Side 4 af 7

: 01 jun 2008, 11:21
af ae86
Ravnen skrev:
ae86 skrev:
Ravnen skrev:
Witz skrev:hvad kan den motor ? ud over at se pæn ud på en motorstand.


4 cifferet moment kurver...


Har den mere end en moment kurve ?? :wink: og snakker vi om moment i SI enheden NM ?? eller ft·lbf ?? . eller er vi over i noget Inch Pounds, for hvis det er tilfældet så har min sløve gade skøjte da også en 4 cifferet moment kurve :tooth:

Går udfra at du mener én kurve og at der måles i SI-enheden Newton Meter som en hvilken som helst fornuftig person ville gøre, ikk ?

Hvis det er tilfældet, så køre den ikke på almindelig benzin... men aligevæld :rock: for et gammel stødstangs- :roll: -anker ... der ovnikøbet har tabt 2 cyl.


Oktan 95, du har fuldstændigt ret...


Hvis du hiver 1000+NM udaf ~4L stødstangs V6'er på Oktan 95 så må du heller få 2 af dem her .. -> :rock: :rock:

: 01 jun 2008, 11:31
af Ravnen
ae86 skrev:
Ravnen skrev:
ae86 skrev:
Ravnen skrev:
Witz skrev:hvad kan den motor ? ud over at se pæn ud på en motorstand.


4 cifferet moment kurver...


Har den mere end en moment kurve ?? :wink: og snakker vi om moment i SI enheden NM ?? eller ft·lbf ?? . eller er vi over i noget Inch Pounds, for hvis det er tilfældet så har min sløve gade skøjte da også en 4 cifferet moment kurve :tooth:

Går udfra at du mener én kurve og at der måles i SI-enheden Newton Meter som en hvilken som helst fornuftig person ville gøre, ikk ?

Hvis det er tilfældet, så køre den ikke på almindelig benzin... men aligevæld :rock: for et gammel stødstangs- :roll: -anker ... der ovnikøbet har tabt 2 cyl.


Oktan 95, du har fuldstændigt ret...


Hvis du hiver 1000+NM udaf ~4L stødstangs V6'er på Oktan 95 så må du heller få 2 af dem her .. -> :rock: :rock:


Det er faktisk ikke brændstoffet der har været et problem på den motor indtil videre men div. svage komponenter, som foriøvrigt gerne alle skulle være elimineret i denne omgang, egentlig ærgeligt for racer benz lugter sejt...

: 01 jun 2008, 12:12
af ae86
Ravnen skrev:
ae86 skrev:
Ravnen skrev:
ae86 skrev:
Ravnen skrev:
Witz skrev:hvad kan den motor ? ud over at se pæn ud på en motorstand.


4 cifferet moment kurver...


Har den mere end en moment kurve ?? :wink: og snakker vi om moment i SI enheden NM ?? eller ft·lbf ?? . eller er vi over i noget Inch Pounds, for hvis det er tilfældet så har min sløve gade skøjte da også en 4 cifferet moment kurve :tooth:

Går udfra at du mener én kurve og at der måles i SI-enheden Newton Meter som en hvilken som helst fornuftig person ville gøre, ikk ?

Hvis det er tilfældet, så køre den ikke på almindelig benzin... men aligevæld :rock: for et gammel stødstangs- :roll: -anker ... der ovnikøbet har tabt 2 cyl.


Oktan 95, du har fuldstændigt ret...


Hvis du hiver 1000+NM udaf ~4L stødstangs V6'er på Oktan 95 så må du heller få 2 af dem her .. -> :rock: :rock:


Det er faktisk ikke brændstoffet der har været et problem på den motor indtil videre men div. svage komponenter, som foriøvrigt gerne alle skulle være elimineret i denne omgang, egentlig ærgeligt for racer benz lugter sejt...


Dvs. det eneste "kunstige" er turbo(er)..og ingen funny fuel, eller gas (nos) ??

Den mest brugte "standardmotor" til at lave ~1000+hk og vel også deromkring i nm må vel være 2jzgte, (vel mest fordi der er masser af dem, de er til at få fat i for en billig penge og stumperne der skal til at bygge en er hyldevarer) ... jeg tvivler på at der findes bare én af dem der kører på 95oktan ... nok minimum oktan 98 (med lidt oktan booster) og de har da fordelen af 4ventiler og et pentroof forbrændingskammer ..

