Side 4 af 4
: 05 aug 2007, 22:53
af JesperKonge
Morten VJ skrev:.... Fra en der har opgivet at finde ud af hvorfor ladelampen gløder svagt i mørke....
Det skal den gøre, på min gamle opel, der er alle lamper i instrument 1,2w, undtagen ladelampen på 5w. Har du prøvet at pille ladelampen ud? Hvis man piller den ud, lader gerneratoren ikke, den skal bruge en lille spænding på dette ben for at lade, derfor lyser pæreren svagt. Derfor valget 5w, da denne lyser mindre, ved samme spændingsfald over den.
Undskyld OT.
Vh JesperK
Edit: hvis du gerne vil have den til at stoppe, sætter du blot en diode paralelt med pæreren, da strømretning ændres, mellem "ikke ladning" og "svagt lys".
: 06 aug 2007, 17:10
af klyfax
JesperKonge skrev:Det skal den gøre, på min gamle opel, der er alle lamper i instrument 1,2w, undtagen ladelampen på 5w. Har du prøvet at pille ladelampen ud? Hvis man piller den ud, lader gerneratoren ikke, den skal bruge en lille spænding på dette ben for at lade, derfor lyser pæreren svagt. Derfor valget 5w, da denne lyser mindre, ved samme spændingsfald over den.
Undskyld OT.
Vh JesperK
Så snart generatoren er startet, lader den, og noget af den ladestrøm bliver sendt retur til den selv, så den kan holde gang i sig selv. Denne strøm bliver sendt ind på ledning som går fra ladelampe til generator, og så slukker lampen grundet samme spænding på begge sider... Så hvis din ladelampe lyser konstant, svagt eller ikke svagt er der noget galt...
Sorry for OT...
: 07 aug 2007, 00:32
af RSV
Jeg syntes at jeg kan huske da brormand og jeg splittede 2 motore ad, fordi de ikke kunne lave olietryk, dvs at de elektriske olietryks målere ikke kunne måle tryk nok når motoren blev varm, så blev der monteret et mekanisk vædskefyldt ur og så var der pludselig det tryk der skulle være, elektriske lorte ur,

: 07 aug 2007, 08:40
af Morten VJ
Den svagt lysende ladelampe, var ment som et eksempel på.
At man ikke altid kan stole på hvad standart instrumenter- indikatorer fortæller. Der er ganske simpelt en dårlig forbindelse i kredsen, og den har jeg lært at leve med.
Men tilbage til emnet.
En anden mulighed er at oliefiltret er af den forkerte type.
Og det kan give de symptomer som motoren har.
Har du prøvet med et originalt filter?
MVH
Morten