: 10 maj 2010, 19:21
Hvis jeg skal gætte betyder det i ikke så meget på en diesel.
Hvis motoren er en 1342 vil det betyde at de 4 cylindre får forskelligt modtryk som igen kan have indvirkning på cylinder fyldning og varme.
Men en diesel kan ikke være lige så følsom overfor blanding, varme og modtryk som en benzin motor.
Hvis du vælger at bygge en twin-entry manifold er jeg sikker på at du stadigvæk vil få en " pusterørs effekt " ind i turboen da en manifold med den dobbelte volumen 4-1 vil virke som en slags lyddæmper.
Jeg glæder mig til at høre hvad eksperterne skriver
Hvis motoren er en 1342 vil det betyde at de 4 cylindre får forskelligt modtryk som igen kan have indvirkning på cylinder fyldning og varme.
Men en diesel kan ikke være lige så følsom overfor blanding, varme og modtryk som en benzin motor.
Hvis du vælger at bygge en twin-entry manifold er jeg sikker på at du stadigvæk vil få en " pusterørs effekt " ind i turboen da en manifold med den dobbelte volumen 4-1 vil virke som en slags lyddæmper.
Jeg glæder mig til at høre hvad eksperterne skriver
