Side 4 af 5
: 29 dec 2005, 21:47
af s@g
MK5 RS Turbo skrev:Shelby 500 skrev:Rs2000 er den samme som sierra - der er endda en på fordklub.dk der har sat en rs2000 top på sin sierra (doch) -

er du sikker på at han ikke har skiftet hele motoren?????
Var en dag hos Bruno Hansen, hvor han var ved at skifte toppen på en Sierra DOHC til en RS2000.
: 29 dec 2005, 21:57
af s@g
Transitfar skrev: .....inden katalysatorloven kom, og motoren dermed nødvendigvis måtte have indsprøjtning....
Min far har en Nissan Vanette fra ´95. Den er da uden kat og med karb

Bare lige for at snakke om noe andet

: 30 dec 2005, 00:47
af Transitfar
s@g skrev:Transitfar skrev: .....inden katalysatorloven kom, og motoren dermed nødvendigvis måtte have indsprøjtning....
Min far har en Nissan Vanette fra ´95. Den er da uden kat og med karb

Bare lige for at snakke om noe andet

Vanette = varevogn = andre regler...

: 30 dec 2005, 14:45
af møffe
Transitfar skrev:zky skrev:Men sierra'en kom i 88 med 2,0 DOHC og Escort i 92 med 2,0 DOHC 16V

Sierra-DOHC´en kom ikke så tidligt som i ´88...
Jeg mener, at de første Sierra-DOHC kom i ´90, som karburatormotorer (motorkode N8 ).
Dem kom der kun ganske få af, inden katalysatorloven kom, og motoren dermed nødvendigvis måtte have indsprøjtning (motorkode N9).
Hvilket jeg mener var i 1991.....
Men jeg er ret sikker på, at "motoren med to knastaksler, 8 ventiler og EFI i en Sierra"

kom i 1991.
Zetec-maskinerne fra Escort/Mondeo har som tidligere nævnt INTET fælles med Sierra-motorerne.
VH Lars
der må jeg give ZKY ret, min nye motor er fra 89. toppen er fra 89. og toppen er født med indsprøjtning. det er lidt mærkeligt.
: 01 jan 2006, 20:35
af Minilars
vil det sige at jeg kan finde en doch 2,3L og så sætte en rs 2000 16V top på.. og så presse den ned i min escort..
det er det eller en 2,1L zetec
hmmm det begynder at lyde spændende
: 02 jan 2006, 17:50
af Minilars
umiddelbart kan jeg kun finde en 2,3 som V6... er en 2,0 det største man kan finde i r 4??? hvis den skal kunne smedes sammen med en 16V top
: 02 jan 2006, 17:53
af Minilars
MØFFE(uden login) skrev:jeg ville nok vælge en 2,3 16V med 145hk.. og banke N9C i blokken og fjerne 2,3 mærket fra vandpumpe huset..

men det er en anden historie
jeg kan altså ikke finde den type motor.. så den er nok sjælden.. hvilken bil skulle den sidde i?? scorpio eller sierra??
: 02 jan 2006, 18:04
af Escort 3
er det ikke noget med en galaxy den ligger i... som skulle have lidt færre hk end en rs 2000 men mere moment
: 02 jan 2006, 19:40
af zky
Minilars skrev:MØFFE(uden login) skrev:jeg ville nok vælge en 2,3 16V med 145hk.. og banke N9C i blokken og fjerne 2,3 mærket fra vandpumpe huset..

men det er en anden historie
jeg kan altså ikke finde den type motor.. så den er nok sjælden.. hvilken bil skulle den sidde i?? scorpio eller sierra??
Den ligger i Galaxy og Scorpio 95- men jeg tror ikke den passer top med en 2,0 da 2,3 har balanceaksler
Zetec
: 02 jan 2006, 20:23
af Ju
For at komplicerer det hele :
Zetec motoren hed allerførst Zeta men Fiat koncernen havde patent på navnet Zeta. Efter meget få producerede ændredes navnet til Zetec.
DOHC betyder ganske rigtigt 2 overliggende knastaksler men har ikke noget med 16 ventiler at gøre.
De første Sierra havde DOHC motorer med karburator og først de senere havde indj.
Zetec motorerne findes i mange udgaver og passer absolut ikke sammen alle sammen endsige dele sammen.
Jørn