Side 4 af 5

: 29 dec 2005, 21:47
af s@g
MK5 RS Turbo skrev:
Shelby 500 skrev:Rs2000 er den samme som sierra - der er endda en på fordklub.dk der har sat en rs2000 top på sin sierra (doch) - :D


er du sikker på at han ikke har skiftet hele motoren?????


Var en dag hos Bruno Hansen, hvor han var ved at skifte toppen på en Sierra DOHC til en RS2000.

: 29 dec 2005, 21:57
af s@g
Transitfar skrev: .....inden katalysatorloven kom, og motoren dermed nødvendigvis måtte have indsprøjtning....


Min far har en Nissan Vanette fra ´95. Den er da uden kat og med karb :? Bare lige for at snakke om noe andet :!:

: 30 dec 2005, 00:47
af Transitfar
s@g skrev:
Transitfar skrev: .....inden katalysatorloven kom, og motoren dermed nødvendigvis måtte have indsprøjtning....


Min far har en Nissan Vanette fra ´95. Den er da uden kat og med karb :? Bare lige for at snakke om noe andet :!:

Vanette = varevogn = andre regler... :wink:

: 30 dec 2005, 14:45
af møffe
Transitfar skrev:
zky skrev:Men sierra'en kom i 88 med 2,0 DOHC og Escort i 92 med 2,0 DOHC 16V :D

Sierra-DOHC´en kom ikke så tidligt som i ´88...
Jeg mener, at de første Sierra-DOHC kom i ´90, som karburatormotorer (motorkode N8 ).
Dem kom der kun ganske få af, inden katalysatorloven kom, og motoren dermed nødvendigvis måtte have indsprøjtning (motorkode N9).
Hvilket jeg mener var i 1991.....

Men jeg er ret sikker på, at "motoren med to knastaksler, 8 ventiler og EFI i en Sierra" :wink: kom i 1991.

Zetec-maskinerne fra Escort/Mondeo har som tidligere nævnt INTET fælles med Sierra-motorerne.

VH Lars


der må jeg give ZKY ret, min nye motor er fra 89. toppen er fra 89. og toppen er født med indsprøjtning. det er lidt mærkeligt.

: 01 jan 2006, 20:35
af Minilars
vil det sige at jeg kan finde en doch 2,3L og så sætte en rs 2000 16V top på.. og så presse den ned i min escort..

det er det eller en 2,1L zetec

hmmm det begynder at lyde spændende

: 02 jan 2006, 17:50
af Minilars
umiddelbart kan jeg kun finde en 2,3 som V6... er en 2,0 det største man kan finde i r 4??? hvis den skal kunne smedes sammen med en 16V top

: 02 jan 2006, 17:53
af Minilars
MØFFE(uden login) skrev:jeg ville nok vælge en 2,3 16V med 145hk.. og banke N9C i blokken og fjerne 2,3 mærket fra vandpumpe huset.. :wink: :wink: :wink: men det er en anden historie


jeg kan altså ikke finde den type motor.. så den er nok sjælden.. hvilken bil skulle den sidde i?? scorpio eller sierra??

: 02 jan 2006, 18:04
af Escort 3
er det ikke noget med en galaxy den ligger i... som skulle have lidt færre hk end en rs 2000 men mere moment

: 02 jan 2006, 19:40
af zky
Minilars skrev:
MØFFE(uden login) skrev:jeg ville nok vælge en 2,3 16V med 145hk.. og banke N9C i blokken og fjerne 2,3 mærket fra vandpumpe huset.. :wink: :wink: :wink: men det er en anden historie


jeg kan altså ikke finde den type motor.. så den er nok sjælden.. hvilken bil skulle den sidde i?? scorpio eller sierra??


Den ligger i Galaxy og Scorpio 95- men jeg tror ikke den passer top med en 2,0 da 2,3 har balanceaksler

Zetec

: 02 jan 2006, 20:23
af Ju
For at komplicerer det hele :
Zetec motoren hed allerførst Zeta men Fiat koncernen havde patent på navnet Zeta. Efter meget få producerede ændredes navnet til Zetec.
DOHC betyder ganske rigtigt 2 overliggende knastaksler men har ikke noget med 16 ventiler at gøre.
De første Sierra havde DOHC motorer med karburator og først de senere havde indj.
Zetec motorerne findes i mange udgaver og passer absolut ikke sammen alle sammen endsige dele sammen.
Jørn