ca. 340Hk og Fisk NM. ved 1,4 Bars ladetryk.

Jeg bruger rigeligt benzin :) Ved 7000rpm, en AFR på 12,5 og 55 PSI's benzintryk har mine 365ml dysser en DutyCycle på 100% og er makset totalt ud!

Så pt. en 7 - 10km ved "normal" kørsel. og mellem 4 - 6km når den køres som den skal :) :)

Motoren som den står nu:
- 1600cc 4agte
- 8.0 - 1 Kompression
- Lave 145hk's agze stempler
- Total seal stempelringe
- Honet blok
- Slebne ventiler og fræste sæder
- Glacier RACE krumtapslejer og hovedlejer
- Ny 42mm krumtap
- Planslebet topstykke som motorblok
- Krumtap, svinghjul triggerhjul, kobling og trykfod
afbalanceret.
- 2mm COMETIC Ståltoppakning
- ARP Topbolte
- ARP Svinghjulsbolte
- Exedy Stage 2 racerkobling
- Exedy Stage 3 trykfod
- T-vis mellemstykke afmonteret og manifold ændret.
- Modificeret gasspjæld
- Hjemmelavet Turbomanifold
- T3/T4 TOP Kina Turbo
- Frontmonteret intercooler
- 3" Udstødning
- Megasquirt extra motorstyring
- MSD DIS Tænding kombineret med Toyota DLi ignitor
- HKS SSQV Blow off ventil
- 13 Rækkers Oliekøler
- ae 86 4agte -
- MSnS -
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#36 Indlæg af Wildert »

I går fik jeg faktisk lidt tal for min Golf 16V til klubrally :-).

Mods: 16V PL motor med hjemmebearbejdet top. Udstødningsknast som indsugningsknast. Dyser fra 306 GTI. 43 mm. spjældhuse fra Corolla 20V på håndlavet manifold. 4-2-1 Raceland banan ud i 2½ hjemmelavet udstødningssystem. MegaSquirt v. 2.2 motorstyring der kører Alpha-N pga. spjældene. Mappet riiimeligt fornuftigt ind også i cruise-området.

Problemet: 4.64:1 slutgearing mod standard 3.62:1 => topfart omkring 160 km/t med ca. 7500 rpm. Med menneskeord: ca. 42-4300 rpm med ca. 100-105 km/t.
Kørte ca. 122 km på ca. 17 liter benzin => 7,2 km/l - og jeg kørte MEGET pænt - landevej og motorvej med henholdsvist ca. 85 km/t og 105 km/t.
Tørstig sag - slår min 3.6-liters BMW M5 :-).
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
DCA
Nyt Medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 18 mar 2009, 12:36

#37 Indlæg af DCA »

BMW 730i R6 1988

Med motronic 5-8 med megasquirt 8-10.

Sidste tankning var 300 motorvej som gav 10 km/l. (Kørte pænt)
Brisse
Mester Medlem
Indlæg: 504
Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
Geografisk sted: Stevns
Kontakt:

#38 Indlæg af Brisse »

Fiat 127 1050cc.
2x 40mm weber
282gr knast.
gearing: omkring 160km/t v. 8200 RPM

6-7Km/l på landevej
ca 2km/l når der køres ræs.
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede
Brugeravatar
Supra_Jorn
Medlem
Indlæg: 196
Tilmeldt: 02 okt 2006, 11:38
Geografisk sted: Jylland / 6650 Brørup
Kontakt:

Nissan Stagea

#39 Indlæg af Supra_Jorn »

Nissan Stagea RB25DET - 550 hk/590nm.

Tur til Belgien med knægtene herindefra, et snit på 9.72 km/l., på det tidspunkt havde den 490 hk.

Nissan Stagea RS4 4WD - ca. 300hk og 7,8 km/l ved pæn kørsel.
Med venlig hilsen.
Jørn Petersen
Besvar