: 01 jun 2008, 12:26
af Exhume.dk
Hvilke topstykkerr røg der på , Nick ? Er det "bare" vanilla med større ventiler og ændret vippetøj, eller har du lånt fra en søster model ?

Det blir da fedt og se den på rullen :mrgreen:

: 01 jun 2008, 12:30
af Ravnen
ae86 skrev:
Ravnen skrev:
ae86 skrev:
Ravnen skrev:
ae86 skrev:
Ravnen skrev:
Witz skrev:hvad kan den motor ? ud over at se pæn ud på en motorstand.


4 cifferet moment kurver...


Har den mere end en moment kurve ?? :wink: og snakker vi om moment i SI enheden NM ?? eller ft·lbf ?? . eller er vi over i noget Inch Pounds, for hvis det er tilfældet så har min sløve gade skøjte da også en 4 cifferet moment kurve :tooth:

Går udfra at du mener én kurve og at der måles i SI-enheden Newton Meter som en hvilken som helst fornuftig person ville gøre, ikk ?

Hvis det er tilfældet, så køre den ikke på almindelig benzin... men aligevæld :rock: for et gammel stødstangs- :roll: -anker ... der ovnikøbet har tabt 2 cyl.


Oktan 95, du har fuldstændigt ret...


Hvis du hiver 1000+NM udaf ~4L stødstangs V6'er på Oktan 95 så må du heller få 2 af dem her .. -> :rock: :rock:


Det er faktisk ikke brændstoffet der har været et problem på den motor indtil videre men div. svage komponenter, som foriøvrigt gerne alle skulle være elimineret i denne omgang, egentlig ærgeligt for racer benz lugter sejt...


Dvs. det eneste "kunstige" er turbo(er)..og ingen funny fuel, eller gas (nos) ??

Den mest brugte "standardmotor" til at lave ~1000+hk og vel også deromkring i nm må vel være 2jzgte, (vel mest fordi der er masser af dem, de er til at få fat i for en billig penge og stumperne der skal til at bygge en er hyldevarer) ... jeg tvivler på at der findes bare én af dem der kører på 95oktan ... nok minimum oktan 98 (med lidt oktan booster) og de har da fordelen af 4ventiler og et pentroof forbrændingskammer ..


Nu siger jeg jo ikke at jeg har 1000 hk, nok nærmere 800, når det hele spiller, vel at mærke, egentlig er tallene ikke så vigtige lige nu, det vigtiste er for mig at lige precis den Cologne motor kan give mig en 9'er tid på de 402 meter, og så må vi se senere hvad den kan komme til at yde på papiret, kunne jeg få den til at yde 1000 ville jeg højst sansynligt være den første på planeten med det effekttal på en sådan motor...

: 01 jun 2008, 12:34
af Ravnen
Exhume.dk skrev:Hvilke topstykkerr røg der på , Nick ? Er det "bare" vanilla med større ventiler og ændret vippetøj, eller har du lånt fra en søster model ?

Det blir da fedt og se den på rullen :mrgreen:


Topstykker fra den "første" med det store forbrændingskammer, Racer Ventiler fra Manley og tre dages portning (det var den korte version).

: 01 jun 2008, 15:00
af Jack
Ravnen skrev:
Exhume.dk skrev:Hvilke topstykkerr røg der på , Nick ? Er det "bare" vanilla med større ventiler og ændret vippetøj, eller har du lånt fra en søster model ?

Det blir da fedt og se den på rullen :mrgreen:


Topstykker fra den "første" med det store forbrændingskammer, Racer Ventiler fra Manley og tre dages portning (det var den korte version).

Glæder mig sgu til og se svinet til dhb:-)

: 01 jun 2008, 15:06
af Yugo Turbo
den motor/bil SKAL bare blive færdig. indtil videre bliver vi 7 danske deltager biler til KOE, det bliver Yber fantastisk! :D

: 01 jun 2008, 15:28
af Ravnen
Yugo Turbo skrev:den motor/bil SKAL bare blive færdig. indtil videre bliver vi 7 danske deltager biler til KOE, det bliver Yber fantastisk! :D


Nu må vi se , indtil videre ser det sku ikke godt ud med tiden...

: 01 jun 2008, 16:05
af Yugo Turbo
ikke så opgivende nick, det er ikke den største modgang du har mødt... :D tænk bare på hvor let du havde det i dit liv før du mødte mig :mrgreen: