Side 4 af 5

: 22 mar 2006, 10:33
af Brian-HKD
Du kan bruge en sensor fra en VW 1.8 L Turbo beetle 2002-2003.
Prøv at søge efter partnummer:
021-906-262-B
eller
0 258 007 057
eller
0258007057

Men det er ikke ligefrem billigt at købe fra VW så vidt jeg husker. Kan vist købes billigere hos Innovate og især hvis du køber en LC-1 eller LM-1 samtidig.

: 23 mar 2006, 09:14
af Wildert
grydesvamp skrev:hmm har en ide om at inovate stumerne ikke er så precise med andre sonder... bare en ide..


Det er vist din fantasi der spiller dig et puds. De garanterer en eller anden præcision som jeg ikke lige kan huske i hovedet, men som er rigeligt.

: 23 mar 2006, 13:35
af johan o r
Wildert skrev:
grydesvamp skrev:hmm har en ide om at inovate stumerne ikke er så precise med andre sonder... bare en ide..


Det er vist din fantasi der spiller dig et puds. De garanterer en eller anden præcision som jeg ikke lige kan huske i hovedet, men som er rigeligt.


Jeg tror grydesvamp mener at den ikke er præcis hvis man bruger andre WB-sonder end innovate foreskriver.
(Dette er dog ikke noget jeg ved noget om)

: 23 mar 2006, 13:41
af grydesvamp
bingo.. kunne ikke forestille mig at alle typer sonder er ens.. og derfor er alle sonder nok heller ikke egnet..

: 23 mar 2006, 13:42
af Wildert
Johan O R skrev:
Wildert skrev:
grydesvamp skrev:hmm har en ide om at inovate stumerne ikke er så precise med andre sonder... bare en ide..


Det er vist din fantasi der spiller dig et puds. De garanterer en eller anden præcision som jeg ikke lige kan huske i hovedet, men som er rigeligt.


Jeg tror grydesvamp mener at den ikke er præcis hvis man bruger andre WB-sonder end innovate foreskriver.
(Dette er dog ikke noget jeg ved noget om)


Jeg tror du har ret i at det er hvad han mener. Gik lige lidt hurtigt da jeg læste det.
Umiddelbart tror jeg dog ikke han ret, hvis man ellers holder sig til den rette Bosch sonde - men spørgsmålet er hvilken kombination vi lige snakker om her. En sonde der opfylder Bosch' specs for den pågældende sonde, eller en HELT anden sonde der tilfældigvis passer i stikket.

: 23 mar 2006, 14:13
af grydesvamp
jep den med stikket var hvad jeg havde i tankerne..

: 24 mar 2006, 00:34
af martin306xsi
Hvad kan de to forskellige kits?
Lc-1 Er et kit med sonde, kabler men hvad hører der til at aflæse data? Eller er den kun til at køre sammen med motorstyringen, så den kører efter bredbåndssonden?

Lm-1 Er et kit med sonde, kabler og boksen. Denne kan man også bruge til datalog på pc.

Er sgu gået hen og blevet lun på det lm-1 kit.
Kunne godt tænkes at den skulle prøve på forskellige biler.
Hvad skal jeg købe, og hvad ville være bedst til det jeg skal bruge den til?

Brian> Hvad var du havde købt? Var det ikke Lc-1 kit?



Er jeg helt forkert på den eller

: 24 mar 2006, 00:40
af Carsten 205 GTI 1,9 T
martin306xsi skrev:Hvad kan de to forskellige kits?
Lc-1 Er et kit med sonde, kabler men hvad hører der til at aflæse data? Eller er den kun til at køre sammen med motorstyringen, så den kører efter bredbåndssonden?


LM-1 er nærmest en "flytbar" lambda, med display, du uden videre kan tage med på en prøvetur i alle biler.

LC-1 er "bare" en sonde med controller. Den kræver en PC med passende software for udlæsning. Der er sikkert PC software med (Vil jeg gætte på) - Den kan i øvrigt også køre sammen med motorstyringer.

: 24 mar 2006, 01:01
af martin306xsi
Ih Carsten, hvad skulle jeg gøre unden dig :wink:

Det vil sige at en Lc-1 er god nok til mit behov. Hvad med RPM funktionen er det bare så du kan se RPM over skalaen?

: 24 mar 2006, 01:20
af johan o r
hvis det er noget du skal bruge mere end en gang, og det ikke er til fast installation i bilen, kan jeg på det varmeste anbefale LM-1'ern..
Der er gode udvidelses muligheder mht videre køb af AUX-box eller RPM. det gør fejlfinding og indkørring meget næmmere. man slipper for alt det med pc og en eller flere (langsomt opdaterende) multimetre i bilen.