Olietryk/vacum Golf GTD - Slør i mellemaksel, hjælp søges.

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Nikolai M.
Nyt Medlem

#31 Indlæg af Nikolai M. »

subtimist skrev:specialværktøj 2 jernklodser drejet lidt mindre end hullet i blokken med en neddrejning på samme mål som akselen,
MVH. Ib.

Mener du ikke lidt større end akslen så lejet kan bankes/presset ud med special værktøjet, og det nye lejer presses i ? ?

[/b]
Nikolai M.
Nyt Medlem

#32 Indlæg af Nikolai M. »

Mads B 405 2.0 skrev:hvis motoren gentagende gang har fået lov at køre så længe uden olie tryk at den kan nå at blive varm, skulle man så ikke mene at alle andre lejer i motor er blev "voldtaget" groft ?

Jeg ville få den byttet

Den har ikke kørt gentagende gange. Det skal også siges at den laver tryk men ikke nok. Den laver ca. 1 bar der hvor den skal lave 2 bar så lidt laver den men slet ikke nok.
subtimist
Nyt Medlem

#33 Indlæg af subtimist »

klodserne du skal bruge er hvis jeg husker rigtigt forreste leje er 46 mm og det bagerste 45 mm,

klods 1. 49 mm med en neddrejning på 46 mm så den styre indvendigt i lejet kontroller mål udvendigt på det nye leje og lav klodsen 0,5 mm mindre så den ikke sidder fast i blokken når du banker det gamle leje ud,
neddrejning samme mål som forreste søle på akselen

klods 2. 48 mm med en neddrejning på 45 mm ellers det samme som nr. 1 neddrejning samme mål som bagerste søle på akselen

men kontroller målene det er 2 år siden jeg har lavet det så jeg kan huske forkert.

MVH. Ib.
Min biler 4wd 4cyl 4 knastakseler 400 hk ups mangler 190 hk er på vej.
Besvar