Måling af olietryk - blokering af turbo?

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
JesperKonge
Medlem
Indlæg: 147
Tilmeldt: 10 apr 2006, 20:17
Geografisk sted: Ry

#31 Indlæg af JesperKonge »

Morten VJ skrev:.... Fra en der har opgivet at finde ud af hvorfor ladelampen gløder svagt i mørke....


Det skal den gøre, på min gamle opel, der er alle lamper i instrument 1,2w, undtagen ladelampen på 5w. Har du prøvet at pille ladelampen ud? Hvis man piller den ud, lader gerneratoren ikke, den skal bruge en lille spænding på dette ben for at lade, derfor lyser pæreren svagt. Derfor valget 5w, da denne lyser mindre, ved samme spændingsfald over den.

Undskyld OT.

Vh JesperK

Edit: hvis du gerne vil have den til at stoppe, sætter du blot en diode paralelt med pæreren, da strømretning ændres, mellem "ikke ladning" og "svagt lys".
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#32 Indlæg af klyfax »

JesperKonge skrev:Det skal den gøre, på min gamle opel, der er alle lamper i instrument 1,2w, undtagen ladelampen på 5w. Har du prøvet at pille ladelampen ud? Hvis man piller den ud, lader gerneratoren ikke, den skal bruge en lille spænding på dette ben for at lade, derfor lyser pæreren svagt. Derfor valget 5w, da denne lyser mindre, ved samme spændingsfald over den.

Undskyld OT.

Vh JesperK


Så snart generatoren er startet, lader den, og noget af den ladestrøm bliver sendt retur til den selv, så den kan holde gang i sig selv. Denne strøm bliver sendt ind på ledning som går fra ladelampe til generator, og så slukker lampen grundet samme spænding på begge sider... Så hvis din ladelampe lyser konstant, svagt eller ikke svagt er der noget galt...

Sorry for OT...
Senest rettet af klyfax 07 aug 2007, 18:48, rettet i alt 1 gang.
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
RSV
Senior Medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 25 jul 2004, 22:54
Geografisk sted: Østsjælland

#33 Indlæg af RSV »

Jeg syntes at jeg kan huske da brormand og jeg splittede 2 motore ad, fordi de ikke kunne lave olietryk, dvs at de elektriske olietryks målere ikke kunne måle tryk nok når motoren blev varm, så blev der monteret et mekanisk vædskefyldt ur og så var der pludselig det tryk der skulle være, elektriske lorte ur, :damn:
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#34 Indlæg af Morten VJ »

Den svagt lysende ladelampe, var ment som et eksempel på.
At man ikke altid kan stole på hvad standart instrumenter- indikatorer fortæller. Der er ganske simpelt en dårlig forbindelse i kredsen, og den har jeg lært at leve med.
Men tilbage til emnet.

En anden mulighed er at oliefiltret er af den forkerte type.
Og det kan give de symptomer som motoren har.
Har du prøvet med et originalt filter?

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar